Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Specustawa lotniskowa ma być aktualna do 2025 roku. CPK potrzebuje więcej czasu


Wstecz Dalej

Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2020-11-27 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Specustawa lotniskowa ma być aktualna do 2025 roku. CPK potrzebuje więcej czasu
Fot. Alejandro Erickson, CC BY 3.0
26 listopada sejm rozpoczął prace nad projektem ustawy o „zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego”. Chodzi o to, by wydłużyć termin na wniosek o realizację inwestycji lotniskowej celu publicznego do końca 2025 r. Jest to konieczne by realizować budowę Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Przedstawiciel CPK wyjaśnia, że obecna specustawa obowiązuje tylko do końca 2020 r., a do końca 2020 r. wspomniany wniosek na pewno nie zostanie złożony.

– Wprowadzenie rozwiązań przewidzianych w projekcie umożliwi inwestorom, w tym CPK, dalsze korzystanie ze specustawy lotniskowej, czyli szczególnych zasad przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego. Proponowane zapisy przekładają się zarówno na inwestycje lotniskowe spółki CPK (...) jak też inwestycje towarzyszące PAŻP, np. infrastrukturę nawigacyjną, wieżę kontroli lotów itd., która będzie niezbędne do funkcjonowania nowego lotniska – powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Konrad Majszyk, dyrektor Biura Komunikacji Centralnego Portu Komunikacyjnego.

Konieczność wydłużenia terminu obowiązywania specustawy wynika także z epidemii koronawirusa. Branża lotnicza i okołolotnicza ucierpiała w ostatnich miesiącach bardzo, skupia się na bieżącej działalności i w wielu przypadkach walczy o istnienie. Potrzeba czasu by powróciła do kondycji finansowej sprzyjającej wielkim planom. To zresztą oficjalne wyjaśnienie Centrum Informacji Rządu, które tłumaczy zasadność wydłużenia obowiązującego tylko do końca roku prawa.

– Modernizacja infrastruktury lotniskowej powinna być dostosowana do nadzwyczajnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, a także do przygotowania jej do zwiększonego ruchu pasażerskiego po powrocie do stanu sprzed pandemii – czytamy.

Obecnie spółka CPK ogłosiła przetarg na wykonanie studium wykonalności dla linii KDP Warszawa – Łódź, która ma być fragmentem tzw. komponentu kolejowego CPK, poszukuje też członka zarządu ds. kolei, po rezygnacji z tej funkcji Piotra Malepszaka. Najwyższa Izba Kontroli przygotowuje się natomiast do kontroli działalności spółki odpowiedzialnej za megalotnisko.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Jak będzie wyglądał dworzec kolejowy na CPK? Wild: Wybierzemy właściwy wariant

Infrastruktura i lotniska

Jak będzie wyglądał dworzec kolejowy na CPK? Wild: Wybierzemy właściwy wariant

Emilia Derewienko 26 listopada 2020

ZOPI: Przetarg na kolejową część CPK narusza równowagę stron

Infrastruktura i lotniska

ZOPI: Przetarg na kolejową część CPK narusza równowagę stron

Redakcja 24 listopada 2020

CPK szuka członka zarządu ds. kolei

Prawo i polityka

CPK szuka członka zarządu ds. kolei

Łukasz Malinowski 21 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5