Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

USA: Wzrost kar za niewłaściwe zachowanie na pokładach samolotów


Wstecz Dalej

Autor:

Tomasz Śniedziewski

Data publikacji:
2021-05-13 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

USA: Wzrost kar za niewłaściwe zachowanie na pokładach samolotów
fot. unsplash
Podczas gdy łagodzone są ograniczenia w podróżowaniu, osoby powracające na pokłady samolotów w Stanach Zjednoczonych dowiadują się o nowym elemencie podróżowania – pasażerowie, którzy zachowują się niewłaściwie podczas lotów muszą się liczyć z karami finansowymi kilkukrotnie przewyższającymi cenę biletów, informuje AFP.
W jednym przypadku Federalna Agencja Lotnicza (FAA) ukarała pasażera karą w wysokości 10,5 tys. dolarów za nienoszenie maski pomimo kilkukrotnych upomnień ze strony personelu pokładowego. Inny pasażer został ukarany grzywną w wysokości 9 tys. dolarów za trzaskanie klapą schowka na bagaż podręczny i wykrzykiwanie zwrotów uznanych za niecenzuralne.

Kosztowne nienoszenie maski

Wysyp kar jest następstwem styczniowego oświadczenia FAA, w którym agencja zapowiedziała politykę zera tolerancji po tym, gdy wzrosła liczba osób nieprzestrzegających wymogu noszenia masek wprowadzonego w związku z pandemią, oraz po ataku na Kapitol z 6 stycznia b.r., za którym stali sympatycy poprzedniego prezydenta USA, Donalda Trumpa. - W ciągu ostatnich kilku miesięcy odnotowaliśmy duży wzrost liczby pasażerów nie przestrzegających poleceń - powiedział Steve Dickson zarządzający FAA podczas środowego (12.5.) przesłuchania przed komisją niższej izby parlamentu.

Zgodnie z nową polityką FAA, kary za niestosowanie się do poleceń mogą sięgnąć 35 tys. dolarów, a najgorsze przewinienia mogą być ukarane nawet wyrokami pozbawienia wolności. FAA ściśle współdziała z liniami lotniczymi oraz związkami reprezentującymi pracowników linii lotniczych tak “by zaprowadzić w tym zakresie kontrolę”, powiedział Dickson.

Od lutego Agencja otrzymała około 1,3 tys. skarg na niezdyscyplinowanych pasażerów, uznając iż w około 260 przypadkach doszło do naruszeń przepisów. FAA do tej pory otworzyła 20 formalnych postępowań i przygotowuje kolejne. W całym 2019r. Agencja oficjalnie otworzyła 142 postępowania dotyczące “trudnych pasażerów”. Najwięcej kar finansowych zostało nałożonych za odmowę noszenia masek, których noszenie na pokładach samolotów jest w Stanach Zjednoczonych obowiązkowe od września ubiegłego roku.

“Nie ma miejsca na nieporozumienia”

Sara Nelson, prezydent Stowarzyszenia Personelu Pokładowego, wyraziła się pozytywnie o działaniach FAA, określając wymóg noszenia masek jako wynikający z rozsądku. – Nasze samoloty to mikrokosmos. Konflikty, które istnieją w życiu publicznym, zawsze ujawniają się również na pokładzie. Ale od pierwszego dnia szkolenia uczy się nas, że musimy pozostawić nasze różnice, polityczne jak i inne, za drzwiami lotniska. Jeśli chodzi o bezpieczne latanie, to nie ma w nim miejsca na nieporozumienia – powiedziała Nelson.

Ostatnio nałożone kary obejmują grzywnę w wysokości 32,75 tys. dolarów nałożoną na pasażera lotu z Dominikany do Nowego Jorku, który odmówił noszenia maski, rzucił pustą butelkę po alkoholu, krzyczał na członków załogi oraz obłapiał personel pokładowy. W rezultacie tego zachowania samolot musiał zawrócić do Dominikany, poinformowała FAA.

Większość linii lotniczych zapytanych przez AFP odmówiła komentowania indywidualnych przypadków. United Airlines poinformowały, że za odmowę noszenia masek dodały na czarną listę zakazów lotów około 750 pasażerów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Napoje, w tym alkohole, wracają na pokłady maszyn American Airlines

Pasażer i linie lotnicze

Napoje, w tym alkohole, wracają na pokłady maszyn American Airlines

Rafał Dybiński 21 kwietnia 2021

Boeing 737 MAX. Pierwsze loty w Europie bez problemów

Biznes i przemysł

Boeing 737 MAX. Pierwsze loty w Europie bez problemów

Rafał Dybiński 17 lutego 2021

81 proc. podróżnych jest gotowa do lotu w ciągu roku

Pasażer i linie lotnicze

81 proc. podróżnych jest gotowa do lotu w ciągu roku

Redakcja/inf. pras. 04 lutego 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5