Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

W marcu przebudowa lotniska w Radomiu. Będzie gotowe na Air Show 2020?


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2019-01-21 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Echodnia.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W marcu przebudowa lotniska w Radomiu. Będzie gotowe na Air Show 2020?
fot. Port Lotniczy Radom
W najbliższych dniach zostanie podpisana pierwsza z czterech umów dotyczących przebudowy radomskiego lotniska. Pierwsze maszyny budowlane mogą pojawić się na terenie radomskiego portu lotniczego już w marcu. Czy możemy spodziewać się, że przyszłoroczny Air Show odbędzie się już na nowym lotnisku?
W ostatnich miesiącach Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze, właściciel radomskiego lotniska, ogłosiło cztery postępowania na modernizację portu – dotyczyły one projektu na budowę terminala, budowy obiektów administracyjnych, rozbudowy drogi startowej i budowy systemu ILS kat. I. Na dniach ma zostać podpisana umowa na realizację budynków administracyjnych.

– Jeśli chodzi o drogi dojazdowe i parkingi, to jesteśmy na etapie tak zwanej aukcji elektronicznej. Polega ona na tym, że oferenci składają jakąś cenę, ale potem odbywają się jeszcze negocjacje – mówi dla portalu Echodnia.eu Piotr Rudzki, rzecznik PPL-u. Właściciel lotniska w Radomiu do niedawna zapowiadał, że całkowite zamknięcie portu nastąpi w kwietniu tego roku. Wtedy też inwestor przejdzie do kolejnej fazy – w ruch pójdzie sprzęt budowlany, który będzie pracować na najbardziej newralgicznej części infrastruktury lotniska – drodze startowej.

Tymczasem w jednej z audycji radiowych wicemarszałek Senatu Adam Bielan ogłosił, że przebudowa Portu Lotniczego Radom może rozpocząć się już w marcu. Wtedy miałoby rozpocząć się wyburzanie istniejącego obecnie terminalu, a na przełomie marca i kwietnia mogłaby zostać wbita łopata pod nowy. Zdaniem wicemarszałka, prace nad inwestycją w Radomiu wyprzedzają nawet założony pierwotnie harmonogram. – Mogę tylko potwierdzić, że wraz z początkiem sezonu budowlanego, czyli w marcu/ kwietniu mają ruszyć roboty budowlane. To jest już pewne – przyznaje Piotr Rudzki.

Istotnie, w odpowiedzi na interpelację posła Leszka Ruszczyka, wiceminister infrastruktury i zarazem pełnomocnik ds. budowy CPK, Mikołaj Wild, potwierdza najważniejsze terminy. Planowane zakończenie remontu drogi startowej wyznaczone jest na 31 grudnia tego roku, natomiast termin modernizacji dróg kołowania, płyty postojowej oraz dróg miejskich upływa 12 kwietnia 2020 roku. Zakończenie obiektów administracyjnych to 23 lipca 2020 roku. Nieco później mają zostać sfinalizowane prace związane z budową nowego terminala – 2 października przyszłego roku.

Niewykluczone więc, że jedna z najbardziej znanych imprez lotniczych, przypadająca zazwyczaj na ostatni weekend sierpnia lub pierwszy weekend września odbędzie się w 2020 roku w Radomiu. Ministerstwo Obrony Narodowej nie podało jeszcze dokładnej lokalizacji imprezy, ale w ostatnim czasie mówiono o przeniesieniu wydarzenia do Poznania lub Dęblina – właśnie w związku z rozbudową lotniska w Radomiu.

PPL przygotowuje lotnisko w Radomiu do zajęcia pozycji portu komplementarnego wobec Okęcia. Stołeczne lotnisko wyczerpuje bowiem swoją przepustowość i potrzebuje wsparcia, do czasu powstania Centralnego Portu Komunikacyjnego w 2027 roku. Propozycja PPL-u jest kontrowersyjna o tyle, że na Mazowszu niemal gotową infrastrukturę posiada Port Lotniczy Warszawa-Modlin – tam jednak udziałowcy nie mogą porozumieć się w sprawie kredytu na niezbędną rozbudowę. Więcej o rywalizacji lotnisk na Mazowszu piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Cztery firmy chcą zaprojektować terminal lotniska w Radomiu

Biznes i przemysł

Cztery firmy chcą zaprojektować terminal lotniska w Radomiu

Emilia Derewienko 11 grudnia 2018

Schiphol nie pozbędzie się ruchu czarterowego tak łatwo. Czego może nas to nauczyć?

Infrastruktura i lotniska

Schiphol nie pozbędzie się ruchu czarterowego tak łatwo. Czego może nas to nauczyć?

Justyna Urbaniak 17 grudnia 2018

LOT i PPL: Przekonamy UE, by dofinansowała CPK

Infrastruktura i lotniska

LOT i PPL: Przekonamy UE, by dofinansowała CPK

Roman Czubiński 03 grudnia 2018

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5