Partner serwisu
Prawo i polityka

Szef Lufthansy boi się politycznego nacisku po uzyskaniu wsparcia

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-04-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Der Spigel, Rynek Lotniczy, Die Zeit

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Szef Lufthansy boi się politycznego nacisku po uzyskaniu wsparcia
fot. Piotr Bożyk
Trwają trudne negocjacje Lufthansy z rządem federalnym w sprawie państwowych pożyczek pomocowych – donosi "Der Spiegel". Prezes Grupy Carsten Spohr jest zaniepokojony rosnącymi wpływami politycznymi na przyszłą działalność narodowego przewoźnika.

– Gdyby przedstawiciele naszego rządu chcieli wywrzeć zbyt duży wpływ na operacyjne zadania biznesowe, to rząd austriacki mógłby również tego wymagać, być może także Szwajcarii, Belgii, Bawarii lub Hesji – wyznał Spohr dla tygodnika "Die Zeit". – Bardzo trudno jest wówczas zarządzać grupą – podkreślił sternik narodowego przewoźnika, rozważając jako alternatywę nawet bankructwo. 

Ruch lotniczy zawsze było trochę uzależniony od politycznych decyzji, niemniej pewne tego granice powinny być zachowane według Spohra. – Nie możemy się pytać polityków z Berlina, czy mamy latać do Osaki z Monachium czy Zurychu. Lufthansa ma za sobą trzy najlepsze lata w historii firmy. Jeśli mamy odnieść sukces również w przyszłości, to musimy być w stanie kształtować swój los w przedsiębiorczy sposób – zaznaczył sternik Grupy.

Spohr wolałby prowadzić takie kluczowe negocjacje, których stawką jest nawet 10 mld euro, osobiście aniżeli wirtualnie lub telefonicznie. – Obecnie prowadzimy rozmowy z wieloma rządami w Europie na temat wspierania naszych linii lotniczych, ale czuję się nieswojo prosząc o to przez telefon. Wolałbym do kogoś pojechać lub polecieć. To też jest bardzo symboliczne – dodał prezes Grupy, który broni decyzji o zakończeniu działalności Germanwings.

– Musieliśmy działać i od dawna było wiadomo, że Germanwings nie miało przyszłości. Biorąc pod uwagę dramatyczną sytuację firmy, musieliśmy działać natychmiast – wyjaśnił Spohr. Linie lotnicze funkcjonowały jako niezależna marka niskokosztowa należąca do Grupy Lufthansa. Flota Germanwings składała się z 33 samolotów z rodziny Airbus A320: 23 modeli A319 oraz 10 maszyn A320. Główną bazą Germanwings był port lotniczy w Kolonii. Przed wybuchem pandemii przewoźnik wykonywał również operacje ze swoich baz w Stuttgarcie, Hamburgu, Berlinie i Monachium, jak również z Dortmundu i z Hannoweru. Najbardziej cenni piloci mają szansę na powrót do macierzystej firmy i nie podzielą losu zwolnionych reszty z 1500 pracowników Germanwings.

Grupa Lufthansa zapowiedziała wcześniej wycofanie z eksploatacji także 40 maszyn, obsługujących samą Lufthansę, Lufthansa Cityline, Eurowings i Germanwings. Taki los spotka sześć Airbusów A380, które pierwotnie miały zostać zwrócone do Airbusa w 2022 roku. Lufthansa zrezygnuje również z pięciu Boeingów 747-400 i dziesięciu Airbusów A340. Ponadto cięcia dotkną również 22 samolotów krótkodystansowych. Dalsze cięcia dotyczą również spółek zależnych w Austrii i Szwajcarii.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Pasażer i linie lotnicze

Linie z grupy Lufthansy dolecą latem do 32 miejsc w USA i Kanadzie

Rafał Dybiński 23 października 2023

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Biznes i przemysł

Lufthansa: Zysk będzie większy, niż planowano

Mateusz Kieruzal 20 października 2022

Lufthansa znów rentowna! Ponad 29 mln pasażerów i wypracowany zysk w Q2

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5