Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP - Rynek Lotniczy
 
Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP


Wstecz Dalej

Autor:

Leonard Dolecki

Data publikacji:
2017-09-28 11:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP
fot. Unsplash/ Owen CL
– Centralny Port Komunikacyjny ma także zmienić całkowicie sposób podróżowania po Polsce i sposób życia Polaków. Niemniej jednak zakładana koncepcja przewiduje, że w nowym systemie nie potrzebne są pociągi jadące ponad 300 km/h – mówił podczas dzisiejszego posiedzenia sejmu pełnomocnik do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild.
Polska kolej nadal w czasach rozbiorów

Rządowy przedstawiciel zaznaczał, że w kwestii infrastruktury kolejowej Polska nadal tkwi w rozbiorach. – W Polsce główne centrum decyzyjne jest obecnie bardzo słabo skomunikowane. To całkowicie odmienna sytuacja niż w innych krajach. To ewidentna pozostałość po zaborach – mówił pełnomocnik do budowy Portu Solidarność.

Trasa Rzeszów – Szczecin

– Ponadto jest sprawą niewyobrażalną, że między miejscowościami nie tak bardzo odległymi, między Rzeszowem a Szczecinem, bo w perspektywie XXI w. nie są to mocno oddalone miasta, podróżowało się 12 godzin – zaznaczał Wild.

Obecnie podróż bez przesiadek między Rzeszowem a Szczecinem koleją trwa prawie 13 godzin. Podróż pociągiem między tymi miastami jest możliwa w krótszym czasie, ale konieczna jest jednak przesiadka.

Wystarczy 250 km/h

Podkreślał, że według nowego planu pociąg z Rzeszowa do Szczecina ma jechać ok. 5 godzin i 30 minut. – Jednak nasza propozycja nie wymaga wprowadzenia klasycznych Kolei Dużych Prędkości jeżdżących ponad 300 km/h tak jak TGV we Francji. Wystarczy nam prędkość ok. 250 km/h – zaznaczał Wild.

Według, wcześniej przedstawionego, programu budowy CPK przewidziane zostały dwa etapy. Pierwszy z nich potrwa do 2027 roku i zamknie w 35 mld zł (w tym: 16-19 mld zł komponent lotniczy, 8-9 mld zł kolej i 6,87 mld zł drogi). Drugi dotyczy już tylko dalszej rozbudowy sieci kolejowej. Ma on potrwać do 2035 roku i kosztować 23 mld zł. W tym mają zawierać się projekty komplementarne.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Wild: W 2025 roku podejmiemy decyzję co do Okęcia

Infrastruktura i lotniska

Wild: W 2025 roku podejmiemy decyzję co do Okęcia

Leonard Dolecki 28 września 2017

Rząd odłożył temat CPK. Wild: Potrzebne dodatkowe ustalenia

Infrastruktura i lotniska

Rząd odłożył temat CPK. Wild: Potrzebne dodatkowe ustalenia

Leonard Dolecki 26 września 2017

Piotr Sawicki: Zamiast budować CPK można było rozwijać Lotnisko Chopina

Infrastruktura i lotniska

Piotr Sawicki: Zamiast budować CPK można było rozwijać Lotnisko Chopina

Michał Szymajda 28 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS