Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Wild: Tylko lotnisko w Radomiu może wspomóc Okęcie


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2018-04-02 07:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wild: Tylko lotnisko w Radomiu może wspomóc Okęcie
fot. Rafał T, Wikipedia
– Na dzień dzisiejszy Port Lotniczy Radom jest jedynym lotniskiem, które będzie mogło stanowić port zapasowy dla Okęcia – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego, Mikołaj Wild.
Zdaniem wiceministra Port Lotniczy Radom jest jedynym, naturalnie poza Lotniskiem Chopina, portem, który może obsługiwać aglomerację warszawską, ponieważ spełnia oba konieczne do tego warunki – znajduje się w dostatecznej odległości i z uwagi na fakt, że Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze mogą nad radomskim lotniskiem uzyskać „stosunkowo łatwo kontrolę operacyjną”.

Co z pozostałymi portami, zlokalizowanymi na Mazowszu? – Modlin nie spełnia tego drugiego warunku [chodzi o kontrolę PPL-u – przyp. red.], a Łódź jest zbyt daleko. Zgodnie z analizami, do których miałem dostęp, Łódź nie zapewnia dostępności komunikacyjnej, umożliwiającej obsługę aglomeracji warszawskiej – mówi w rozmowie z portalem Rynek Lotniczy Mikołaj Wild. Inne wnioski przytacza prezes łódzkiego lotniska, Anna Midera, która twierdzi, że według ekspertów to właśnie Łódź jest idealnym miejscem jako lotnisko zapasowe dla linii lotniczych z Chopina.

Mikołaj Wild dodaje, że kibicuje branży lotniczej, gdyż im więcej pasażerów korzysta z lotnisk, tym lepiej. – Budujemy potencjał, z którego będzie mógł korzystać w przyszłości również CPK. W tym zakresie wydaje mi się, że powinniśmy się kierować twardymi danymi – stwierdza rzeczowo Wild.

Jednak o Radomiu w kontekście zastępczego lotniska dla CPK, wiceminister wypowiadać się na razie nie chce. – PPL są w procesie negocjacji z miastem Radom, więc nie chciałbym komentować negocjacji przed ich zakończeniem. Mamy również porozumienie między ministrem infrastruktury a ministrem obrony narodowej, które zapewnia otwartość z obydwu stron wobec obecność PPL-u na tym lotnisku. Potrzebujemy jeszcze odrobinę czasu, żeby zapadły ostateczne decyzje – dodaje.

Melodią przyszłości nadal pozostaje to, co stanie się z ruchem na Lotnisku Chopina po powstaniu gigantycznego CPK. Mikołaj Wild zaznacza, że przyszłość Okęcia jest w rękach rządu gdyż, poza PPL-em, funkcjonuje tam jeszcze ruch wojskowy. Jedno natomiast jest pewne. – Ruch cywilny zostanie przeniesiony na CPK i będzie stanowił bazę dla portu Solidarność – mówi Mikołaj Wild.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Bielan: Koszty rozbudowy Modlina są większe niż budowy Radomia

Infrastruktura i lotniska

Bielan: Koszty rozbudowy Modlina są większe niż budowy Radomia

Justyna Urbaniak 20 marca 2018

Radom: Utrzymanie lotniska kosztuje, płaci miasto

Infrastruktura i lotniska

Radom: Utrzymanie lotniska kosztuje, płaci miasto

Justyna Urbaniak 13 marca 2018

Trzy lotniska, trzy szanse na tytuł portu zapasowego dla CPK. Które zwycięży?

Pasażer i linie lotnicze

Trzy lotniska, trzy szanse na tytuł portu zapasowego dla CPK. Które zwycięży?

Justyna Urbaniak 03 marca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS