Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Sprawdziliśmy biznes klasę Flydubai (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Flydubai to hybrydowe linie lotnicze, które mają swoją bazę w Dubaju. Z Polski na pokładach boeingów 737 MAX 8, należących do przewoźnika, można polecieć do największego miasta Zjednoczonych Emiratów Arabskich z Krakowa oraz warszawskiego lotniska Chopina. Oferowany przez linie produkt w klasie biznes jest bardzo dobry. Jedynym mankamentem jest drogie Wi-Fi. Sprawdziliśmy go w rejsie z Krakowa do Dubaju.

Na lotnisku w Krakowie, podobnie jak w Warszawie i innych portach, gdzie swoje usługi oferują linie Flydubai, można skorzystać z wydzielonego dla pasażerów klasy biznes stanowiska odprawy bagażowo-biletowej. Każdy pasażer podróżujący w kabinie znajdującej się z przodu samolotu może nadać bagaż rejestrowany o wadze do 40 kg oraz zabrać na pokład bagaż podręczny, którego waga nie może przekraczać 14 kg.

Podróżujący nie musi się jednak udawać do stanowiska odpraw, jeśli podróżuje tylko z lekkim bagażem, gdyż linie umożliwiają dokonanie odprawy online i legitymowanie się mobilną kartą pokładową. Pasażer w klasie biznes jest uprawniony do skorzystania z oferty saloniku biznesowego. W Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II w Krakowie w dalszym ciągu funkcjonuje tylko poczekalnia zlokalizowana w strefie Schengen. W czasie przed odlotem rejsu „FZ1788” do Dubaju salonik może być wypełniony po brzegi gośćmi, a jest to spowodowane południowym szczytem wylotowym z krakowskiego portu. Poczekalnia w strefie non-Schengen, która została zamknięta w momencie wybuchu pandemii COVID-19, nie została jeszcze otwarta.

Loty do Krakowa i Warszawy są wykonywane przez boeingi 737 MAX 8. Linie oferują dwie klasy biznes: regionalną, w którą są wyposażone samoloty obsługujące rejsy trwające do trzech godzin i tę, która jest oferowana na rejsach np. do Polski. Pasażerowie podróżujący z Małopolski i lotniska Chopina do Dubaju w klasie biznes mogą skorzystać w trakcie lotu z foteli, które rozkładają się do pozycji w pełni leżącej, co nie jest często spotykane w samolotach wąskokadłubowych, jakimi operują emirackie linie.

W klasie biznes pasażerowie szukający prywatności w trackie lotu powinni wybrać fotel 2B lub 2E, w tym rzędzie jest tylko jedno siedzenie, które zapewnia wystraczający komfort podróży, jeśli nie chce się być na widoku. W rzędzie przed i za występuje układ foteli 2-2. Po zajęciu miejsca szefowa pokładu na rejsie do Dubaju zaoferowała jeden z trzech do wyboru napojów bezalkoholowych. Pasażer może wybrać między wodą, sokiem pomarańczowym i jabłkowym. Po szybkim osiągnieciu wysokości przelotowej załoga rozpoczyna serwis. Pasażerowie w klasie biznes otrzymują koce oraz odświeżające gorące ręczniki, co uważam za dobry element serwisu, z którego zrezygnowało wiele linii ze względu na pandemię.

Dobre jedzenie i szeroka gama napojów alkoholowych

Około godziny od startu obsługa podała posiłki. W kabinie biznes, w trakcie lotu, oprócz mnie podróżował inny pasażer, więc obsługa zapytała, w którym momencie życzymy sobie podanie posiłku. Można to nazwać usługą dine-on-demand. Przed głównym posiłkiem zaoferowano lampkę wina oraz przekąski w postaci orzeszków i rodzynek.

Warto podkreślić, że mimo bycia hybrydowymi liniami lotniczymi, menu Flydubai z opcjami jedzeniowymi dostępnymi w trakcie lotu jest dostępne w formie drukowanej. Menu jest w trzech językach: angielskim, arabskim oraz rosyjskim. W trakcie mojego rejsu na przystawkę dostępna była sałatka z ziemniaków i kopru włoskiego. Danie główne można było wybrać z trzech dostępnych pozycji: parmigiana z kurczaka, krewetki w czosnku oraz risotto z grzybami. Na deser linie zaoferowały ciasto czekoladowe.

Na moja uwagę zasługuje risotto, które nie było przesuszone. Ryż był soczysty, pełen smaku. Podczas lotu, będąc na wysokości 10 km, trudno jest przygotować i zaserwować pasażerom dania, które będą wyjątkowo smaczne. W połowie lotu załoga pokładowa serwuje kolejne napoje oraz przekąski w postaci dwóch rodzajów serów, dżemu oraz winogron.

Linie oferują szeroki wachlarz napojów alkoholowych i bezalkoholowych. W trakcie rejsu można było napić się francuskiego szampana Duval-Leroy Brut Reserve, wina białego Dourthe N1, Sauvignon Blanc z Francji oraz czerwonego – australijskiego 66 Seppeltsfield Rd, szczepu Shiraz. W ramach aperitifów dostępne są whisky, gin, wódka, Capmari oraz Bourbon. Na trawienie pasażer może poprosić o koniak Martell Very Superior Old Pale oraz liker Baileys Irish Cream.

W ofercie Flydubai dostępne są oczywiście napoje bezalkoholowe. Dostępne są soki pomarańczowe, jabłkowe oraz pomidorowe. Pasażer może napić się także Pepsi, Diet Pepsi, 7Up, wody gazowanej i niegazowanej. Linie oferują herbaty marki Dilmah. Do wyboru jest herbata czarna, zielona oraz rumianek.

Hybrydowy przewoźnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oferuje kawy Nespresso. Szefowa pokładu zapytała, czy chcę otrzymać kawę mocną, czy słabszą. Wybrałem espresso, a dostępne były także americano oraz latte. Ostatecznie szefowa pokładu przygotowała dla mnie dwa espresso. Nie jestem fanem kawy kapsułkowej Nespresso, lecz dwie małe czarne cechowały się dużą intensywnością smaku, gęstością i oleistością. A są to cechy dobrej kawy espresso. Napoje typu soft są serwowane w ładnej szklanej zastawie, a kawy i herbaty w porcelanowych filiżankach.

Fotel jak łóżko, duży wybór filmów i muzyki

Po zjedzeniu posiłku obsługa spuszcza zasłony na okna, przyciemnia światło i stwarza pasażerom idealne warunki do snu. Fotele w B737 MAX 8 rozkładają się do pozycji w pełni leżącej. Powstałe łóżko ma prawie dwa metry długości. W przypadku braku innych pasażerów lecących w klasie biznes, pasażer może skorzystać z dodatkowych poduszek. Linie nie oferują prześcieradła ani kołdry, lecz koc jest ciepły i według mnie wystarczający.

Jeśli podróżny nie chce spać, może skorzystać z systemu rozrywki pokładowej. Dostępnych jest wiele filmów, w tym klasyki, takie jak Harry Potter czy Jurassic Park, i nowości kinowe. Można także posłuchać muzyki.
Przy każdym siedzeniu dostępne są gniazdka elektryczne, wejścia USB, które zapewniają szybkie ładowanie sprzętu.

Wi-Fi bardzo drogie

Większość samolotów latających dla Flydubai wyposażona jest w bezprzewodową sieć Wi-Fi. Lecz jest to w mojej opinii bardzo droga usługa. Oczywiście, Flydubai są liniami hybrydowymi lub jak nazywają ich niektórzy, tanimi. Pewne usługi są oferowane w ramach zakupu biletu, inne nie. Dodatkowe usługi zapewniają dodatkowe finansowanie, które w obecnych czasach, gdzie paliwo lotnicze osiąga rekordowe ceny, jest potrzebne.

Szefowa pokładu powiedziała, że Wi-Fi działa szybko, dobrze, lecz nie jest wszędzie dostępne. Bezprzewodowa sieć nie jest dostępna podczas przelotu na Iranem i niektórymi partiami Turcji. Połączyłem się z samolotowym Wi-Fi, aby sprawdzić ceny. Szczerze mówiąc, trochę się zdziwiłem. Internet jest według mnie drogi. Linie oferują trzy opcje. Pasażer może kupić kupon na Wi-Fi, które jest dostępne przez 30 minut. W pakiecie można przeglądać Internet, sprawdzić pocztę e-mail oraz skorzystać z mediów społecznościowych. Opcja ta kosztuje 18 dolarów.

Flydubai oferują także dwie inne opcje. Podróżny może kupić voucher na Wi-Fi, które będzie dostępne podczas trwania całego lotu. Urządzenie będzie łączyć się z bezprzewodową siecią do momentu zejścia samolotu na poziom poniżej 10 tys. stóp (3 km) lub otwarcia drzwi samolotu. Ta opcja kosztuje 26 dolarów. Natomiast, jeśli pasażer ma kolejny lot, również na pokładzie Flydubai, najrozsądniejszą opcją zostaję wykupienie 24-godzinnego dostępu do Internetu, które kosztuję 28 dolarów.

Oferta w klasie biznes Flydubai jest godna polecenia. Zauważalne jest, że jest to produkt oferowany przez taniego przewoźnika. Na uwagę zasługują dobre posiłki, szeroki wybór napojów alkoholowych i bezalkoholowych, czy możliwość przespania się na fotelu, który po rozłożeniu tworzy łóżko. Wrażenia z rejsu poprawiła także załoga pokładowa, szczególnie pochodząca z Maroka szefowa pokładu, która dbała o wszystko i interesowała się, czy pasażerom niczego nie brakuje.

Ważną rzeczą jest także podkreślenie, że dzięki współpracy code-share z Emirates, loty do Krakowa i Warszawy obsługiwane są z Terminala 3 dubajskiego lotniska, co w przypadku pasażerów tranzytowych jest bardzo wygodną opcją. Dla podróżnych, dla których Dubaj jest destynacją docelową, również jest to dobre rozwiązanie, gdyż aby dostać się do centrum miasta, mogą skorzystać z usługi w pełni zautomatyzowanego metra.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

inf. pras. 15 września 2023

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Roman Czubiński 14 września 2023

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

Infrastruktura i lotniska

Więcej miejsc do parkowania przy lotnisku w Jasionce

inf. pras. 15 września 2023

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Podwoimy przewozy w 10 lat, problemem aglomeracja stolicy

Roman Czubiński 14 września 2023

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Loty do Dublina przez cały rok

Rafał Dybiński 14 września 2023

Niskokosztowe PLAY przewiozły w sierpniu blisko 185 tys. podróżnych

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5