Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Star Alliance wprowadzi kartę kredytową do zbierania mil. Możliwy mariaż z koleją


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-05-16 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Star Alliance wprowadzi kartę kredytową do zbierania mil. Możliwy mariaż z koleją
Fot. SBB Medienstelle
Star Alliance i 26 przewoźników obchodzą 25. rocznicę powstania pierwszego i wiodącego globalnego sojuszu linii lotniczych. Z tej okazji ogłoszono plany wprowadzenia karty kredytowej pod wspólną marką, która zaoferuje posiadaczom kart możliwość gromadzenia mil i punktów, które będzie można wymieniać na przeloty.
Pierwsze na świecie partnerstwo linii lotniczych założone zostało w 1997 roku przez United Airlines, Scandinavian Airlines, Thai Airways, Air Canada i Lufthansę. Sojusz działa, wykorzystując połączone technologie, aby polepszać doświadczenia swoich klientów.
– Zastanawiamy się nad sukcesami Star Alliance w jednoczeniu wiodących światowych linii lotniczych, mając na uwadze przyszłość, w której klient pozostaje w centrum naszej pracy i naszej globalnej sieci – powiedział Jeffrey Goh, dyrektor generalny Star Alliance. – Jestem bardzo podekscytowany innowacjami prowadzonymi przez Star Alliance i naszych przewoźników członkowskich, ponieważ naszym celem jest bycie najbardziej zaawansowanym cyfrowo sojuszem lotniczym, oferującym bezproblemowe podróże z wyjątkową propozycją lojalnościową. W tym roku nie możemy się doczekać dalszego rozwoju bezproblemowej łączności, takiej jak nowe innowacje cyfrowe i mobilne oraz ekscytujących, pierwszych w branży ofert, które z zadowoleniem przyjmą lojalni klienci naszych operatorów członkowskich – dodał Goh.

„Razem. Lepiej. Połączeni.”

W związku z jubileuszowym kamieniem milowym, Star Alliance i jego członkowie ogłoszą ekscytujące kampanie i innowacje dla klientów pod nowym hasłem „Razem. Lepiej. Połączeni." Nowy slogan marki oddaje intencję wspierania lepszych kontaktów międzyludzkich za pośrednictwem globalnej sieci Star Alliance w połączeniu z bezproblemową łącznością cyfrową. – Od lat określamy sposób, w jaki łączy się Ziemia, a teraz bardziej niż kiedykolwiek nadszedł czas, aby umożliwić technologii bezproblemowe podróże i zachwycić lojalnych klientów naszych przewoźników członkowskich – powiedział Goh. – Cieszę się, że „Razem. Lepiej. Połączeni.", czyli nasz nowy slogan, odzwierciedla to szczerze i jest również skierowany w przyszłość. Zmotywuje nas to do lepszego działania – wskazuje dyrektor sojuszu.

Wśród kluczowych sukcesów i przyszłych ofert, na podstawie których Star Alliance nadal wprowadza innowacje, znajdują się:
  •  Wprowadzenie nowego modelu partnerstwa, który cementuje przywództwo w sieci;
  •  Wspólne oświadczenie o zrównoważonym rozwoju wszystkich linii członkowskich, aby zobowiązać się do osiągnięcia celu branżowego, jakim jest zerowa emisja dwutlenku węgla netto, a w konsekwencji wspólne wysiłki na rzecz dekarbonizacji;
  •  Biometryczna odprawa Star Alliance, uruchomiona w 2020 roku, jest teraz dostępna na czterech lotniskach, czyli we Frankfurcie, Monachium, Wiedniu i Hamburgu;
  •  Rozbudowa usługi Digital Connection w celu rozszerzenia Star Alliance Connection Centers, aby pomóc pasażerom w przesiadkach na głównych lotniskach i obsługujących je liniach lotniczych. Ta usługa jest obecnie dostępna na londyńskim lotnisku Heathrow i wkrótce zostanie rozszerzona na kluczowe europejskie centra przesiadkowe;
  •  Stopniowa możliwość rezerwacji miejsc i śledzenia lokalizacji bagażu podczas lotów code-share i podróży na pokładzie samolotów wielu przewoźników za pośrednictwem kanałów cyfrowych przewoźników członkowskich;
  •  Salonik biznesowy Star Alliance w Los Angeles, a także inne saloniki premium w Amsterdamie, Rzymie, Rio de Janeiro, Buenos Aires i Paryżu, gdzie stopniowo wprowadzane są nowe opcje płatnego dostępu;
  •  Zbieranie i wymiana online punktów i mil na loty-nagrody i podwyższenie klasy podróży u dwudziestu sześciu przewoźników członkowskich.

    Karta kredytowa Star Alliance

    Sojusz ogłosi pierwszą w branży kartę kredytową pod wspólną marką na rynku regionalnym, która zaoferuje lojalnościowym klientom należącym do linii lotniczych możliwość gromadzenia mil i punktów za wydatki na bilety lotnicze. Na razie niewiele szczegółów zostało potwierdzonych na temat karty. Raporty sugerują, że punkty zdobyte na karcie będą mogły zostać zamienione na program lojalnościowy dla członków Star Alliance, wybrany przez posiadacza karty, a później przy użyciu punktów-mil będzie można kupować bilety lotnicze, dodatkowe usługi, czy zmniejszyć cenę biletu.

    Oczekuje się, że ten ruch spowoduje, że Star Alliance wprowadzi własną formę waluty nagród, nawet jeśli działa to po prostu jako wewnętrzny mechanizm wymiany, w którym wydatki kartą są przeliczane na punkty lub mile z liniami lotniczymi będącymi członkami Star Alliance. – Pasażer będzie wydawał pieniądze ze swoją kartę kredytową i zbierał punkty – powiedział Goh serwisowi Executive Traveller. – Punkty te można zamienić na mile w wybranym przez pasażera programie dla osób często podróżujących [frequent flyer, od red.] – dodał Goh.

    Wykorzystywanie programów lojalnościowych linii lotniczych to wysoce dochodowy biznes, który „jest świętym Graalem dla większości indywidualnych linii lotniczych”, jak powiedział Goh, a Star Alliance planuje osiągnąć podobny strumień przychodów z własnej karty. Innowacje Star Alliance opierają się na solidnej i stale rozwijającej się infrastrukturze IT, która integruje przewoźników członkowskich, w połączeniu z ponad 50 standardami praktyk biznesowych i funkcjami audytu, które stawiają klienta w centrum podróży. Na tej podstawie Sojusz wielokrotnie zdobywał nagrody „Najlepszego sojuszu linii lotniczych”, w tym godne uwagi nagrody World Travel Awards, Skytrax World Airline Awards i Air Transport Awards, które doceniły jego pozytywny wkład w przyszłość podróży lotniczych.

    Punkty i przywileje Star Alliance do użycia na kolei?

    Goh zapowiedział, że Star Alliance doda do swojej listy „partnera spoza linii lotniczych”, co wskazuje na to, że może to być jeden z europejskich operatorów kolejowych. Kolej od dawna stanowi alternatywę dla podróży lotniczych dla wielu osób podróżujących służbowo, zwłaszcza w przypadku szybkich połączeń kolejowych w Europie, a w ostatnich latach można było zaobserwować ciągłą zmianę w kierunku kolei podyktowaną względami ochrony środowiska.

    Członek Star Alliance, czyli Swiss International Air Lines zawarł już partnerstwo „Swiss Air Rail” z SBB Swiss Federal Railways, łączące lotnisko w Zurychu ze stacjami SBB w Bazylei, Lugano i Genewie, a w lipcu 2022 roku uruchomiona zostanie nawet nowa trasa Swiss Air Rail między dworcem głównym w Monachium a lotniskiem w Zurychu. Sześć pociągów dziennie będzie kursować w obu kierunkach, a bilet kolejowy może być włączony do taryfy biletowej szwajcarskiej linii lotniczej. Podróżni mogą zdobywać punkty Miles & More za przejazdy kolejami, podczas gdy pasażerowie lotów w klasie pierwszej i biznes oraz klienci o statusie HON Circle i Senator mogą korzystać z poczekalni DB Lounge na monachijskim dworcu kolejowym. Wszyscy podróżujący korzystający ze Swiss Air Rail z lub do Monachium będą mieli również możliwość skorzystania z automatycznej rezerwacji miejsc i bezpłatnego dostępu do bezprzewodowej sieci Wi-Fi.
    Stawianie na biometrię

    Goh ujawnił również, że ponad 60 tys. osób często latających zgłosiło się do korzystania z opcji szybkiej odprawy dzięki bramkom biometrycznym, które Sojusz zainstalował na lotniskach we Frankfurcie, Monachium, Hamburgu i Wiedniu. Pasażerowie uczestniczący w lotach członków Star Alliance – Lufthansy, Swiss i Austrian Airlines – korzystają z paszportu i aplikacji linii lotniczej, aby szybko i bezdotykowo przechodzić przez kontrolę bezpieczeństwa i specjalne bramki boardingowe na pokład samolotu, gdzie również występuje funkcja biometryczna.

    – Jesteśmy teraz w zaawansowanych dyskusjach na temat wdrożenia usługi w innych częściach terminali – powiedział Goh. Funkcja ma być dostępna przy zrzucie bagażu, wstępnej kontroli bezpieczeństwa, dostępu do saloniku biznesowego. – Wszystkie zmiany infrastrukturalne, które trzeba będzie wprowadzić, wymagają znacznych nakładów inwestycyjnych. Myślę, że nie potrwa to zbyt długo. Mówimy o 12 do 24 miesiącach, zanim sprzęt będzie dostępny do zainstalowania na danym lotnisku – podsumował dyrektor Star Alliance.
  • Podziel się z innymi:

    facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
    ZOBACZ RÓWNIEŻ:
    Lotnisko w Hamburgu z biometryczną odprawą Star Alliance

    Infrastruktura i lotniska

    Lotnisko w Hamburgu z biometryczną odprawą Star Alliance

    Mateusz Kieruzal 02 maja 2022

    Star Alliance utworzy Center of Excellence w Singapurze

    Biznes i przemysł

    Star Alliance utworzy Center of Excellence w Singapurze

    inf. pras. 29 marca 2021

    Grupa Lufthansa wdroży bezdotykową obsługę klienta

    Infrastruktura i lotniska

    Grupa Lufthansa wdroży bezdotykową obsługę klienta

    Rafał Dybiński 23 listopada 2020

     

    PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

    Pasażer i linie lotnicze

    PLL LOT i Jet Blue: Nowa umowa interline

    03 października 2022

    Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

    Pasażer i linie lotnicze

    Wizz Air może polecieć z Polski do Arabii Saudyjskiej

    03 października 2022

    Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

    Infrastruktura i lotniska

    Co zrobić z szerokimi torami na wschodzie Europy?

    03 października 2022

    Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

    Prawo i polityka

    Rosja traci miejsce w Radzie ICAO

    03 października 2022

    Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

    Biznes i przemysł

    Piaggio otrzymało dwa zamówienia od włoskiego MON

    03 października 2022

    OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

    Biznes i przemysł

    OMV i Ryanair podpisały umowę na 160 tys. ton paliwa SAF

    03 października 2022

     

     

     

     

     

    Śledź nasze wiadomości:
    Zapisz się do newslettera:
    Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
    • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
    Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


    współpraca

     Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
    © ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5