Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-09-2017
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Wild: CPK poradzi sobie bez klasycznych KDP
fot. Unsplash/ Owen CL
– Centralny Port Komunikacyjny ma także zmienić całkowicie sposób podróżowania po Polsce i sposób życia Polaków. Niemniej jednak zakładana koncepcja przewiduje, że w nowym systemie nie potrzebne są pociągi jadące ponad 300 km/h – mówił podczas dzisiejszego posiedzenia sejmu pełnomocnik do budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego Mikołaj Wild.

Polska kolej nadal w czasach rozbiorów

Rządowy przedstawiciel zaznaczał, że w kwestii infrastruktury kolejowej Polska nadal tkwi w rozbiorach. – W Polsce główne centrum decyzyjne jest obecnie bardzo słabo skomunikowane. To całkowicie odmienna sytuacja niż w innych krajach. To ewidentna pozostałość po zaborach – mówił pełnomocnik do budowy Portu Solidarność.

Trasa Rzeszów – Szczecin

– Ponadto jest sprawą niewyobrażalną, że między miejscowościami nie tak bardzo odległymi, między Rzeszowem a Szczecinem, bo w perspektywie XXI w. nie są to mocno oddalone miasta, podróżowało się 12 godzin – zaznaczał Wild.

Obecnie podróż bez przesiadek między Rzeszowem a Szczecinem koleją trwa prawie 13 godzin. Podróż pociągiem między tymi miastami jest możliwa w krótszym czasie, ale konieczna jest jednak przesiadka.

Wystarczy 250 km/h

Podkreślał, że według nowego planu pociąg z Rzeszowa do Szczecina ma jechać ok. 5 godzin i 30 minut. – Jednak nasza propozycja nie wymaga wprowadzenia klasycznych Kolei Dużych Prędkości jeżdżących ponad 300 km/h tak jak TGV we Francji. Wystarczy nam prędkość ok. 250 km/h – zaznaczał Wild.

Według, wcześniej przedstawionego, programu budowy CPK przewidziane zostały dwa etapy. Pierwszy z nich potrwa do 2027 roku i zamknie w 35 mld zł (w tym: 16-19 mld zł komponent lotniczy, 8-9 mld zł kolej i 6,87 mld zł drogi). Drugi dotyczy już tylko dalszej rozbudowy sieci kolejowej. Ma on potrwać do 2035 roku i kosztować 23 mld zł. W tym mają zawierać się projekty komplementarne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

Biznes i przemysł

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

inf. prasowa/jm, RK 18 stycznia 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

Biznes i przemysł

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

inf. prasowa/jm, RK 18 stycznia 2023

Nowy raport CPK. Otwarty dostęp do tras Kolei Dużych Prędkości

Infrastruktura i lotniska

Jak zasilić kolejowego Ygreka? CPK ma już umowę

Biznes i przemysł

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

Biznes i przemysł

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

inf. prasowa/jm, RK 18 stycznia 2023

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

Biznes i przemysł

Nowy raport. Nawet 100 mln pasażerów KDP w regionie Trójmorza

inf. prasowa/jm, RK 18 stycznia 2023

Nowy raport CPK. Otwarty dostęp do tras Kolei Dużych Prędkości

Infrastruktura i lotniska

Jak zasilić kolejowego Ygreka? CPK ma już umowę

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5