Linie lotnicze z Wietnamu planują rozwój połączeń dalekodystansowych, dlatego w planach mają zakup potrzebnej do tego floty. Jak podaje Bloomberg, wybór przewoźnika padł na samolot Boeing 777X.
Pod koniec stycznia swój
pierwszy lot techniczny wykonał samolot Boeing 777X. Wydarzenie dało nadzieję na rozpoczęcie dostaw tej maszyny do przewoźników jeszcze w 2021 roku. Nowe szerokokadłubowe samoloty Boeinga mają mieścić od ok. 350 do ok. 415 pasażerów (w typowej konfiguracji trzech klas podróży). „Trzy Siódemki” są większe od Dreamlinerów, ale nieco mniejsze od dwupokładowego JumboJeta, czyli B747, którego docelowo mają zastąpić na rynku.
Zamówienie na 18 sztuk Boeingów 777X, z opcją na dodatkowe 24 egzemplarze, złożyły już
British Airways, na opcję zakupu 14 tych samolotów zdecydowała się również niemiecka Lufthansa. Łącznie zamówionych jest około 300 tych samolotów, z czego ponad połowa dotyczy Emirates.
Na zakup szerokokadłubowej nowości od Boeinga zdecyduje się najprawdopodobniej także wietnamski przewoźnik, Bamboo Airways. Zamówienie zostanie złożone w drugim kwartale 2020 roku – powiedział Bloombergowi dyrektor generalny linii, Trinh Van Quyet.
Linie lotnicze z Wietnamu mogą być znane turystom z Europy Środkowo-Wschodniej, bowiem to właśnie ekspansją tego regionu Bamboo Airways są szczególnie zainteresowane. Linie ogłosiły już start
długo zapowiadanego połączenia z wietnamskiego miasta Hanoi do Pragi, stolicy Czech – inauguracja rejsów zaplanowana została na 29 marca 2020 roku. Połączenie będzie realizowane dwa razy w tygodniu – w środy i w niedziele.
Bamboo rozpoczęły działalność lotniczą w styczniu 2019 r. Obecnie przewoźnik oferuje regularne loty do 19 miast: 14 wietnamskich oraz pięciu zagranicznych do Chin, Japonii, Korei Południowej oraz na Tajwan wykonywanych w formule czarterowej. Flota wietnamskiej linii składa się obecnie z 13 airbusów: jednego A319, ośmiu A320 oraz czterech A321neo. Przewoźnik oczekuje na dostawę 78 samolotów: dwóch airbusów A330-200, 46 A321neo oraz 30 boeingów B787-9 Dreamliner.