Partner serwisu
PRAWO I POLITYKA

ULC dementuje: Nowe przepisy nie będą restrykcyjne dla pasażera


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2017-08-25 14:42
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

ULC dementuje: Nowe przepisy nie będą restrykcyjne dla pasażera
fot. Port Lotniczy Wrocław
Ostatnio media obiegła informacja o nowelizacji Prawa lotniczego, która ma okazać się bardzo niekorzystna dla pasażerów chcących ubiegać się o odszkodowania od linii lotniczych. Urząd Lotnictwa Cywilnego bardzo stanowczo dementuje te doniesienia. – Zmieni się niewiele i na korzyść pasażera – mówi w rozmowie z portalem „Rynek-Lotniczy.pl” Karina Lisowska, rzecznik prasowy ULC.
Pasażer będzie mógł bowiem złożyć skargę do Rzecznika Praw Pasażera nie wcześniej niż po upływie 30 dni od dnia złożenia reklamacji do linii lotniczych, czyli w tym samym terminie, w jakim można obecnie składać skargę do Prezesa ULC. – Zapis o dwóch miesiącach na udzielenie przez przewoźnika reklamacji jest już dawno nieaktualny i został wykreślony na wczesnym etapie prac. Zostaje 30 dni, tak jak jest i nic się w tym aspekcie nie zmienia – przekonuje Karina Lisowska, rzeczniczka prasowa ULC, w rozmowie z portalem „Rynek-Lotniczy.pl”.

Podobnie jak w chwili obecnej, pasażer będzie mógł złożyć skargę do Rzecznika Praw Pasażera oraz, lub też jednocześnie, wejść na drogę sądową. Nowelizacja więc, jak zapewnia rzecznik ULC, nie spowoduje wyłączenia pasażerowi żadnej z dróg postępowania. – W projekcie nie ma o tym mowy – dodaje Lisowska.

Roszczenie będzie się przedawniało z upływem jednego roku od dnia „feralnego” lotu. Zaproponowane rozwiązanie ma na celu ujednolicenie terminów dochodzenia roszczeń. Za tą koncepcją przemawia również argumentacja Sądu Najwyższego, z której wynika postulat, by warunki dochodzenia roszczeń unijnych nie były mniej korzystne niż te, które dotyczą podobnych roszczeń prawa krajowego. – Musimy brać również pod uwagę zalecenia Komisji Europejskiej – dodaje przedstawicielka ULC-u.

Jak przekazał nam urząd, Polska znajduje się na trzecim miejscu, za Austrią i Włochami, pod względem liczby skarg, składanych na przewoźników lotniczych. Podróżni, jak twierdzi ULC, składają swoje skargi bardzo szybko po otrzymaniu od przewoźnika odpowiedzi na reklamację (bądź w przypadku braku takiej odpowiedzi). Większość spraw, którymi zajmuje się instytucja, dotyczy zdarzeń, które miały miejsce w czasie krótszym niż rok. – Dlatego też uważamy, że proponowany termin przedawnienia nie będzie stanowił utrudnienia dla pasażerów – mówi Karina Lisowska.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair chce ograniczeń w sprzedaży alkoholu na lotniskach

Prawo i polityka

Ryanair chce ograniczeń w sprzedaży alkoholu na lotniskach

Leonard Dolecki 17 sierpnia 2017

Trybunał UE: Pilot nie może być za stary

Prawo i polityka

Trybunał UE: Pilot nie może być za stary

Emilia Derewienko 25 lipca 2017

Tylko 1% Polaków ubiega się o odszkodowanie za opóźniony lot

Prawo i polityka

Tylko 1% Polaków ubiega się o odszkodowanie za opóźniony lot

Emilia Derewienko 21 sierpnia 2017

 

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

Infrastruktura i lotniska

Port Lotniczy Wrocław: Już 20 połączeń sieciowych dziennie

11 grudnia 2018

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

Infrastruktura i lotniska

Listopad z ponad 5-proc. wzrostem na Lotnisku Warszawa-Modlin

11 grudnia 2018

LAW nawiązuje współpracę z PPL

Prawo i polityka

LAW nawiązuje współpracę z PPL

11 grudnia 2018

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

Prawo i polityka

CAA vs Ryanair: Sprawa w sądzie

11 grudnia 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5