Linie lotnicze Wizz Air przedstawiły aktualizację dotyczącą pierwszych sześciu miesięcy realizacji wartego 14 mld euro programu transformacji „Customer First Compass” – ramowego planu, który stawia klientów w centrum każdego aspektu działalności linii. W tym czasie niskokosztowiec odnotował wyraźną zmianę jakościową w sposobie obsługi pasażerów, raportując dziesięcioprocentowy wzrost ogólnego zadowolenia klientów.
To osiągnięcie zbiega się z najlepszym w historii Wizz Air sezonem letnim: punktualność poprawiła się o niemal 22 proc. Mimo siedmioprocentowego wzrostu liczby operacji względem 2024 roku tani przewoźnik utrzymał średni wskaźnik realizacji rejsów na poziomie 99,5 proc. W szczycie sezonu niskokosztowiec realizował do 1000 lotów dziennie. Ten postęp to efekt konsekwentnych inwestycji w całej organizacji — od Centrum Kontroli Operacyjnej (OCC), przez kokpit, po obsługę klienta — w tym wdrożenia nowych technologii i rozwiązań AI, które usprawniają operacje i pozwalają podejmować szybkie decyzje w razie zakłóceń.
Wsparciem dla tych działań były wzmocnione operacje naziemne: linia skierowała dodatkowych asystentów na najbardziej obciążone lotniska, aby pomagać pasażerom i zapewniać sprawną obsługę naziemną. Dzięki temu czasy rotacji poprawiły się w tym półroczu o 34%.
Wzrost liczby pasażerów, tras i wielkości floty
W ramach prowadzonych inwestycji Wizz Air konsekwentnie powiększa flotę i w listopadzie osiągnie wynik: 250 maszyn we flocie.
Równolegle z ekspansją, linia inwestuje w technologie, które pozwalają łączyć dynamiczny wzrost z celami klimatycznymi. Wizz Air operuje jedną z najmłodszych flot w branży (średni wiek floty to 4,6 roku) i notuje jedną z najniższych intensywności emisji na pasażerokilometr wśród linii lotniczych w Europie.
Ponad 70% floty linii stanowią najnowszej generacji Airbusy A321neo, które zapewniają o 20% niższe zużycie paliwa niż starsze modele, a przy tym mniejszą emisję i niższy poziom hałasu. W rezultacie linia robi wymierne postępy w realizacji swojej mapy drogowej Net Zero i pozostaje na ścieżce do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.
W ciągu ostatnich sześciu miesięcy Wizz Air otworzył nowe bazy m.in. w Bukareszcie Băneasa, Bratysławie, Warszawie (Modlin), Erywaniu i Podgoricy, a jednocześnie uruchomił 250 nowych tras.
Linia usprawniła też komunikację z pasażerami: przebudowała Centrum Pomocy, wprowadziła nowe funkcje, takie jak „My Journey”, oraz udoskonaliła chatbota Amelia, aby klienci mieli stały dostęp do informacji o swoich rezerwacjach. W efekcie odnotowano 5-procentową poprawę rok do roku w obsłudze zakłóceń operacyjnych.
All You Can Fly – trzecia edycja
Wizz Air ogłosił trzecią pulę członkostw w programie „All You Can Fly” w cenie 499 euro rocznie. Subskrypcja pozwala na liczne podróże w całej siatce połączeń za stałą opłatą roczną; za każdą rezerwację obowiązuje jedynie opłata serwisowa 9,99 euro.
Uruchomienie trzeciej fazy jest odpowiedzią na ogromne zainteresowanie programem. Od debiutu w ubiegłym roku, subskrybenci wykonywali średnio dziewięć podróży rocznie na osobę.
Podczas wydarzenia w Londynie Senior Chief Commercial and Operations Officer Michael Delehant, powiedział: – Jesteśmy niezwykle dumni z wyników od chwili uruchomienia programu Customer First. Mimo wymagającego otoczenia gospodarczego, w którym większość cen rośnie, nieprzerwanie oferujemy przystępne możliwości podróżowania, dając klientom szansę polecieć za równowartość pary sneakersów.
– To odzwierciedla naszą ambicję redefinicji pojęcia niskokosztowego latania. Wierzymy, że atrakcyjne ceny powinny iść w parze z wysoką jakością operacji i obsługi klienta. Minione lato było najlepsze w naszej historii: znacząco poprawiliśmy punktualność, współczynnik realizacji lotów i czasy rotacji – a jednocześnie osiągnęliśmy kamień milowy 1 000 operacji dziennie.
– Nie tylko wprowadzamy ulepszenia; idziemy dalej i poszerzamy naszą ofertę dla klientów. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy uruchomiliśmy 250 nowych tras i wprowadziliśmy szereg produktów, które już rewolucjonizują doświadczenie pasażera. Wchodząc w kolejną fazę tej drogi, będziemy nadal innowacyjni i będziemy szukać nowych sposobów, by zapewnić jak najlepsze wrażenia z podróży. Let’s WIZZ!
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.