Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Uzbekistan Airways odebrały pierwszego A320neo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-03-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Uzbekistan Airways odebrały pierwszego A320neo
Fot. Airbus Media
Linie Uzbekistan Airways odebrały w Hamburgu pierwszego airbusa A320neo. Pierwsza z dwóch maszyn tego typu dla przewoźnika jest leasingowana przez singapurskie BOC Aviation (BOC), a napędzają ją najnowsze silniki CFM LEAP-1A.

Na pokład nowa maszyna zabiera 150 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 12 w klasie biznes oraz 138 w klasie ekonomicznej. Warto dodać, że klasa biznes posiada konfiguracje trzech rzędów foteli w układzie 2-2, natomiast klasa ekonomiczna z 23 rzędów w klasycznym układzie 3-3.

A320neo jest oszczędniejszą wersją A320ceo, która zużywa prawie 15-20 proc. mniej paliwa, co daje około 3800-4000 ton mniej emisji CO2 w całym roku przypadającej na jeden samolot. Silniki napędzające maszynę są cichsze, a zredukowane koszty operacyjne dadzą możliwość wydłużonego przelotu o 950 km (500 mil) lub przewiezienia do 2 ton ładunku więcej niż dotychczas. Łącznie 100 firm leasingowych i linii lotniczych zamówiło ponad 6500 maszyn z rodziny A320neo, to około 57 proc. rynku samolotów wąskokadłubowych powyżej 150 pasażerów.

Obecnie flota Uzbekistan Airways składa się z 30 samolotów: 11 airbusów A320, jednego A320neo, pięciu boeingów B757-200, dziewięciu B767-300ER oraz czterech B787-8 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę czterech samolotów: jednej maszyny A320neo, która będzie leasingowana od BOC Aviation oraz trzech kolejnych Dreamlinerów B787-8.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Aer Lingus potwierdzony jako pierwszy odbiorca A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus potwierdzony jako pierwszy odbiorca A321XLR

Piotr Bożyk 29 lutego 2024

Rolls-Royce: Dwuipółkrotnie większy zysk. Dekarbonizacja najważniejsza

Biznes i przemysł

Royal Brunei Airlines zamówiły boeingi B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus: Następca A320neo będzie nowym samolotem napędzanym SAF

Biznes i przemysł

Airbus: Następca A320neo będzie nowym samolotem napędzanym SAF

Piotr Bożyk 25 lutego 2024

Uzbekistan Airways odebrały pierwszego Turboleta LET L410 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Uzbekistan Airways zamówiły 12 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Aer Lingus potwierdzony jako pierwszy odbiorca A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Aer Lingus potwierdzony jako pierwszy odbiorca A321XLR

Piotr Bożyk 29 lutego 2024

Rolls-Royce: Dwuipółkrotnie większy zysk. Dekarbonizacja najważniejsza

Biznes i przemysł

Royal Brunei Airlines zamówiły boeingi B787-9

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Airbus: Następca A320neo będzie nowym samolotem napędzanym SAF

Biznes i przemysł

Airbus: Następca A320neo będzie nowym samolotem napędzanym SAF

Piotr Bożyk 25 lutego 2024

Uzbekistan Airways odebrały pierwszego Turboleta LET L410 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Uzbekistan Airways zamówiły 12 airbusów z rodziny A320neo

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5