Turkish Airlines przewiozły we wrześniu 6,7 mln pasażerów. Współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich wyniósł 82,9 proc., w tym w ruchu krajowym 86,1 proc. a zagranicznym 82,5 proc.
Żeby zdać sobie sprawę z rozwoju, jaki notuje turecki przewoźnik, który w zeszłym roku przewiózł 75.2 mln pasażerów, jeszcze w 2003 roku przy wypełnieniu samolotów na średnim poziomie 67 proc. miał 10,4 mln klientów. To wartość, jaką mniej więcej chce w tym roku osiągnąć nasz rodzimy przewoźnik PLL LOT.
Liczba pasażerów tranzytowych w ruchu międzynarodowym wzrosła o 6,2 proc., a pasażerów w ruchu międzynarodowym z wyłączeniem pasażerów tranzytowych o 5,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Turkish Airlines lata obecnie do 125 krajów. To najwyższy wynik ze wszystkich linii świata.
We wrześniu 2019 r. wolumen cargo i poczty wzrósł o 9,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2018 r. Największy wzrosty przewozów cargo i poczty odnotowano na połączeniach do Afryki o 11,8 proc. , Ameryki Północnej o 11,5 proc., na Daleki Wschód o 11,4 proc., i do Europy o 10,7 proc. Jest to wynik o tyle istotny, że w całej Europie ruch cargo spadł we wrześniu o 4 proc.
W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. całkowita liczba przewiezionych pasażerów wyniosła ok. 56,4 mln. W tym czasie współczynnik wykorzystania miejsc pasażerskich osiągnął 81,4 proc., w ruchu międzynarodowym osiągnął 80,7 proc., a krajowym 86,4 proc. Liczba pasażerów tranzytowych w ruchu międzynarodowym wzrosła o 3,9 proc. Przewozy cargo i poczty w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2019 r. wzrosły o 9,6 proc. i osiągnęły 1,1 mln ton. Po raz kolejny trzeba podkreślić, że udało się to mimo
kryzysu trapiącego przewozy frachtu spowodowanego w dużym stopniu przez wojnę handlową amerykańsko-chińską.