Narodowy przewoźnik Rosji stracił dużo pasażerów nawet na trasach krajowych, na których przed agresją wojsk Putina, osiągał wcześniej
wyniki lepsze od tych sprzed kryzysu wywołanego wirusem COVID-19. Linie lotnicze z grupy Aerofłotu przewiozły w sumie 2,2 mln podróżnych w trzecim miesiącu 2022 roku. To spadek o 20,4 proc. w odniesieniu do marca ubiegłego roku.
Przewoźnicy z grupy narodowego przewoźnika Rosji, w tym także Pobeda i Rossija, obsłużyli 2 mln pasażerów na trasach krajowych. To mniej o 15,7 proc. w porównaniu do marca 2021 roku.
Ruch międzynarodowy z oczywistych względów był mocno ograniczony. 200 tys. pasażerów to i tak niezły wynik, jak na
liczbę dostępnych do podróżowania krajów dla Rosjan, którzy wcześniej chętnie przemieszczali się po Starym Kontynencie i Ameryce Północnej. Teraz jest to niemożliwe.
Wskaźnik średniego wypełnienia samolotów linii lotniczych z grupy Aerofłotu był na poziomie 79,5 proc. To spadek o 3,3 punkty procentowe w odniesieniu do marca ubiegłego roku. Najlepsza pod tym względem była Pobeda. Niskokosztowiec, który przewiózł w marcu bieżącego roku dokładnie 910 900 podróżnych, osiągnął wskaźnik wypełnienia swoich odrzutowców na poziomie 92,2 proc.