Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Uziemione B747 i A380 będą jak OIOM?


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-04-06 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ The Times

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Uziemione B747 i A380 będą jak OIOM?
Fot. British Airways
Uziemione Boeingi 747 i Airbusy A380 należące do British Airways mogą zostać użyte jako tymczasowe oddziały intensywnej opieki w walce z pandemią koronawirusa – informuje "The Times".
"Projekt Caircraft" to wspólny pomysł grupy liderów i ekspertów branży lotniczej, medycznej i technologicznej. Idea uzyskała już wsparcie Urzędu Lotnictwa Cywilnego i teraz czeka na rządową aprobatę.

Uziemione maszyny szerokokadłubowe stwarzają doskonałe warunki dla prowizorycznych oddziałów intensywnej opieki i mogłyby być dobrze wykorzystane podczas przestoju. Samoloty mają z natury zainstalowane już systemy dostarczania tlenu, który jest jednym z najważniejszych narzędzi w walce z koronawirusem, ponieważ wielu pacjentów ma problemy z oddychaniem i ciężkie infekcje płuc. Podobnie jak sale operacyjne, maszyny wykorzystują laminarne systemy przepływu powietrza, które mają kluczowe znaczenie w kontrolowaniu zanieczyszczenia. Z powodu dużej wysokości, na której operuje większość samolotów dalekiego zasięgu, kadłub samolotu jest hermetycznie zamknięty. Oznacza to, że wnętrze może być całkowicie szczelne, co służy do ochrony osób w środku kadłuba przed zanieczyszczonym powietrzem z zewnątrz.

Złożenie siedzeń w samolotach pasażerskich, takich jak Boeing 747 i Airbus A380, zapewni od 100 do 150 łóżek w prowizorycznych oddziałach intensywnej opieki. – Modyfikacje samolotów są proste i można to osiągnąć w ciągu kilku dni za pomocą odpowiedniego sprzętu, czyli wentylatorów i maszyn tlenowych – wyznał Chris Tarry, analityk lotniczy i jeden z kierowników Project Caircraft.

Grupa argumentuje również za korzyściami wynikającymi z wykorzystania lotnisk jako tymczasowych placówek intensywnej terapii. Takie obiekty z reguły mają doskonałe połączenia komunikacyjne, dużo parkingów i sąsiadujące hotele, które mogą służyć personelowi medycznemu. Project Caircraft, jeśli zyska rządową aprobatę, może być inspiracją dla reszty świata. Narody o słabo rozwiniętej służbie zdrowia mają bowiem przynajmniej pewną infrastrukturę lotniczą, którą można wykorzystać do walki z koronawirusem SARS-CoV-2.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Infrastruktura i lotniska

Stuttgart z ogromnym spadkiem natężenia ruchu

Rafał Dybiński 01 kwietnia 2020

Koronawirus. Piloci British Airways z niższą pensją i bezpłatnym urlopem

Pasażer i linie lotnicze

Koronawirus. Piloci British Airways z niższą pensją i bezpłatnym urlopem

Emilia Derewienko 20 marca 2020

Linie lotnicze monitorują rozwój koronawirusa we Włoszech

Pasażer i linie lotnicze

Linie lotnicze monitorują rozwój koronawirusa we Włoszech

Justyna Urbaniak 24 lutego 2020

 

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

Biznes i przemysł

Niemcy gotowe do przejęcia Condora

20 kwietnia 2020

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

Biznes i przemysł

GECAS anulował zamówienie 69 boeingów 737 MAX

20 kwietnia 2020

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

Pasażer i linie lotnicze

Alaska Airlines uzyskały 992 mln dolarów wsparcia

20 kwietnia 2020

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa tymczasowo wycofuje flotę airbusów A340-600

20 kwietnia 2020

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5