Partner serwisu
Biznes i przemysł

Stawki cargo w październiku: Powiew optymizmu na początek sezonu

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-11-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Stawki cargo w październiku: Powiew optymizmu na początek sezonu
fot. Piotr Bożyk
Początek szczytu sezonu przewoźników cargo przyniósł długo wyczekiwane pozytywne informacje o wzroście stawek za przewóz, choć na razie dotyczy to głównie transportu pomiędzy Europą i Azją, wskazują dane Tac Index.

Zgodnie w wyliczeniami Tac Index, w październiku 2019 r. średnie ceny przewozu pomiędzy Hongkongiem a Europą osiągnęły poziom 2,82 dolarów za kg, co stanowi wzrost w porównaniu ze średnią ceną 2,56 dolarów za kg osiąganą we wrześniu.

Wskaźnik początku sezonu

Podczas gdy średnie ceny na trasach pomiędzy Europą i Azją były w październiku ciągle o 8,7 proc. niższe niż przed rokiem, optymizm obserwatorów wywoływał wzrost stawek wraz z upływem miesiąca oraz silna zwyżka na początku listopada, kiedy to stawki dobiły do ubiegłorocznej wartości 3,20 dolara za kg.

Ta podwyżka stawek stanowi odbicie komentarzy przedstawicieli branży, mówiących o rozpoczynającym się szczycie sezonu, z zastrzeżeniem, że nie wiadomo, ile sezon potrwa.

Równie silne sygnały o rozpoczęciu sezonu nie napływały za to z tras pomiędzy Hongkongiem i Ameryką Północną, na których nie odnotowano znaczących wzrostów stawek. Mimo to, szereg czynników wskazuje na to, że szczyt sezonu może przypaść na przełom października i listopada. Na trasach przez Pacyfik, średnia cena w październiku wynosiła 3,49 dolarów za kg, co oznacza, iż była o 27,3 proc. niższa niż przed rokiem i wyższa jedynie o pięć centów od średniej ceny we wrześniu.

Sytuacja na rynku wciąż bardzo chaotyczna

Na początku października, start szczytu sezonu obwieściły linie lotnicze Cathay Pacific, jeden z głównych graczy na rynku cargo w Hongkongu.

– Spodziewamy się, że szczyt sezonu potrwa do początku grudnia. Wtedy my, jak i cała branża będziemy oczekiwali wyników negocjacji handlowych pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami – poinformował przedstawiciel przewoźnika.

– Przewoźnicy z pewnością mogą być wdzięczni za to, jakiekolwiek wzrosty na głównych trasach, biorąc pod uwagę fakt, że przez większość roku zmagali się z boleśnie powolnymi przepływami gotówki. Dane potwierdzają szacunki, że nadszedł już szczyt sezonu i utrzyma się przez co najmniej kilka najbliższych tygodni – mówi Peter Stallion z Freight Investor Services.

Mimo chwilowych pozytywnych sygnałów na rynku trudno przewidzieć jak będzie wyglądała sytuacja branży w najbliższych miesiącach, zauważają eksperci.

– Mieszane reakcje na ustępstwa w wojnie handlowej i „stabilny”, choć bardzo depresyjny rynek eksportowy cargo lotniczego w Hongkongu, działający pomimo niepokojów społecznych, powodują, że obraz przyszłości rynku jest bardzo rozmyty – podsumowuje Stallion.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

2023 rokiem rozwoju i inwestycji w Emirates SkyCargo

Biznes i przemysł

2023 rokiem rozwoju i inwestycji w Emirates SkyCargo

inf. pras. Emirates 26 grudnia 2023

LOT Cargo: Wkrótce certyfikat na przewóz składników baterii

Biznes i przemysł

LOT Cargo: Szkolenia już nie tylko w Polsce

Biznes i przemysł

LOT Cargo: Szkolenia już nie tylko w Polsce

Łukasz Malinowski 12 grudnia 2023

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

2023 rokiem rozwoju i inwestycji w Emirates SkyCargo

Biznes i przemysł

2023 rokiem rozwoju i inwestycji w Emirates SkyCargo

inf. pras. Emirates 26 grudnia 2023

LOT Cargo: Wkrótce certyfikat na przewóz składników baterii

Biznes i przemysł

LOT Cargo: Szkolenia już nie tylko w Polsce

Biznes i przemysł

LOT Cargo: Szkolenia już nie tylko w Polsce

Łukasz Malinowski 12 grudnia 2023

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5