Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Wypróbowaliśmy airbusa A220-300 linii Air France

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
04-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

W drodze na 54. Międzynarodowy Salon Lotniczy gościliśmy na pokładzie samolotu linii Air France. Na Paris Air Show wybraliśmy się porannym rejsem AF1247 z Warszawy do Paryża, a w drodze powrotnej z Paryża do Warszawy rejsem AF1246 obsługiwanymi airbusami A220-300. W kabinie w trakcie lotu jest bardzo cicho, panuje większa wilgotność oraz lepsza cyrkulacja powietrza, a także jest bardziej przyjazne ciśnienie co sprawia, że odczucia z lotu są jeszcze lepsze. Na dość wysoką ocenę zasługuje również załoga pokładowa Air France.

Linie Air France (AF) były partnerem obecności redakcji Rynku Lotniczego na salonie lotniczym Paris Air Show.

Warszawa - Paryż - Warszawa nowymi A220

Do Paryża polecieliśmy airbusem A220 (F-HZUP) dostarczonym do linii w lutym tego roku, natomiast w rejsie powrotnym mieliśmy okazję polecieć jeszcze nowszym A220 (F-HZUY) dostarczonym do AF pod koniec kwietnia br.

Innowacyjny i oszczędny airbus A220 w wersji 300 idealnie odpowiada potrzebom Air France dla lotów na krótkich i średnich trasach. W porównaniu do A318 i A319, które sukcesywnie zastępuje we flocie, nowy samolot pozwala na redukcję kosztów eksploatacyjnych o 10 proc. w przeliczeniu na jedno miejsce oraz zużywa od 20 do 24 proc. paliwa mniej niż wspomniane samoloty. Dzięki nowoczesnym silnikom Pratt & Whitney i konstrukcji z lżejszych materiałów kompozytowych, A220 wyróżnia się pod względem zużycia paliwa, które jest 20 proc. niższe, co przekłada się na obniżenie emisji CO2 z lotu, również o 20 proc. Ponadto i co najważniejsze samolot jest znacznie cichszy oraz posiada czterokrotnie mniejszy ślad akustyczny.


 
Dzięki swoim parametrom, nowe samoloty odgrywają ważną rolę w realizacji celów Air France w zakresie zrównoważonego rozwoju, w tym redukcji emisji dwutlenku węgla.

Dostawy Airbusów A220-300 dla Air France są stopniowo realizowane od października 2021 r. w ramach zamówienia w sumie 60 maszyn wraz z opcjami na kolejnych 30 samolotów i prawami zakupu następnych 30 A220. Do końca 2025 r., linia ma odbierać 15 A220 rocznie, co oznacza najszybszą wymianę floty w historii francuskiego przewoźnika.

Pokład nowych maszyn

Airbusy A220 AF zabierają na pokład 148 pasażerów. Dzięki konfiguracji siedzeń 3+2 (5 foteli w rzędzie), 80 proc. pasażerów korzysta z preferowanych miejsc przy oknie lub przy przejściu. Samoloty są wyposażone w skórzane, ergonomiczne fotele, których oparcie odchyla się do 118 stopni. Każdy z nich posiada komfortowe siedzisko – najszersze (48 cm) wśród samolotów wąskokadłubowych. Dodatkowy komfort podróży zapewniają regulowany zagłówek, szeroki solidny stolik, uchwyt na kubek oraz kieszeń do przechowywania podręcznych przedmiotów. Całości dopełniają porty USB typu A i C oraz zintegrowany z oparciem uchwyt na tablet lub smartfon – do wygodniejszego korzystania z pokładowego Wi-Fi, które jest dostępne na całym pokładzie dzięki systemowi Air France Connect. Można z niego skorzystać na telefonie, laptopie lub tablecie i posiada trzy opcje połączenia z Internetem:

  • Free Message Pass, który służy do wysyłania wiadomości tekstowych (np. WhatsApp, iMessage i WeChat); 
  • Surf Pass dla większego dostępu, takiego jak przeglądanie stron internetowych lub e-maili podczas lotu; 
  • Stream Pass do bardziej intensywnego użytkowania, takiego jak przeglądanie, strumieniowanie filmów lub programów telewizyjnych (ogólnie szybsze połączenie). 

Ceny dostępu do pokładowego Wi-Fi AF kształtują się następująco:

  • Surf Pass loty krótkodystansowe - 3 euro za podróż; 
  • Surf Pass loty średniodystansowe - 5 euro za podróż; 
  • Surf Pass loty długodystansowe - 8 euro (2,7 tys. mil) za godzinę, 18 euro (6 tys. mil) za całą podróż; 
  • Stream Pass - 30 euro (10 tys. mil) za całą podróż.

Przestronna i jasna kabina została zaprojektowana w kolorach Air France czyli w odcieniach niebieskiego i bieli z odrobiną czerwieni, tworząc eleganckie, świeże wnętrze. Wyjątkowo szerokie przejście w kabinie ułatwia wygodne poruszanie się po samolocie. Przytulności kabinie nadają wykładziny dywanowe w geometryczny wzór w jodełkę, który nawiązuje do emblematycznego świata paryskich apartamentów inspirowanych wzornictwem Haussmanna. Duże panoramiczne okna, największe wśród samolotów wąskokadłubowych i maszyn Airbusa, zapewniają naturalne światło w czasie podróży. Pasażerowie mają także do dyspozycji bardzo pojemne, łatwo dostępne schowki na bagaż podręczny. Współczesne systemy oświetleniowe LED, inspirowane kabinami lotniczymi na dalekich trasach, zapewniają różne odcienie światła, relaksujący nastrój podczas posiłku oraz białe odcienie podczas lotu i lądowania.

Poczęstunek na trasach europejskich

Lecąc francuskimi liniami musimy mieć na uwadze to, że we Francji typowe śniadanie wygląda nieco inaczej niż w Polsce. Serwowane jest śniadanie na słodko, czyli słodkie bułki, muffiny oraz croissanty, a także zimne (do wyboru woda, soki, cola) oraz ciepłe napoje (kawa lub herbata). Na naszym porannym rejsie pojawiły się popularne francuskie magdalenki.

Natomiast na powrotnym i wieczornym locie do Warszawy otrzymaliśmy kanapkę (do wyboru z kurczakiem oraz wegetariańską z serkiem fromage) a także zimne (do wyboru woda, soki, cola) oraz ciepłe napoje (kawa lub herbata). Na plus zasługuje także niemarnowanie żywności na pokładzie. W obie strony załoga AF zaoferowała pasażerom pozostałe z poczęstunku przekąski.



Informacyjnie o Air France

Compagnie nationale Air France to francuskie linie lotnicze, wchodzące w skład holdingu Air France-KLM, które są jednym z największych przewoźników świata. Powstały one w 1933 r., a obecnie macierzystym jest lotnisko w Roissy im. Charlesa de Gaulle'a pod Paryżem, a także port Orly w Paryżu. Linia jest również współzałożycielem sojuszu lotniczego - SkyTeam. Obecnie siatka połączeń obejmuje pięć kontynentów.

W Polsce przewoźnik jest obecny w Krakowie i Warszawie. W obecnym sezonie Air France oferuje od 3 do 4 bezpośrednich lotów dziennie między Warszawą a Paryżem oraz 3 loty tygodniowo z Krakowa. Podczas 2/2,5-godzinnego rejsu pasażerowie otrzymują (w zależności od pory dnia) kanapkę lub przekąskę oraz napoje - zawarte w cenie przelotu. Każdy bilet Air France obejmuje też przewóz sporego bagażu kabinowego o łącznej wadze 12 kg (walizka kabinowa i akcesorium). Bezpłatna jest również możliwość wyboru miejsca w samolocie podczas odprawy w każdej klasie rezerwacyjnej. Przez Paryż, w ramach siatki połączeń Air France, aktualnie można polecieć do 191 miast w 89 krajach.

Obecnie flota linii AF składa się z 212 samolotów: 25 airbusów A220-300, dziewięciu A318, 15 A319, 39 A320, 16 A321, 15 A330-200, 20 A350-900, 18 boeingów B777-200ER, 43 B777-300ER, dwóch B777F oraz 10 B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 57 airbusów: 18 airbusów A350-900, czterech A350F oraz 35 A220-300.

Paryskie lotnisko CDG

Port lotniczy Paryż-Roissy-Charles de Gaulle (Aéroport Roissy-Charles-de-Gaulle - CDG/LFPG) to największy port lotniczy Francji, a drugi w Europie położony w północno-wschodniej części aglomeracji paryskiej, w miejscowości Roissy-en-France. Lotnisko obsługuje około 60 mln pasażerów rocznie (57,5 mln w 2022 r.). Najwięcej ruchu na lotnisku generują linie lotnicze Air France (59 proc.) oraz EasyJet (10 proc.).

Rejsy Air France z i do Polski obsługiwane są z terminala 2F.



Podsumowanie lotów

Prawie 5 godzin spędzonych na pokładzie Air France pozostawia bardzo dobre wrażenie, jak przystało na 4-gwiazdkową linię lotniczą. Większy komfort na trasie do Warszawy niewątpliwie zapewnia także airbus A220. Na plus zasługuje również drobny poczęstunek. Francuskie linie oferują dobry produkt na trasach europejskich za przystępną cenę.

Na wysoką ocenę, jak zawsze, zasługuje również załoga pokładowa Air France, która jest bardzo pomocna i uprzejma.

Sponsorem materiału są linie Air France.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Piotr Bożyk 19 listopada 2023

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

Royal Jordanian powiększą flotę 787-9 o cztery odrzutowce

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

Pasażer i linie lotnicze

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

inf. pras. 15 listopada 2023

Air France: Popyt na loty do i z Polski jest zadowalający

Pasażer i linie lotnicze

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Pozostałe z wątku:

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Biznes i przemysł

Z wizytą w fabryce w Mirabel. Tak Airbus produkuje A220

Piotr Bożyk 19 listopada 2023

Ethiopian Airlines zamówią także kolejne airbusy A350

Biznes i przemysł

Royal Jordanian powiększą flotę 787-9 o cztery odrzutowce

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

Pasażer i linie lotnicze

90 lat Air France. Szyk, elegancja i legendarny Concorde

inf. pras. 15 listopada 2023

Air France: Popyt na loty do i z Polski jest zadowalający

Pasażer i linie lotnicze

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Infrastruktura i lotniska

Air France wycofa się z paryskiego portu Orly

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5