Partner serwisu
Biznes i przemysł

Sektor lotniczy w Europie wdraża projekt „Destination 2050" i mierzy w zerową emisję CO2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Sektor lotniczy w Europie wdraża projekt „Destination 2050" i mierzy w zerową emisję CO2
fot. Airbus
Europejski sektor lotniczy zaprezentował nową sztandarową inicjatywę na rzecz zrównoważonego rozwoju. To program „Destination 2050 – A Route to Net Zero European Aviation", którego głównym celem jest redukcja emisji CO2 na Starym Kontynencie.

„Destination 2050 – A Route to Net Zero European Aviation" idzie w parze z ostatnimi zobowiązaniami klimatycznymi, ogłoszonymi przez branżę w listopadzie ubiegłego roku, a opartymi na porozumieniu paryskim i Europejskim Zielonym Ładzie. Nowy program zakłada, że wszystkie loty na obszarze Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej oraz Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu osiągną zerową emisję CO2 do 2050 roku.

Ambitny plan i związane z nim zobowiązania określone przez europejskie linie lotnicze, lotniska, producentów samolotów i dostawców usług żeglugi lotniczej mają na celu uczynienie rekreacyjnych i biznesowych podróży powietrznych w Europie i na świecie bardziej zrównoważonymi w perspektywie długoterminowej. Jest to możliwe do osiągnięcia poprzez połączenie czterech kluczowych warunków.

Pierwszy z nich to udoskonalenie technologiczne samolotów i silników, co może przynieść redukcję emisji o 37 proc. Drugi to stosowanie zrównoważonego paliwa lotniczego, co może przynieść redukcję emisji o 34 proc. Trzeci to wdrożenie środków ekonomicznych, co może przynieść redukcję emisji o osiem proc. Czwarty wreszcie to usprawnienie w zarządzaniu ruchem lotniczym i operacjach statków powietrznych, co może doprowadzić do redukcji emisji o sześć proc.

Program Destination 2050 podkreśla, że ​​do urzeczywistnieni zakładanej wizji potrzebne będą szybkie, zdecydowane wspólne działania rządów i przemysłu, który będzie musiał nadal znacznie inwestować w dekarbonizację i innowacje oraz dokonywać niezbędnych zmian operacyjnych. Decydenci będą musieli zapewnić przy tym równe warunki działania, ograniczając ryzyko inwestycyjne dzięki spójnym i stabilnym ramom politycznym. Będzie to pierwsza ogólnoeuropejska, obejmująca całą branżę, długoterminowa wizja, która zawiera konkretne rozwiązania.

Inicjatywę poprowadzi pięć europejskich stowarzyszeń lotniczych: Airports Council International Europe (ACI EUROPE), AeroSpace and Defence Industries Association of Europe (ASD Europe), Airlines for Europe (A4E), Civil Air Navigation Services Organisation (CANSO) i European Regions Airline Stowarzyszenie (ERA). – Ta od dawna planowana wizja i mapa przyszłości europejskiego lotnictwa podkreśla zaangażowanie i determinację naszego sektora w celu odegrania ważnej roli w walce ze zmianami klimatycznymi, pomimo obecnego kryzysu. Solidne ramy regulacyjne będą miały pierwszorzędne znaczenie dla osiągnięcia nie tylko zrównoważonej środowiskowo przyszłości, ale także stabilnej finansowo i konkurencyjnej europejskiej branży lotniczej jako całości. Współpracujemy z decydentami, aby wspólnie rozwijać lotnictwo dla następnego pokolenia podróżnych – podkreślił Thomas Reynaert, dyrektor zarządzający A4E.

– Decydujące i namacalne działania określone w tym planie działania są bezprecedensowe. Cały sektor nie tylko zobowiązuje się do dekarbonizacji, ale faktycznie wyznacza ścieżkę, aby to się stało i skutecznie przyczynia się do realizacji celów klimatycznych UE i porozumienia paryskiego. Jasne jest, że nie możemy tego zrobić sami. Do tanga trzeba dwojga. Teraz potrzebujemy UE, aby opracowała politykę i ramy regulacyjne, które umożliwią lotnictwu w Europie osiągnięcie zerowej emisji CO2 do 2050 roku. Dlatego wzywamy zainteresowane strony instytucjonalne do odpowiedzi na nasze wezwanie, które ogłosiliśmy w listopadzie ubiegłego roku – stwierdził Olivier Jankovec, dyrektor generalny ACI EUROPE.

– To kluczowy moment dla zrównoważonego rozwoju i innowacji dla wielu branż, w tym lotnictwa. Osiągnięcie zakładanych celów jest możliwe pod warunkiem, że UE i rządy krajowe odegrają swoją rolę poprzez zwiększenie finansowania publicznego na badania i technologie w lotnictwie cywilnym. Przyniesie to również szersze korzyści w skali globalnej – dodał Vincent De Vroey, jeden z dyrektorów ASD. – Potrzebujemy teraz solidnych środków ekonomicznych i wsparcia rządowego w perspektywie krótkoterminowej. To konieczne dopóki innowacje, technologie i zrównoważone paliwa lotnicze staną się szerzej dostępne. Nasz przemysł pragnie uczestniczyć w ożywieniu, które będzie miało trwały pozytywny wpływ i podejmiemy wszystkie kroki, aby tak się stało – zadeklarował na koniec Montserrat Barriga, dyrektor generalny ERA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Infrastruktura i lotniska

Prognoza ULC korzystna dla portów regionalnych. Ponad 10 mln na trzech lotniskach

Łukasz Malinowski 13 września 2023

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

Biznes i przemysł

Świat lotnictwa przybywa do Słowenii

inf pras. 11 września 2023

Ostatni dzień rejestracji na Kongres Rynku Lotniczego!

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5