Partner serwisu
Prawo i polityka

Trudniejsza podróż do UE? Pojawią się nowe restrykcje?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-01-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PAP/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Trudniejsza podróż do UE? Pojawią się nowe restrykcje?
fot. Munich Airport
Komisja Europejska zaproponowała dodatkowe restrykcje dotyczące podróży z zagranicy do krajów Unii Europejskiej. To odpowiedź na "nowe warianty koronawirusa SARS-CoV-2 i niestabilną sytuację zdrowotną na świecie".

Zdaniem KE państwa członkowskie powinny wprowadzić dodatkowe środki, aby zapewnić bezpieczne podróżowanie do UE. Dotyczy to osób podróżujących z ważnych powodów, obywateli UE i rezydentów długoterminowych, a także członków ich rodzin, a także osób podróżujących z krajów, dla których zniesiono ograniczenie w podróżowaniu.

Wśród tych ograniczeń są obowiązkowe testy przed wyjazdem. Państwa członkowskie powinny wymagać od podróżnych posiadania negatywnego testu PCR na obecność koronawirusa SARS-CoV-2 przed wyjazdem i potwierdzenia na uzyskanie negatywnego wyniku. Test należy wykonać najwcześniej 72 godziny przed odlotem.

Obywatele UE, rezydenci i członkowie ich rodzin powinni mieć możliwość poddania się testowi po przyjeździe. Obowiązkowe badanie można połączyć z wymogiem samoizolacji i kwarantanny, a także dodatkowych badań w razie potrzeby przez okres do 14 dni. Pracownicy transportu i pracownicy transgraniczni powinni być zwolnieni z wymogu przedstawienia negatywnego testu PCR, ale mogą zostać poproszeni o przedstawienie negatywnego szybkiego testu antygenowego po przybyciu.

W przypadku podróży z krajów, w których wykryto nowy wariant wirusa, będący przedmiotem obaw, państwa członkowskie powinny systematycznie wprowadzać środki bezpieczeństwa, takie jak samoizolacja, kwarantanna i śledzenie kontaktów przez okres do 14 lat dni od przylotu. Od podróżnych należy wymagać poddania się kwarantannie i poddania się dodatkowym testom w dniu przyjazdu lub po przyjeździe. Państwa członkowskie powinny też wymagać od osób wjeżdżających do UE wypełnienia formularza lokalizacji pasażera zgodnie z obowiązującymi wymogami w zakresie ochrony danych. 

Zgodnie z propozycją 14-dniowy skumulowany wskaźnik zgłaszania przypadków zakażenia wirusem COVID-19 nie może być wyższy niż 25, natomiast wskaźnik testów musi być wyższy niż 300. Wskaźnik testów pozytywnych nie może z kolei być wyższy niż 4 proc.  O tym, czy propozycja KE zostanie przyjęta, zadecyduje Rada UE.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Sektor lotniczy naciska UE na status zielonej inwestycji

Prawo i polityka

Sektor lotniczy naciska UE na status zielonej inwestycji

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2023

Unia Europejska gotowa wprowadzić obowiązek testów COVID dla podróżnych z Chin

Prawo i polityka

UE: Linie muszą płacić więcej za emisję CO2

Prawo i polityka

UE: Linie muszą płacić więcej za emisję CO2

Mateusz Kieruzal 15 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Sektor lotniczy naciska UE na status zielonej inwestycji

Prawo i polityka

Sektor lotniczy naciska UE na status zielonej inwestycji

Mateusz Kieruzal 23 lutego 2023

Unia Europejska gotowa wprowadzić obowiązek testów COVID dla podróżnych z Chin

Prawo i polityka

UE: Linie muszą płacić więcej za emisję CO2

Prawo i polityka

UE: Linie muszą płacić więcej za emisję CO2

Mateusz Kieruzal 15 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5