Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Warszawa-Radom: Nie będzie dopłat dla linii lotniczych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
06-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Warszawa-Radom: Nie będzie dopłat dla linii lotniczych
fot. Mateusz Kieruzal
Nowo zbudowany port lotniczy Warszawa-Radom nie będzie udzielał zachęt lotniskowych w postaci dopłat dla linii lotniczych, które będą latać do i z Radomia. Informację potwierdził Rynkowi Lotniczemu Grzegorz Tuszyński, dyrektor lotniska w Radomiu. 

Tabela opłat lotniskowych, jakie będą obowiązywać w nowym porcie regionalnym, ma zostać upubliczniona na przełomie stycznia/lutego przyszłego roku. W 2023 roku, od kwietnia, kiedy port zacznie działać, planuje obsłużyć 250 tys. pasażerów. W kolejnym roku lotnisko prognozuje powitać 450 tys. osób.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: Czy znane są już opłaty lotniskowe obowiązujące w porcie lotniczym Warszawa-Radom?

Grzegorz Tuszyński, Dyrektor Portu Lotniczego Warszawa-Radom: Tabela opłat lotniskowych jest teraz w PPL-u przygotowywana, aby dopełnić komercyjny charakter lotniska. Mówimy tutaj o opłacie dla najemców powierzchni handlowych, opłacie dla przewoźników lotniczych, czy opłacie za parking. Znajdują się tam wszystkie elementy kosztowe.

Kiedy można spodziewać się upublicznienia na stronach Urzędu Lotnictwa Cywilnego cennika opłat lotniskowych obowiązujących na lotnisku w Radomiu?

Myślę, że cennik powinien być na przełomie stycznia/lutego przyszłego roku.

Ile razy tańszy będzie port w Radomiu?

Nie oszacuję tego.

Czy myślicie nad wprowadzeniem tzw. zachęt lotniczych, które np. chcą otrzymywać tanie linie lotnicze za wykonywanie lotów z konkretnego portu lotniczego?

Nie.

Czy wysokość opłat lotniskowych będzie podobna jak w Modlinie, czy jednak, aby zachęcić przewoźników, stawka będzie mniejsza?

Szczerze powiem, nie uczestniczę w rozmowach dotyczących generowania nowej taryfy opłat lotniskowych obowiązujących w Modlinie. Zajmuje się tym nasze biuro handlowe. Nie wiem, jak tamte stawki się wpasują i jak będą wyglądać w porównaniu do innych lotnisk. My przygotowujemy taryfę opłat lotniskowych, jak i pozalotniskowych, w taki sposób, żeby operatorzy samolotów i obsługi naziemnej mogli spokojnie rozwinąć skrzydła.

Czy Warszawa-Radom będzie lotniskiem bazowym dla jakiegoś przewoźnika lotniczego?

Tego jeszcze nie wiemy. Takie rozmowy trwają, ale to sam przewoźnik musi podjąć decyzję, czy chce założyć w Radomiu bazę. My oczywiście staramy się to umożliwić, również wychodząc naprzeciw oczekiwaniom chętnego przewoźnika.

Obszarem oddziaływania radomskiego portu jest bardziej Mazowsze czy województwo świętokrzyskie?

Zasadniczo lotnisko przeznaczone jest dla Mazowsza i województwa świętokrzyskiego. Te dwa obszary oddziaływania są naturalne. Oczywiście, na osi wschód-zachód ten obszar się przemieszcza. Mamy bardzo dobre połączenie do Puław, linii Wisły, w drugą stronę do Piotrkowa Trybunalskiego. Systemy dróg, chociażby S12, są w przygotowywaniu. Obszar zasięgu lotniska na przestrzeni lat będzie się powiększał. Możemy mówić bardziej o czasie dojazdu niż o odległościach. W czasie dojazdu rzędu 1,5 h możemy klientów pozyskać.

Ilu pasażerów planuje obsłużyć Radom w pierwszym roku funkcjonowania, ale ile w kolejnych?

W 2023 roku, od kwietnia, kiedy port zacznie działać, planujemy obsłużyć 250 tys. pasażerów. W kolejnym roku na lotnisku prognozujemy powitać 450 tys. osób.

Co w przypadku otwarcia CPK?

Tak naprawdę nic złego dla Radomia nie powinno się wydarzyć. Port Warszawa-Radom jest w strategii Centralnego Portu Komunikacyjnego jako lotnisko wspomagające ten port. Uruchamiając CPK, Radom miałby w pewien sposób przysłużyć się, aby CPK był odciążony z pewnego ruchu lotniczego.

Kiedy znana będzie ostateczna siatka połączeń?

Siatka połączeń nigdy nie będzie zamknięta. Zapewne na przestrzeni września i października czekają nas kolejne ogłoszenia dotyczące biur podróży i przewoźników. Do końca października wszystko będzie wiadome.

Ile operacji dziennie będzie odbywać się w sezonie letnim 2023?

Jeśli prowadzone rozmowy przyniosą w 100 proc., efekt jakiego się spodziewamy, będzie to 30 rotacji tygodniowo.

Czy posiadacie szacunki, kiedy lotnisko zacznie na siebie zarabiać?

Tak, posiadamy takie szacunki, jak i analizy biznesowe, lecz nie mnie o tym mówić.

Czy będzie to w przypadku obsłużenia powyżej jednego miliona pasażerów, jak jest w przypadku portów regionalnych?

Naprawdę nie powiem. W PPL-u jest od tego specjalna komórka finansów.

Jakich kierunków z Radomia można się spodziewać?

Sporo osób z tego regionu lata na Wyspy Brytyjskie. Skandynawia też jest w centrum naszych zainteresowań. Natomiast, jeśli chodzi o kierunki czarterowe, to Bułgaria i Turcja.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Prawo i polityka

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Łukasz Malinowski 12 września 2023

Loty z Radomia bez Majorki i Tivatu. "Decyzja biznesowa touroperatora"

Pasażer i linie lotnicze

Autobus połączy lotniska w Radomiu i Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Pasażer i linie lotnicze

Chcą odszkodowanie za lot koło puszczającego gazy buldoga

Tomasz Śniedziewski 13 września 2023

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Biznes i przemysł

ATR liczy na rozwój w Korei Południowej

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

Zobacz również:

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Prawo i polityka

ULC. 96 mln pasażerów 2040 r. Optymistyczne prognozy dla rynku

Łukasz Malinowski 12 września 2023

Loty z Radomia bez Majorki i Tivatu. "Decyzja biznesowa touroperatora"

Pasażer i linie lotnicze

Autobus połączy lotniska w Radomiu i Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5