Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Turkish Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-07-03 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Turkish Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera
Fot. Jennifer Schuld
Turkish Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera
Turkish Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera
Turkish Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera
Turkish Airlines odebrały pierwszego Dreamlinera
Linia Turkish Airlines odebrała w ubiegłym tygodniu pierwszego boeinga B787-9. Dreamliner numer 1 dla przewoźnika to samolot o oznaczeniu LN 865 (TC-LLA) napędzany silnikami General Electric GEnx-1B. Maszyna nie jest leasingowana i jest własnością tureckiej linii.
Pokład i trasy tureckiego Dreamlinera

Boeing B787-9 Turkish Airlines zabierze na pokład 300 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 30 w nowej klasie biznes oraz 270 w odświeżonej klasie ekonomicznej. Przewoźnik twierdzi, że mimo drobnego opóźnienia Dreamlinery pojawią się w tym roku na wszystkich wspomnianych wcześniej trasach ze Stambułu:

  • Stambuł – Denpasar od 17 lipca 3 x w tygodniu, od 8 sierpnia codziennie,
  • Stambuł – Waszyngton od 8 sierpnia codziennie,
  • Stambuł – Atlanta od 10 września 5 x w tygodniu,
  • Stambuł – Bogota – Panama City od 10 września.
Zanim jednak samoloty polecą na trasach międzynarodowych, mają obsługiwać połączenia krajowe od 7 do 17 lipca m.in. ze Stambułu do Antalyi, Ankary, Izmiru i Bodrum. Jednak to wszystko stoi nieco pod znakiem zapytania, bo pierwszy Dreamliner ma uszkodzone okno po sesji fotograficznej na lotnisku w Stambule. Przewoźnik chce przyśpieszyć dostawę drugiej i trzeciej maszyny. Druga maszyna TC-LLB jest już gotowa do dostawy, natomiast trzecia TC-LLC przechodzi obecnie ostatnie przygotowania przed pierwszym lotem technicznym.

Uszkodzone okno Dreamlinera

Zgodnie z poniższym postem i zdjęciami na Twitterze, uszkodzenie podczas sesji fotograficznej obejmuje jedno z okien B787. Najwyraźniej samolot był bardzo mocno oświetlany wewnątrz sceny, z jasnymi światłami wpadającymi przez okna. Podczas gdy fotograf miał wiele możliwości wyboru świateł w wewnętrznego oświetlenia, to w tym przypadku wybrane zostały potężne lampy oświetlające, które generują bardzo duże ciepło.

B787 ma zupełnie inne okna niż jakikolwiek inny samolot produkowany przez Boeinga. Dreamliner ma mechanizm elektrochromatyczny, który pozwala przyciemnić okno bez jego zasłaniania. Wystarczy jedno naciśnięcie przycisku, aby okno stało się ciemniejsze bez pogarszania obrazu. Niestety jedną z wad tego systemu jest też wytwarzanie ciepła. Według doniesień prasowych tylko jedno okno zostało uszkodzone. Ponieważ tego typu części są wymieniane od czasu do czasu, nie powinno być problemu z dostarczeniem i zamontowaniem nowego okna. Miejmy nadzieję, że przed datą debiutu samolotu we flocie.

25 Dreamlinerów 787-9 we flocie Turkisha

Łącznie Turkish użytkować będzie 25 Dreamlinerów w wersji -9, które zostaną dostarczone w latach 2019-2022: osiem w 2019 r., sześć w 2020 r., sześć w 2021 r. oraz pięć w 2022 r. B787-9 to średni Dreamliner, którego wydłużono o ponad 6 metrów od 787-8. Nowy model rodziny B787 zabiera ponad 40 pasażerów więcej (w typowej konfiguracji dwóch klas) niż mniejszy 787-8, a także więcej ładunku cargo i posiada większy zasięg o ponad 550 km (15700 km). Boeing zebrał zamówienia na 1440 samolotów B787, w tym na 824 maszyny w wersji 787-9.

Obecnie flota Turkish Airlines składa się z 338 samolotów, w tym ze 169 boeingów: 114 B737NG, 12 B737 MAX 8, czterech B747-400F, 33 B777-300ER, pięciu B777F oraz jednego B787-9 Dreamliner. Przewoźnik oczekuje na dostawę 90 boeingów: 54 B737 MAX 9, dziewięciu B737 MAX 9, trzech B777F oraz 24 boeingów B787-9.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
LOT rozszerza code-share z Turkishem

Pasażer i linie lotnicze

LOT rozszerza code-share z Turkishem

Piotr Bożyk 21 maja 2019

Turkish Airlines chcą rozwinąć skrzydła na nowym lotnisku w Stambule

Pasażer i linie lotnicze

Turkish Airlines chcą rozwinąć skrzydła na nowym lotnisku w Stambule

Justyna Urbaniak 06 kwietnia 2019

 

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

Pasażer i linie lotnicze

Sierpień w statystykach: Wizz Air i Ryanair pną się w górę

10 września 2019

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

Pasażer i linie lotnicze

Transavia zamknie trasę Katowice – Amsterdam

10 września 2019

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

Infrastruktura i lotniska

CPK to nie tylko ruch lotniczy. To także nowe miejsca pracy

09 września 2019

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

Infrastruktura i lotniska

Strategia dla lotnictwa: CPK zmieni całą branżę

09 września 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5