Partner serwisu
Biznes i przemysł

Mango Airlines obniżą pensje o połowę. Celem ratunek spółki macierzystej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Simple Flying

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Mango Airlines obniżą pensje o połowę. Celem ratunek spółki macierzystej
fot. Austin Ferreira
Południowoafrykańska linia lotnicza Mango Airlines obniży pensje pracowników o połowę – donosi "Simple Flying". Decyzja być może uratuje South African Airways, która jest spółką macierzystą taniego przewoźnika. Koszt takich działań może być bardzo wysoki.

Firma z siedzibą w Johannesburgu zatrudnia ponad 500 osób i zawiesiła swoje usługi do początku czerwca. Zaoszczędzone w ten sposób środki są bardzo ważnie, ponieważ banki są coraz mniej chętne udzielaniu pożyczek liniom lotniczym.

Mango Airlines obsługuje niewielką flotę czternastu Boeingów 737-800, oferując rejsy na terenie Republiki Południowej Afryki oraz do Tanzanii. Poza zawieszeniem lotów, dużym problemem dla Mango Airlines jest spółka macierzysta, South African Airways, która upadła i ma zostać zastąpiona nową linią lotniczą.

Solidny przewoźnik jedynym ratunkiem dla bankruta?

Mango Airlines jeszcze w 2017 roku osiągnęły zysk, ale tani przewoźnik, wiążąc się z narodową linią lotniczą, powiązał de facto z nią swoje losy. Zaoszczędzone wcześniej środki zostaną niestety wykorzystane na wsparcie South African Airways. Minister ds. przedsiębiorstw publicznych w RPA Pravin Gordhan zapewnił, że pracownicy dobrowolnie poddali się redukcji wynagrodzenia, chociaż jest to sprzeczne z doniesieniami, że zatrudnieni nie zostali jeszcze nawet poinformowani o cięciach.

– Mango Airlines było stosunkowo dobrze zarządzaną linią lotniczą i musimy teraz poczekać, żeby zobaczyć, jakie zmiany nastąpią zarówno w kraju, jak i na świecie, w odniesieniu do tanich linii lotniczych i jaka jest ich przyszłość – podkreślił Gordhan.

Istnieje teraz ryzyko, że dobrze zarządzana Mango Airlines zostanie całkowicie wykorzystana do wsparcia niewydolnej linii South African Airways. Środowisko branży w tym regionie sugeruje nawet, że tani przewoźnik może zostać sprzedany, a pozyskane z tej transakcji fundusze mogą być przekierowane z powrotem do spółki macierzystej. Byłoby to marnowanie dobrze zarobionych pieniędzy.

Wstyd na poziomie biznesowym i katastrofa dla pracowników

Problemy w South African Airways sięgają wielu lat i nie są jedynie konsekwencją obecnej pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. To może oznaczać, że pracownicy Mango Airlines nie tylko muszą pogodzić się z obniżką wynagrodzeń, ale być może także stracą nawet pracę. Na poziomie indywidualnym może to być katastrofalne dla wielu osób i ich rodzin. Na poziomie biznesowym byłby to wielki wstyd.

Padają więc sensowne argumenty w coraz bardziej żywiołowej dyskusji, że państwo powinno mocniej zaangażować się w ratowanie zarabiającego taniego przewoźnika, a nie wspierać niewydajną macierzystą linie lotniczą. Potencjał powietrznych podróży w RPA jest ogromny i osłabianie solidnego Mango Airlines, działające tylko na ośmiu trasach, wydaje się teraz niepotrzebne.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Biznes i przemysł

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Mateusz Kieruzal 27 września 2023

LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu

Pasażer i linie lotnicze

Zurych: Blisko 3 mln podróżnych w sierpniu. Poziom z 2019 o krok

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Biznes i przemysł

Wizz Air: Zasada „no return” dla pracowników zawieszona

Mateusz Kieruzal 27 września 2023

LOT: Letnie miesiące są rekordowe. Ponad milion pasażerów w sierpniu

Pasażer i linie lotnicze

Zurych: Blisko 3 mln podróżnych w sierpniu. Poziom z 2019 o krok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5