Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Zmiana sektoryzacji TMA Warszawa oraz procedur STAR dla Lotniska Chopina i SID/STAR dla Modlina


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja/inf. pras.

Data publikacji:
2021-04-24 07:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Zmiana sektoryzacji TMA Warszawa oraz procedur STAR dla Lotniska Chopina i SID/STAR dla Modlina
fot. PAŻP
Będzie bezpieczniej, efektywniej i elastyczniej. Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wprowadza zmiany, które poprawią wykorzystanie przestrzeni rejonu kontrolowanego lotniska (TMA) Warszawa. Od czwartku 22 kwietnia br., dzięki sektoryzacji TMA Warszawa oraz procedur odlotu (SID) i dolotu (STAR), samoloty z lotnisk Chopina oraz Modlin będą latać optymalniej i krócej czyli przyjaźniej dla środowiska.
Decyzją Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, PAŻP otrzymała 20 kwietnia br. zatwierdzenie zmiany w systemie funkcjonalnym dotyczące sektoryzacji dla węzła lotnisk w TMA Warszawa. Tego samego dnia zostały także zatwierdzone zmiany procedur STAR dla lotniska Warszawa im. Fryderyka Chopina (EPWA) oraz procedur SID/STAR dla lotniska Warszawa-Modlin (EPMO).



Procedury STAR dla drogi startowej RWY29 i SID dla RWY15

Zmiana w sposób znaczący zwiększa efektywność wykorzystania przestrzeni TMA Warszawa, dodatkowo, dzięki zastosowanym rozwiązaniom, nastąpiła redukcja długości tras lotu statków powietrznych. Najistotniejszymi elementami zmiany jest m.in. zwiększenie elastyczności dla zarządzania personelem operacyjnym kontroli zbliżania (APP) Warszawa, możliwość dynamicznego zarządzania sektoryzacją oraz personelem dostosowując się do strumieni ruchu dolotowego i odlotowego, dzięki czemu możliwa jest optymalizacja obciążenia kontrolerów, a to wszystko przy równoczesnej poprawie efektywności kosztowej operacji lotniczych.


Sektoryzacja TMA Warszawa

Zoptymalizowano także technologię pracy, poprzez wykorzystanie zarówno procedur holdingowych jak i wektorowania oraz kontroli prędkości, w celu efektywnego sekwencjonowania statków powietrznych dolatujących do lotniska w Warszawie. Priorytetem dla zmiany była optymalizacja tras dolotowych, zwiększenie efektywności i przepustowości przestrzeni oraz pozytywny wpływ na czynnik środowiskowy. Stałe doskonalenie pracy organów radarowych w zakresie zwiększania przepływu ruchu lotniczego zapewnia przewoźnikom bezpieczne i optymalne wykonywanie lotów.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5