Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Vinci zainteresowane budową CPK

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
07-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Puls Biznesu/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Vinci zainteresowane budową CPK
fot. CPK
Vinci, jeden z największych operatorów lotnisk na świecie, jest gotowy zainwestować w CPK. Spółka jest także przekonana, że lotnisko może powstać do 2028 r. – Jesteśmy w wieloetapowym procesie, złożyliśmy ofertę, ale nie mogę podawać jej szczegółów – mówi cytowany przez „Puls Biznesu” Nicolas Notebaert, prezes Vinci Concessions i szef rady nadzorczej Vinci Airports.

Jak informuje „Puls Biznesu” Vinci zainteresowane jest zaangażowaniem finansowym w CPK. – Jesteśmy gotowi do dokonania dużej inwestycji finansowej w polską spółkę. Poziom inwestycji nie jest ograniczeniem, naszym priorytetem jest upewnienie się, że inwestujemy w odpowiedni projekt, który będzie konkurencyjny – mówi cytowany przez „Puls Biznesu” Nicolas Notebaert.

Przedstawiciel potencjalnego inwestora dodaje, że budowa nowego hubu lotniczego w Europie Środkowo-Wschodniej ma ogromny potencjał, a Vinci jest w stanie go wykorzystać i stworzyć konkurencyjny port lotniczy w tej części świata. Co ciekawe przedstawiciel firmy podkreśla, że to będzie ostatni hub w Europie, a to pozwoli na zastosowanie najnowszych technologii oraz szczególną dbałość o ochronę środowiska. Notebaert podkreśla także, że CPK ma ogromne atuty w porównaniu do lotnisk w Kopenhadze, Frankfurcie i Monachium.

Vinci Airports zarządza obecnie 65 lotniskami, w 12 państwach na całym świecie i zatrudnia ok. 15 tys. osób. Spółka zarządza 12 lotniskami regionalnymi we Francji. W Europie obecna jest także w Serbii, gdzie była zaangażowana w rozbudowę portu w Belgradzie, Portugalii (10 lotnisk łącznie z Lizboną), Wielkiej Brytanii (lotnisko w Belfaście i port London Gatwick). Samo Vinci Airports jest częścią Grupy Vinci. Jest ona obecna na polskim rynku budowlanym - Vinci Construction jest bowiem właścicielem Warbudu, jednej z większych spółek budowlanych w kraju.

Wcześniej o zainteresowaniu częściowym finansowaniem projektu CPK oficjalnie mówiła strona koreańska ze spółką Incheon International Airport Corporation. Pojawiły się także informacje o możliwym zaangażowaniu ze strony Ferrovial, czyli właściciela Budimexu.

Sama spółka CPK zakłada, że nakłady na budowę lotniska będą ponoszone w dużej części przez inwestorów prywatnych. – Według naszych planów 60 proc. finansowania pozyskamy z długu, czyli np. kredytu konsorcjum banków lub obligacji. 40 proc., które chcemy zdobyć od inwestorów obejmujących udziały w spółce lotniskowej, operatorze nowego lotniska. Tę pulę podzielimy w proporcjach: co najmniej 51 proc. dla Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych i do 49 proc. dla inwestorów branżowych i finansowych – wyjaśnia Konrad Majszyk, rzecznik prasowy CPK.

Obecnie trwa postępowanie na partnera strategicznego projektowanego lotniska, a CPK wybrało krótką listę kilku potencjalnych inwestorów z Europy oraz regionu Azji i Pacyfiku, z którymi podjęto negocjacje. – Grupa Vinci to kolejny duży inwestor lotniskowy, który deklaruje zainteresowanie uczestnictwem w projekcie CPK, ponieważ widzi gigantyczny potencjał rynku Europy Środkowo-Wschodniej i naszego projektu. W ciągu najbliższych miesięcy chcemy mieć na tyle ustalone zasady współpracy z inwestorem mniejszościowym i warunki inwestycji, żeby możliwe było podpisanie umowy inwestycyjnej – dodaje Majszyk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Pozostałe z wątku:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

ULC: Powrót do kontroli paszportowych może zniechęcić pasażerów

Pasażer i linie lotnicze

CPK: Przede wszystkim elastyczność. Pojawiły się nowe rynki

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

Biznes i przemysł

O kolei po kolei, czyli CPK podczas Trako 2023

inf. pras. 15 września 2023

CPK: Tysiąc hektarów kupionych pod budowę lotniska

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Infrastruktura i lotniska

CPK bez ułatwienia w lotach do USA

Mateusz Kieruzal 04 września 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5