Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Turkish Airlines chcą rozwijać cargo. Powstała nowa spółka


Wstecz Dalej

Autor:

Emilia Derewienko

Data publikacji:
2020-11-30 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ aerotelegraph.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Turkish Airlines chcą rozwijać cargo. Powstała nowa spółka
fot. Piotr Bożyk
Tureckie narodowe linie lotnicze zlecają usługi cargo nowej spółce zależnej. W ten sposób Turkish Cargo powinny się szybciej rozwijać – także przy pomocy strategicznych partnerów zagranicznych – podaje portal Aerotelegraph.
Turkish Cargo chcą zostać jednym z pięciu wiodących dostawców frachtu lotniczego na świecie do 2023 roku. Osiągnięcie tego celu może się udać dzięki nowemu hubowi w Stambule, który został otwarty w kwietniu ubiegłego roku, a w połowie 2020 uruchomił trzeci pas startowy. Podczas pandemii dział cargo Turkish Airlines już znacznie się rozwinął i zwiększył swój udział w rynku do 5 proc.

Ale plany tureckiego narodowego przewoźnika sięgają znacznie dalej. Aby móc nadal rozwijać Turkish Cargo, zarząd Turkish Airlines zadecydował w piątek (27 listopada) o założeniu nowej spółki zależnej, zajmującej się transportem towarów. Jak dotąd Turkish Cargo były tylko marką, używaną do lotów towarowych. Zgodnie z wpisem na giełdzie w Stambule, utworzenie nowej spółki ma na celu skorzystanie ze wzrostu w sektorze przewozów towarowych.

Taki ruch daje ponadto możliwość „szybkiego podejmowania działań i ulepszania strategii” – stwierdziła rada nadzorcza Turkish Airlines. Wydzielenie nowej spółki stwarza również szansę na „potencjalne strategiczne partnerstwa zagraniczne”.

Obecnie Turkish Cargo obsługuje 95 miejsc na całym świecie własnymi lotami cargo. Do 2023 roku powinno ich być 120. Flota składa się z dziesięciu samolotów Airbus A330F, sześciu Boeingów 777F, czterech Boeingów 747-400F, dwóch A310F i jednego A300F. Odrzutowce są obsługiwane niezależnie i przez podwykonawców, takich jak ACT Airlines.

Już w czerwcu Turkish Airlines ogłosiły, że w następstwie kryzysu, związanego z koronawirusem, będą nadal zwiększać flotę towarową, w zamian zmniejszając flotę pasażerską o co najmniej 10 proc. O ile liczba pasażerów spadła o 57 proc. od stycznia do października, to ilość przewiezionych ładunków i poczty zmniejszyła się jedynie o 4,6 proc. Grupa dodawałaby od jednego do trzech samolotów transportowych rocznie, podała wówczas – w zależności od rozwoju rynku.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Zagraniczni piloci Turkish Airlines na przymusowych bezpłatnych urlopach

Biznes i przemysł

Zagraniczni piloci Turkish Airlines na przymusowych bezpłatnych urlopach

Emilia Derewienko 09 listopada 2020

Drugie życie airbusa A340. Restauracja w maszynie Turkish Airlines

Biznes i przemysł

Drugie życie airbusa A340. Restauracja w maszynie Turkish Airlines

Rafał Dybiński 14 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5