Partner serwisu
Biznes i przemysł

Z Australii do Polski na.. przegląd techniczny

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W Warszawie wylądowała ponownie australijska linia Airnorth, której kolejny embraer E170 przyleciał do Polski na przegląd techniczny. Trasa maszyny składała się z pięciu lotów i czterech międzylądowań.

Dziś (25 lipca) na Lotnisku Chopina mogliśmy zobaczyć przylot EJeta E170 (VH-SWO) linii Airnorth. Samolot o numerze seryjnym MSN 17000081, to 18-letnia maszyna, która wcześniej latała Hoing Kong Express oraz Solomon Airlines, a w 2010 r. trafiła do Airnorth. Trasa przebazowania (23-25 lipca) lotu SXI2351 wyglądała bardzo ciekawie i składała się z pięciu odcinków i czterech międzylądowań: Darwin (DRW) - Kuala Lumpur (SZB) - Bengaluru (BLR) - Maskat (MCT) - Hurghada (HRG) - Warszawa (WAW).

To także drugi samolot tej linii, który w tym roku przyleciał na naprawy serwisowe do Warszawy. Wcześniej inny E170 (VH-ANT) gościł w hangarach w Warszawie od 12 maja do 19 lipca br., a 20 lipca odleciał do Darwin.



Ktoś mógłby zapytać, ale czemu australijska linia przylatuje do Polski? Powodów jest zawsze kilka. Jeden z najważniejszych, to koszt przeglądu. Czasem przewoźnikowi opłaca się przebazować samolot wiele tysięcy kilometrów niż skorzystać z rodzimych serwisów, ale nie zawsze. Wiele firm czy centrów specjalizujących się w tego typu usługach zwyczajnie nie ma jak obsłużyć takiej liczby samolotów. W wielu miejscach na sloty np. na malowanie samolotu czy przegląd techniczny czeka się nawet po kilka miesięcy. Dlatego linia, która musi zrobić przegląd maszyny ze względu na przepisy dotyczące konserwacji i obsługi technicznej danej maszyny, nie może w wielu przypadkach czekać wielu miesięcy, a co za tym idzie uziemić samolot. Czasem uziemienie maszyny na kilka lub kilkanaście tygodni może wywołać takie koszty, że lepszym rozwiązaniem dla wielu przewoźników jest po prostu przebazowanie maszyny na czynności techniczne w odległe zakątki globu.

Linia Airnorth

Airnorth, to druga najdłużej działająca linia lotnicza w Australii, która w tym roku świętuje 45 lat działalności. Od momentu powstania w 1978 r., przewoźnik zapewnia bezpieczne i niezawodne usługi lotnicze w całej Australii oraz poza nią. Linia, z siedzibą w Darwin i bazą w Perth, jest regionalnym liderem latającym do 15 miast w Australii i Timorze Wschodnim, z ponad 200 regularnymi cotygodniowymi odlotami pasażerskimi do Broome, Kununurra, Nhulunbuy, Groote Eylandt, Alice Springs, Cairns, Townsville, Perth, Dili i innych. Airnorth oferuje również szereg lotów czarterowych, czarterów ad-hoc i usług frachtowych w całej Australii. Rocznie linia przewozi ponad 300 tys. pasażerów.

Przewoźnik posiada także firmę Aircraft Logistics, która jest spółką zależną i działem inżynieryjnym Part 145 Airnorth. Natomiast Aircrew Logistics jest spółką córką zatrudniającą pilotów i personel pokładowy Airnorth. Austrlijska linia jest także członkiem stowarzyszenia przewoźników regionalnych - Regional Aviation Association of Australia (RAAA).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Piotr Bożyk 18 listopada 2023

Emirates zamówiły kolejnych 15 airbusów A350-900

Biznes i przemysł

Royal Jordanian powiększą flotę 787-9 o cztery odrzutowce

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

SkyWest zamówił kolejne embraery E175. Polecą dla United

Biznes i przemysł

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Pasażer i linie lotnicze

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Piotr Bożyk 26 października 2023

Pozostałe z wątku:

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Piotr Bożyk 18 listopada 2023

Emirates zamówiły kolejnych 15 airbusów A350-900

Biznes i przemysł

Royal Jordanian powiększą flotę 787-9 o cztery odrzutowce

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Jaka flota dla PLL LOT?

Pasażer i linie lotnicze

Jaka flota dla PLL LOT?

Łukasz Malinowski 14 listopada 2023

SkyWest zamówił kolejne embraery E175. Polecą dla United

Biznes i przemysł

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Pasażer i linie lotnicze

Finnair odświeży pokłady embraerów E190

Piotr Bożyk 26 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5