Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Większy samolot obsłuży loty FedEx Express z Paryża do Polski


Wstecz Dalej

Autor:

inf. pras

Data publikacji:
2021-11-15 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
FedEx Express

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Większy samolot obsłuży loty FedEx Express z Paryża do Polski
fot. FedEx Express
Firma FedEx Express Europe zwiększyła przepustowość europejskiej sieci lotniczej, dodając do siatki połączeń trzy nowe loty. W przypadku czterech już istniejących zamieniono mniejsze samoloty na większe jednostki. W skali tygodnia zwiększa to możliwości przewozowe firmy na wybranych trasach w Europie o prawie 210 tys. kilogramów.
W oczekiwaniu na większe wolumeny związane ze świątecznym szczytem wysyłkowym, FedEx Express czasowo zwiększy również przepustowość linii transatlantyckiej. W okresie najbardziej wzmożonego ruchu przedświątecznego dysponować będzie nawet o 20 proc. większą przepustowością na linii Europa – Stany Zjednoczone.

Zmiany w europejskiej sieci lotniczej FedEx Express wprowadzane są etapami, od września 2021 roku poprzez łączenie portu lotniczego FedEx Paris Charles-De-Gaulle (CDG) z głównymi hubami lotniczymi w Europie.

Nowe, dodatkowe loty:
Paryż-Kijów: powiększenie tygodniowej zdolności przewozowej o 68 tys. kg.
Paryż -Manchester: powiększenie tygodniowej zdolności przewozowej o 23 500 kg.
Paryż-Sztokholm: powiększenie tygodniowej zdolności przewozowej o 60 tys. kg.

Nowe samoloty:
Paryż-Shannon: zastąpienie samolotu ATR42 nową jednostką ATR72-600, zwiększając tygodniową zdolność przewozową o 3 500 kg.
Paryż -Praga-Timisoara: zastąpienie mniejszego samolotu typu ATR-72 większą jednostką B737 oraz wydłużenie standardowej trasy Paryż – Praga o rumuńską Timisoarę, zwiększając tygodniową zdolność przewozową o 35 tys. kg.
Paryż -Wenecja: zastąpienie samolotu ATR42 jednostką ATR72, zwiększając tygodniową zdolność przewozową o 5 500 kg.
Paryż -Katowice-Warszawa: zamiana dwóch mniejszych jednostek ATR na jeden większy samolot typu B737, zwiększając tygodniową zdolność przewozową o 12 500 kg.

Zmiany stanowią część najnowszych działań inwestycyjnych FedEx Express w sieć lotniczą w Europie. Dzięki niedawno uruchomionemu nowemu transpacyficznemu połączeniu oraz zwiększonej przepustowości pomiędzy Europą a Stanami Zjednoczonymi w okresie szczytu wysyłkowego, firmy wysyłające swoje produkty w Europie lub poza nią zyskają w grudniu blisko milion kilogramów dodatkowej przepustowości w skali tygodnia.

– Najnowsze inwestycje w sieć lotniczą świadczą o naszym zaangażowaniu w rozwój, w tym rozwój naszych klientów oraz wsparcie swobodnego przepływu handlu w czasie, który stanowi wyzwanie dla łańcuchów dostaw i przedsiębiorstw. Wraz z rozwojem zdolności przewozowych do USA związanych ze szczytem wysyłkowym i naszym nowym lotem pomiędzy Europą i Azją, jesteśmy gotowi wspierać naszych klientów w czasie szczytu wysyłkowego i poza nim, niezależnie od tego, czy prowadzą swoje interesy w Europie, czy skupiają się na kierunkach poza nią – podkreśliła Karen Reddington, prezes FedEx Express Europe.

– Dzięki tym inwestycjom jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom w Europie Środkowo-Wschodniej większe możliwości wzrostu i rozwoju ich działalności. Cieszymy się, że możemy wspierać dynamicznie rozwijające się ośrodki gospodarcze Polski, Ukrainy, Czech i Rumunii w osiąganiu ich celów na rynkach europejskich i światowych, szczególnie w czasie zwiększonego popytu i występujących trudności w utrzymaniu łańcuchów dostaw – dodał Mariusz Mik, VP Ground Operations Eastern Europe. 

Ponieważ w czasie pandemii konsumenci nadal robią zakupy online, oczekuje się, że wielkość szczytu wysyłkowego w sezonie 2021 zrówna się lub przekroczy bezprecedensowy okres świąteczny 2020, co oznaczać będzie zwiększone zapotrzebowanie na możliwości przewozowe. W sierpniu światowy popyt na usługi lotniczych przewozów cargo wzrósł już o 7,7 proc. w porównaniu do poziomów sprzed COVID-19. Ciągłe wyzwania związane z łańcuchami dostaw, również tymi wykorzystującymi fracht morski, prowadzą do większego popytu na transport lotniczy, ponieważ firmy uzupełniają zapasy w związku z okresem świątecznym.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express

Biznes i przemysł

Pierwszy samolot ATR 72-600F dostarczony do FedEx Express

Emilia Derewienko 15 grudnia 2020

FedEx Express zainwestuje 30 mln euro na lotnisku de Gaulle’a

Infrastruktura i lotniska

FedEx Express zainwestuje 30 mln euro na lotnisku de Gaulle’a

Red. ed 04 lutego 2020

FedEx wprowadza w Europie nowy samolot Boeing 767F

Biznes i przemysł

FedEx wprowadza w Europie nowy samolot Boeing 767F

Emilia Derewienko 23 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5