Partner serwisu
Prawo i polityka

Trybunał UE: Pilot nie może być za stary

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-07-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ rp.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Trybunał UE: Pilot nie może być za stary
fot. Pixabay
Tylko do 65. roku życia mogą pracować piloci samolotów pasażerskich – orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Jak podaje rp.pl, sprawa rozpoczęła się od pewnego pilota linii lotniczych Lufthansa.

Jeden z pilotów, zatrudnionych przez niemieckiego przewoźnika Lufthansa, przez pierwsze dwa miesiące po ukończeniu 65. roku życia nie dostał należnej mu od linii lotniczych zapłaty. Jako posiadacz aktualnej licencji i uprawnień instruktorskich, zgłosił sprawę do sądu pracy – podaje rp.pl. Jego zdaniem, narzucanie pilotowi górnej granicy wieku świadczyło o dyskryminacji i działało przeciwko wolności wyboru zawodu.

Tymczasem Trybunał Sprawiedliwości, do którego zwrócili się z zapytaniem niemieccy sędziowie, przychylił się do postanowień o górnej granicy wieku. Zdaniem instytucji granica jest nie tylko ważna, ale i uzasadniona przez wzgląd na zapewnienie bezpieczeństwa w europejskim lotnictwie cywilnym. Trybunał Sprawiedliwości argumentował, że sprawność fizyczna, konieczna do sprawowania funkcji pilota, niezaprzeczalnie pogarsza się wraz z wiekiem.

Jednak, jak orzekł Trybunał, powyższe postanowienia o górnej granicy wieku dotyczyć powinny wyłącznie lotnictwa zarobkowego. Sędziowie reprezentujący instytucję uważają bowiem, że pilot, który ukończył 65. rok życia, może z powodzeniem pracować dla linii lotniczych, wykonując zawód instruktora.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Więcej spółek pod kontrolą premiera. Co zmieni się w kadrach?

Prawo i polityka

Więcej spółek pod kontrolą premiera. Co zmieni się w kadrach?

Roman Czubiński 04 grudnia 2018

Polska i Nowa Zelandia podpisały umowę o komunikacji lotniczej

Prawo i polityka

Polska i Sri Lanka podpisały umowę o transporcie lotniczym

Prawo i polityka

ULC: Wszystkie lotniska z unijnym certyfikatem

Prawo i polityka

ULC: Wszystkie lotniska z unijnym certyfikatem

Emilia Derewienko 02 stycznia 2018

Zobacz również:

Więcej spółek pod kontrolą premiera. Co zmieni się w kadrach?

Prawo i polityka

Więcej spółek pod kontrolą premiera. Co zmieni się w kadrach?

Roman Czubiński 04 grudnia 2018

Polska i Nowa Zelandia podpisały umowę o komunikacji lotniczej

Prawo i polityka

Polska i Sri Lanka podpisały umowę o transporcie lotniczym

Prawo i polityka

ULC: Wszystkie lotniska z unijnym certyfikatem

Prawo i polityka

ULC: Wszystkie lotniska z unijnym certyfikatem

Emilia Derewienko 02 stycznia 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5