Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Więcej rejsów LOT-u z Warszawy do Szczecina? Tego chce nowy marszałek Senatu


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-11-13 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ PAP

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Więcej rejsów LOT-u z Warszawy do Szczecina? Tego chce nowy marszałek Senatu
fot. Piotr Bożyk
Tomasz Grodzki, wybrany we wtorek (12 listopada) na marszałka Senatu nowej kadencji, chce większej liczby połączeń z Lotniska Chopina do Szczecina, który jest jego rodzinnym miastem. – Szczecin jest trochę wykluczony komunikacyjnie – argumentuje.
Nowy marszałek Senatu, Tomasz Grodzki, nie planuje przeprowadzić się do willi przy ul. Parkowej w Warszawie, a z rządowych samolotów chce korzystać wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, „kiedy będzie tego wymagał interes Rzeczypospolitej”. – Jeśli miałoby to służyć jako taksówka, to absolutnie nie – mówi marszałek Senatu, cytowany przez PAP.

Grodzki zwraca jednak uwagę na niedostateczną liczbę połączeń lotniczych na trasie Warszawa – Szczecin, a do zwiększenia częstotliwości rejsów chce przekonać prezesa Polskich Linii Lotniczych LOT, Rafała Milczarskiego. – Szczecin jest miastem trochę wykluczonym komunikacyjnie. Do Gdańska, Rzeszowa, Wrocławia, Krakowa jest po sześć, siedem lotów dziennie, do Szczecina są po trzy, cztery – przekonuje. Jak dodaje, samoloty na tej trasie są obłożone.

O zwiększenie liczby lotów między Szczecinem a innymi miastami Polski zabiegał już w ubiegłym roku senator, Grzegorz Napieralski. Chodziło głównie o otwarcie bezpośrednich połączeń ze stolicy województwa zachodniopomorskiego do Krakowa, Katowic czy Rzeszowa, bez konieczności przesiadania się w Warszawie.

Napieralski zauważył również, że PLL LOT może zrobić „dobry biznes” na połączeniu lotniczym Szczecin – Warszawa. Dziś pociąg na tej trasie jedzie objazdem przez Gniezno, co wydłuża czas przejazdu, natomiast przejazd autostradą generuje koszty.

Liczba pasażerów podróżujących między Szczecinem a Warszawą nieustannie rośnie. Tylko w 2017 roku – przy 3 rejsach dziennie – z usług LOT-u na tej trasie skorzystało prawie 120 tys. osób, z czego aż 1/4 przesiadała się w Warszawie na dalsze rejsy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Miles & More: Duże zmiany w osiągnięciu wyższego statusu od 2021 roku

Biznes i przemysł

Miles & More: Duże zmiany w osiągnięciu wyższego statusu od 2021 roku

Emilia Derewienko, Piotr Bożyk 12 listopada 2019

Grochowski (LOT Cargo): Po otwarciu CPK nasza pozycja wzrośnie

Biznes i przemysł

Grochowski (LOT Cargo): Po otwarciu CPK nasza pozycja wzrośnie

Tomasz Śniedziewski 11 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5