Partnerzy serwisu:
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Seruchow (SkyUp): Zakładamy linie w UE

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-08-2022
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Seruchow (SkyUp): Zakładamy linie w UE
fot. Piotr Bożyk
– Naszym głównym celem jest działanie na równych warunkach we wszystkich krajach Europy. Jako firma, staramy się to osiągnąć od dawna i obecnie jest to dla nas najlepsza opcja. Ukraina wkrótce sama stanie się członkiem europejskiej przestrzeni powietrznej, a my jako dobrze prosperujące linie lotnicze szukamy sposobów na dalszą globalizację i europeizację. Będziemy wykonywać loty regularne, czarterowe, specjalne i cargo – komentuje proces zakładania unijnej spółki-córki poprzez ukraińskie linie lotnicze SkyUp, Dmytro Seruchow, dyrektor generalny przewoźnika, w rozmowie z Rynkiem Lotniczym.

Mateusz Kieruzal, Rynek Lotniczy: SkyUp zakłada linie lotnicze w Unii Europejskiej, SkyUp MT, co to będzie za przewoźnik?

Dmytro Seruchow, dyrektor generalny ukraińskich linii lotniczych SkyUp
: SkyUp pracuje obecnie nad rozszerzeniem zdolności operacyjnych w Europie. Dlatego zakładamy – SkyUp MT – będzie to nasza europejska firma, którą rejestrujemy, aby uzyskać możliwość swobodnego latania w Europie. Przechodzimy obecnie przez procedurę uzyskania TCO (ang. Third Country Operator – Licencja Operatora Kraju Trzeciego). Nasze linie lotnicze SkyUp powstały zaledwie cztery lata temu. Jednak w ubiegłym roku zajęliśmy drugie miejsce wśród przewoźników lotniczych z Ukrainy pod względem liczby przewiezionych pasażerów. To dowód na to, że nasza strategia rozwoju jest całkiem udana, wbrew wszelkim okolicznościom. Dlatego celowo postawiliśmy sobie za cel wejście na rynek europejski. Pełnoskalowa inwazja
Rosji na Ukrainę przyspieszyła tylko ten proces.

Czy będzie to przewoźnik wynajmujący maszyny w ramach wet-leasingu?

Nie skupiamy się tylko na oferowaniu tzw. mokrego leasingu (ACMI). Będą to w pełni funkcjonujące linie lotnicze świadczące kompleksowe operacje lotnicze. Innymi słowy, będziemy wykonywać loty regularne, czarterowe, zarówno dla touroperatorów, jak i jednorazowo na podstawie zleceń ad hoc od prywatnych klientów. Wykonamy także rejsy specjalne (ewakuacyjne, humanitarne). Będziemy przewozić również ładunki.
[ACMI jest to skrót angielskich słów Aircraft, Crew, Maintenance, Insurance oznaczający leasing samolotu wraz z załogą, usługą utrzymania oraz ubezpieczeniem. Leasingodawca (właściciel samolotu) zobowiązuje się do podstawienia samolotu i zapewnienia jego kompletnej obsługi na rzecz leasingobiorcy (linia lotnicza). Leasingobiorca musi jednak samodzielnie zapewnić paliwo, rozliczać opłaty lotniskowe, podatki itp., od red.]

Gdzie linie lotnicze SkyUp MT będą zarejestrowane?

Na razie z całą pewnością mogę powiedzieć, że przewoźnik będzie zarejestrowany w Unii Europejskiej. Mamy wiele możliwości do rozwoju naszej firmy. Po prostu wybierzemy tą ścieżkę, która będzie dla nas najlepsza i spełni wszystkie nasze oczekiwania.

Dlaczego zdecydowaliście się założyć linie lotnicze w UE?

Naszym głównym celem jest działanie na równych warunkach we wszystkich krajach Europy. Jako firma, staramy się to osiągnąć od dawna i obecnie jest to dla nas najlepsza opcja. Ukraina wkrótce sama stanie się członkiem europejskiej przestrzeni powietrznej [UE podpisała z Ukrainą umowę o otwartym niebie, od red.], a my jako dobrze prosperujące linie lotnicze szukamy sposobów na dalszą globalizację i europeizację.

Ile samolotów będzie nosiło europejską rejestrację?

Na ostateczną liczbę wpłynie wiele czynników. Przede wszystkim mówię o wymaganiach i warunkach handlowych. Istnieje wiele wymagań ze strony regulatora lotniczego (Europejskiej Agencji Lotnictwa Cywilnego, EASA, od red.], władz państwowych i leasingodawców, które musimy wziąć pod uwagę. Tak więc, dokładną liczba samolotów podam później.

Czy SkyUp myśli o założeniu bazy w jakimś unijnym kraju?

Rzeczywiście myślimy o tym i szukamy dostępnych do rozwoju opcji. Będzie to zależało od programu i rozkładu lotów, które będą miały linie lotnicze. Wpłynie na to również popyt, dynamikę sprzedaży oraz sieć połączeń, którą będziemy oferować.

Do jakich destynacji chcielibyście latać? Czy byłyby to kierunki wakacyjne, czy raczej city-break? Rozumiem, że w grę wchodzą tylko europejskie i bliskowschodnie kierunki, gdyż zasięg floty nie pozwala na dłuższe trasy.

Flota naszych linii składa się z samolotów wąskokadłubowych produkcji Boeinga. Są to maszyny idealnie skrojone pod średniodystansowe destynacje. Wykorzystujemy boeingi 737. Dwa samoloty to B737-700NG, które mogą zabrać na pokład 149 pasażerów, natomiast dziesięć maszyn to B737-800NG, którymi może latać 40 podróżnych więcej. Możemy latać po całej Europie, do Turcji, Egiptu, na Teneryfę, czy do Dubaju.
Jednak pomimo tego, że nie posiadamy samolotów długodystansowych, mamy doskonałe doświadczenie w obsłudze lotów z międzylądowaniem na tankowanie.

Na Ukrainie duży sukces odniosła trasa Kijów – Zanzibar. Nasi turyści cieszyli się możliwością odbycia dalekiego wyjazdu bez przesiadek, z wyjątkiem krótkiego postoju na tankowanie. Prawda jest taka, że jesteśmy hybrydowymi i elastycznymi liniami lotniczymi, które, naprawdę, mogą zaoferować produkt, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie. Co więcej, nie mam wątpliwości, że cała gama połączeń, które wcześniej oferowały nasze linie, będzie stopniowo przywracana, kiedy pozwoli na to sytuacja.

Ilu pasażerów SkyUp MT chciałby przewieźć?

Obecnie bardzo trudno jest dokonywać jakichkolwiek ocen i prognoz. Można jednak z całą pewnością powiedzieć, że będziemy służyć naszym pasażerom najlepiej jak tylko to możliwe – to jest nasze credo oraz cel. Serwis jest jednym z najważniejszych elementów naszego produktu i marki, jako całości. Opracowaliśmy całą koncepcję „Świętuj swój lot”, która obejmuje całą gamę usług, które oferujemy jako linie lotnicze. Na przykład, jest to specjalne, autentyczne menu, pierwszoklasowa obsługa dla wszystkich pasażerów na pokładzie oraz wygodna i bezproblemowa rezerwacja lotu poprzez naszą stronę internetową. Oczywiście, połączymy wszystkie nasze możliwości i wysiłki, aby każdy z naszych pasażerów otrzymał obsługę na najwyższym poziomie. Dlatego, mimo liczby obsługiwanych pasażerów, zrobimy wszystko, aby klienci cieszyli się z latania Sky Up-em. Latanie samolotami SkyUp to wspaniała przygoda. Mamy najlepszych klientów na świecie.

Dmytro Seruchow, prezes SkyUp Airlines.


Jaka jest obecnie sytuacja zarządzanych przez Pana linii lotniczych?

Od początku inwazji Rosji na mój kraj, zaczęliśmy dzierżawić nasze samoloty w ramach wet-leasingu. Skupiliśmy się również na transporcie ładunków do i z wszystkich głównych lotnisk cargo w Europie i na świecie (z wyjątkiem Federacji Rosyjskiej, Republiki Białorusi i terytoriów, na których toczą się działania wojenne). W pierwszych miesiącach wojny aktywnie przewoziliśmy ładunek humanitarny na Ukrainę oraz wykonywaliśmy specjalne loty ewakuacyjne. Dodatkowo zapewniamy program lotów czarterowych dla naszego strategicznego partnera – Join UP! – w krajach bałtyckich.

Nasze obecne działania i istniejące możliwości rozszerzenia oferty w europejskiej przestrzeni lotniczej pozwalają nam zaoszczędzić środki finansowe, a przede wszystkim, zapewnić pracę naszemu zespołowi. Jest to coś, co w dzisiejszych czasach jest niezbędne. Płacimy w Ukrainie podatki. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy, od początku wojny, zapłaciliśmy już dziesiątki milionów hrywien. Dokładamy wszelkich starań, aby stopniowo zwracać pieniądze pasażerom, których loty zostały odwołane, z nie naszego powodu, lecz poprzez wywołanie przez Rosję wojny.

Ile SkyUp wykonuje lotów w ramach umów „mokrego leasingu”?

Aby statystyki były reprezentatywne, porównam wskaźniki z lipca zeszłego i bieżącego roku. O ile w lipcu 2021 r. zaangażowanych w operacje było 13 samolotów, w lipcu tego roku osiem naszych maszyn wykonuje regularne loty. Liczba wykonanych lotów na jeden samolot w lipcu 2021 r. wyniosła 155, a w tym roku nawet więcej, bo 163. Liczba przewiezionych, na jeden samolot, pasażerów wynosiła w roku ubiegłym 28 183. W zeszłym miesiącu było to 25 724 pasażerów. Wskaźniki te pokazują, że w 2022 roku, przez krótki okres funkcjonowania w Europie, udało nam się osiągnąć niemal przedwojenne wskaźniki wydajności. Jednocześnie efektywniej wykorzystaliśmy istniejącą flotę, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Ilu angażujecie pracowników?

Do tej pory w liniach SkyUp i naszym strategicznym partnerze, Join UP!, pracuje około 1200 osób. Razem tworzymy biznesowy ekosystem, pracując ramię w ramię, aby nasi klienci mogli korzystać z pełnej gamy usług turystycznych. Wszyscy pracownicy pracują zgodnie z zasadą odpłatności za ich zaangażowanie w procesy pracy. Oczywiście obciążenie pracowników jest różne w różnych działach. Jeśli oszacować, ilu pracowników zaangażowaliśmy aktualnie w pracę, to jest to około 74 proc. ogólnej liczby, a więc w zasadzie prawie ¾ całej naszej kadry.

Gdzie obecnie bazujecie Wasze samoloty?

Nasze samoloty bazują na różnych lotniskach, w zależności od potrzeb naszych partnerów. Nie mamy obecnie jednego portu lotniczego, który byłby bazą dla wszystkich samolotów, jakie są we flocie SkyUp.

Czy zawarliście jakieś umowy z firmami z Polski?

Jesteśmy na etapie negocjacji z nowymi partnerami, w tym polskimi. O tych kontraktach będziemy mogli bardziej szczegółowo porozmawiać, kiedy sfinalizują się warunki i podpiszemy stosowe umowy.

Czy Polskie Linie Lotnicze LOT w jakiś sposób pomogły SkyUp-owi?

Do tej pory nie pracowaliśmy ani nie współpracowaliśmy z LOT-em. Nie wykluczamy takiej możliwości i bylibyśmy szczęśliwi z jakiejkolwiek możliwej przyszłej współpracy.

Kiedy Pan przewiduje, że będziecie mogli ponownie latać do i z Ukrainy?

Gdy tylko Ukraina wygra wojnę i zakończona zostanie rosyjska agresja zbrojna, a ukraińskie niebo znów będzie dostępne do lotów, SkyUp będzie pierwszym przewoźnikiem, który ponownie zawita w ukraińskiej przestrzeni powietrznej. Wszyscy czekamy na to.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Start-up Fly Atlantic planuje loty transatlantyckie z Belfastu

Pasażer i linie lotnicze

Start-up Fly Atlantic planuje loty transatlantyckie z Belfastu

Avgeek 27 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Antalya nową bazą techniczną dla samolotów SkyUp

Pasażer i linie lotnicze

Antalya nową bazą techniczną dla samolotów SkyUp

Rafał Dybiński 29 sierpnia 2022

Dwunasty samolot wzmocnił flotę ukraińskich SkyUp

Pasażer i linie lotnicze

Ukraiński SkyUp: Trzy linie wynajmują sześć boeingów w ramach ACMI

Prawo i polityka

POZOSTAŁE Z WĄTKU:

Start-up Fly Atlantic planuje loty transatlantyckie z Belfastu

Pasażer i linie lotnicze

Start-up Fly Atlantic planuje loty transatlantyckie z Belfastu

Avgeek 27 listopada 2022

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Antalya nową bazą techniczną dla samolotów SkyUp

Pasażer i linie lotnicze

Antalya nową bazą techniczną dla samolotów SkyUp

Rafał Dybiński 29 sierpnia 2022

Dwunasty samolot wzmocnił flotę ukraińskich SkyUp

Pasażer i linie lotnicze

Ukraiński SkyUp: Trzy linie wynajmują sześć boeingów w ramach ACMI

Prawo i polityka

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5