Partner serwisu
Biznes i przemysł

Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-05-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Szef Lufthansy zirytowany problemami Boeinga, ale nie chce C919
Fot: Unspalsh
Opóźnienia dostaw samolotów Boeinga kosztują Lufthansę wiele pieniędzy, ale władze niemieckiej firmy są przekonane, iż producent znajdzie wyjście z trapiących go problemów, informuje Agencja Reutera.

Carsten Spohr, szef Grupy Lufthansa, który kilka tygodni temu mówił, iż wierzy w terminowość planowanych na przyszły rok dostaw samolotów boeing 777X, tym razem w opublikowanym w mijający weekend wywiadzie dla szwajcarskiej gazety Neue Zuercher Zeitung zdecydował się na bardziej cierpki komentarz odnośnie relacji z amerykańskim producentem samolotów. Wypowiedź szefa Lufthansy została odnotowana przez światowe media, w tym Agencję Reutera.

“Niezwykle irytująca sytuacja”

Zapytany o to, jak problemy w Boeingu oraz wynikające z nich opóźnienia dostaw samolotów wpływają na sytuację Lufthansy, Spohr stwierdził, że “Sytuacja jest niezwykle irytująca i kosztuje nas mnóstwo pieniędzy. Mimo to jestem przekonany, że Boeing zapanuje nad swoimi problemami.” Wywiad z szefem Lufthansy został opublikowany już po tym, gdy sygnalista z Boeinga zdradził, iż podzespoły samolotów producenta miały poważne wady oraz po tym jak pojawiły się doniesienia, że pracownicy Boeinga w zakładach produkcyjnych B787 w Charleston w Karolinie Południowej mieli fałszować dane kontrolne

Najnowsze rewelacje to tylko część problemów, z którymi zmaga się w tym roku amerykański producent, od czasu gdy samolot Alaska Airlines zmuszony był do awaryjnego lądowania po tym, gdy stracił w locie drzwi. 

Spohr za zdrowym duopolem producentów

Prezes Lufthansy wyraził opinię, iż branża potrzebuje dwóch silnych producentów, odnosząc się do europejskiego rywala Boeinga, firmy Airbus. “W interesie każdego jest to, by Boeing wkrótce znowu był w stanie budować wspaniałe samoloty” - stwierdził Spohr. Stanowisko to znajduje odzwierciedlenie w zamówieniach grupy, które na ile jest to możliwe rozkładają się pomiędzy producentów z Europy i Ameryki, tak jak ostatnie z końca ubiegłego roku dotyczące samolotów wąskokadłubowych.

W oczach najważniejszej osoby w Lufthansie, w najbliższym czasie nie zanosi się na to, by należące do kierowanej przez niego grupy lotniczej linie lotnicze zamówiły samoloty wyprodukowane przez chińskiego producenta COMAC, w tym mające konkurować z boeingami 737 i airbusami A320 maszyny COMAC C919. “Biorąc pod uwagę standardy bezpieczeństwa, które obowiązują w Grupie Lufthansa, nie sądzę aby taki scenariusz był realny w ciągu najbliższych lat”, powiedział Spohr. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Pasażer i linie lotnicze

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Piotr Bożyk 11 maja 2024

Sieć elektrycznych taksówek powietrznych powstanie w Ras Al Khaimah

Infrastruktura i lotniska

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2024

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Pasażer i linie lotnicze

Iberia odbierze pierwszego A321XLR. Hiszpańska linia zatąpiła Aer Lingusa

Piotr Bożyk 11 maja 2024

Sieć elektrycznych taksówek powietrznych powstanie w Ras Al Khaimah

Infrastruktura i lotniska

Sygnalista Boeinga: Podzespoły samolotów miały poważne wady

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa skapitulowała. Załogi pokładowe dostaną podwyżki!

Mateusz Kieruzal 16 kwietnia 2024

Bruksela kwestionuje zakup ITA Airways przez Lufthansę

Biznes i przemysł

Zielone taryfy Lufthansy. Śladowe zainteresowanie droższymi biletami

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5