Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Turkmenistan Airlines zamówiły dwa airbusy A330-200P2F


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-25 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Turkmenistan Airlines zamówiły dwa airbusy A330-200P2F
fot. Airbus
Turkmenistan Airlines złożyły zamówienie na dwa airbusy A330-200P2F. Producent z Tuluzy zyskał w ten sposób nowego klienta w regionie Azji Centralnej – poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Nowe samoloty umożliwią liniom lotniczym z Turkmenistanu dalszy rozwój i usprawnienie międzynarodowej sieci tras cargo. Dostawy obu maszyn planowane są na 2022 rok. Dzięki temu przewoźnik stanie się pierwszym tego typu operatorem w Azji Centralnej.

Program konwersji pasażerskiego A330 na frachtowiec został uruchomiony w 2012 roku. Pięć lat później wznowiono dostawy prototypu A330P2F. Projekt jest wynikiem współpracy ST Engineering Aerospace, Airbusa i Elbe Flugzeugwerke GmbH (EFW). Firma ST Engineering Aerospace objęła kierownictwo techniczne w fazie rozwoju inżynieryjnego. ETW jest z kolei właścicielem wszystkich certyfikatów uzupełniających (STC) dla aktualnych programów konwersji Airbusa, w tym właśnie A330P2F oraz nadzoruje marketing projektów. Producent z Tuluzy natomiast udostępnia bazę i zapewnia wsparcie certyfikacyjne.

Samoloty A330P2F są dostępne w dwóch wersjach: A330-200P2F i A330-300P2F. Pierwszy z wymienionych jest optymalnym rozwiązaniem dla ładunków o większej gęstości i przeznaczonych do rejsów dalekiego zasięgu. Maszyna może przenosić do 61 ton masy na ponad 7700 km, oferując również większą objętość ładunku i niższy koszt za tonę niż inne dostępne typy samolotów towarowych o podobnym zasięgu. Ponadto A330-200P2F wykorzystuje zaawansowaną technologię, w tym sterowanie typu „fly-by-wire”, oferując liniom lotniczym dodatkowe korzyści operacyjne i ekonomiczne.

Flota cargo Turkmenistan Airlines składała się dotychczas z ośmiu samolotów Iljuszyn Ił-76. Maksymalny zasięg czterosilnikowej maszyny wynosił 4000 km. Nowe zamówione samoloty pozwolą więc przewoźnikowi z Azji Centralnej pokonywać trasy blisko dwa razy dłuższe. 

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Na Zanzibar Itaki Dreamlinerem LOT-u. A330 Luke Air nigdy nie dotarł

Biznes i przemysł

Na Zanzibar Itaki Dreamlinerem LOT-u. A330 Luke Air nigdy nie dotarł

Rafał Dybiński 25 stycznia 2021

Turkmenistan Airlines starają się odzyskać możliwość latania do Europy

Pasażer i linie lotnicze

Turkmenistan Airlines starają się odzyskać możliwość latania do Europy

Justyna Urbaniak 01 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5