Firma kurierska UPS rozszerza swoją ekspansję i na lotach między Warszawą a Hongkongiem wprowadza większy samolot. To odpowiedź na ponad 30-procentowy wzrost eksportu z Polski.
Firma UPS zwiększa ładowność między Warszawą a Hongkongiem, wprowadzając większy samolot – Boeing 747-400, czyli popularny Jumbo Jet. Ekspansja UPS jest częścią transformacji globalnej sieci logistycznej UPS, która każdego dnia transportuje trzy procent światowego PKB.
– Polska gospodarka jest silna i dynamicznie się rozwija, a eksport odgrywa w niej znaczącą rolę. W ubiegłym roku wartość eksportu UPS w naszym kraju wzrosła o ponad 30% – mówi Piotr Sitarek, dyrektor generalny UPS Polska. Jego zdaniem Hongkong jest atrakcyjnym rynkiem dla polskich firm, poszukujących możliwości handlu transgranicznego. – W latach 2010–2017 wartość eksportu na tenże rynek zwiększyła się niemal czterokrotnie. Wprowadzenie nowego samolotu zapewniającego o 25% większą ładowność znacznie poprawia połączenie między Polską a Hongkongiem – dodaje.
Połączenie między Warszawą i Hongkongiem jest częścią większej, międzynarodowej siatki. Trasa Europa – Azja rozpoczyna i kończy się w europejskim centrum lotniczym UPS w Kolonii w Niemczech. Po przybyciu do Hongkongu samolot zostaje załadowany przesyłkami na Bliski Wschód i Europę, a następnie wraca do Kolonii przez Dubaj w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Boeing 747-400 ma o prawie 25% większą ładowność w porównaniu do samolotu MD-11, który do tej pory obsługiwał to połączenie. Nowa, większa maszyna znacząco poprawi ładowność połączenia między Europą a Azją. Samolot będzie latał 4 razy w tygodniu.
Zwiększenie ładowności samolotu jest wynikiem strategicznych inwestycji UPS, które mają na celu zwiększenie globalnej przepustowości operacji lotniczych. UPS dodaje do swojej floty łącznie 40 dodatkowych samolotów, w tym 28 maszyn Boeing 747-8. Nowe samoloty cargo zwiększą całkowity międzykontynentalny wolumen UPS o ponad 10%.
Zmiana samolotu na tej trasie jest częścią planu UPS zakładającego inwestycję 2 mld dolarów w rozwój infrastruktury w Europie. UPS przechodzi aktualnie największy proces zmian od dziesięcioleci. Firma odpowiednio lokuje swoje środki i realizuje inwestycje przynoszące korzyści strategiczne i długoterminowy zwrot dla akcjonariuszy. Na początku 2017 roku UPS ogłosił plany ulepszenia światowej sieci logistycznej, które zakładają zwiększenie efektywności i ładowności za pomocą nowoczesnych procesów, technologii informacyjnej i automatyzacji.
Przypomnijmy, że na początku lutego tego roku UPS poinformował o
dużym zamówieniu na 14 Boeingów 747-8F i cztery nowe Boeingi 767. Maszyny mają zaspokoić potrzeby na coraz większe usługi lotnicze. Globalna sieć lotnicza UPS obejmuje ponad 500 własnych i wynajmowanych samolotów. W 2017 roku UPS otrzymał trzy nowe Boeingi 747-8. Co ciekawe, jak do tej pory żaden z samolotów znajdujących się we flocie nie został wymieniony.