Partner serwisu
Biznes i przemysł

UAC: Kolejny rządowy Ił-96-300 już po pierwszym locie technicznym

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
14-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

W miniony piątek (9 kwietnia) odbył się pierwszy lot techniczny kolejnego nowego samolotu Ił-96-300 przeznaczonego do transportu rosyjskich VIP-ów. Maszyna, która zbudowana została w zakładach WASO w Woroneżu, przechodzi cykl testów fabrycznych i wkrótce zostanie przekazana klientowi, którym jest specjalna jednostka lotnicza Rossija.

Podczas lotu, który trwał ok. 2 godzin, na wysokości od 5000 do 9000 m, załoga sprawdziła stateczność i sterowność statku powietrznego oraz działanie wszystkich instalacji pokładowych, a także zespołu napędowego. Według dowódcy załogi misja lotnicza została zakończona pełnym sukcesem.

Nowy samolot wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy i sprzęt, które spełniają europejskie i międzynarodowe standardy lotnicze. W szczególności jest on wyposażony w zmodernizowany system lotu i nawigacji. Iła pomalowano także nową technologią malowania, która zapewnia dodatkową ochronę całego płatowca. Będzie to 11. maszyna Ił-96 dla rosyjskich VIP-ów.

– Program Ił-96 tradycyjnie zapewnia główna pracę naszej fabryki. Przy tym projekcie zatrudnionych jest około 70 proc. pracowników firmy. WASO posiada unikalne kompetencje w produkcji szerokokadłubowych samolotów pasażerskich. Mamy ogromne doświadczenie w produkcji takich maszyn. Dziś konsekwentnie otrzymujemy zamówienia w ramach programu Ił-96 – powiedział Farit Sharafeev, dyrektor zarządzający WASO.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jumbo-Jet z Kataru prezentem dla Trumpa?

Prawo i polityka

Jumbo-Jet z Kataru prezentem dla Trumpa?

Redakcja 12 maja 2025

Dassault: Falcon 6X z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Prawo i polityka

Zobacz również:

Opóźnienie Jakowlewa SJ-100. Nadal oczekuje na rosyjskie silniki PD-8

Biznes i przemysł

Opóźnienie Jakowlewa SJ-100. Nadal oczekuje na rosyjskie silniki PD-8

Piotr Bożyk 05 listopada 2024

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 listopada 2023

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Jumbo-Jet z Kataru prezentem dla Trumpa?

Prawo i polityka

Jumbo-Jet z Kataru prezentem dla Trumpa?

Redakcja 12 maja 2025

Dassault: Falcon 6X z certyfikatem stromego podejścia

Biznes i przemysł

Traktat polsko-francuski. Jakie znaczenie dla transportu i przemysłu?

Prawo i polityka

Zobacz również:

Opóźnienie Jakowlewa SJ-100. Nadal oczekuje na rosyjskie silniki PD-8

Biznes i przemysł

Opóźnienie Jakowlewa SJ-100. Nadal oczekuje na rosyjskie silniki PD-8

Piotr Bożyk 05 listopada 2024

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Biznes i przemysł

WASO: Pierwszy lot techniczny Iła 96-400M

Piotr Bożyk 05 listopada 2023

SSJ 100 ma polecieć za rok z rosyjskim silnikiem. MC-21 w 2024 roku

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5