Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

SAS uruchomi marki Connect oraz Link w pierwszym kwartale 2022 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
25-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
SAS uruchomi marki Connect oraz Link w pierwszym kwartale 2022 r.
fot. Piotr Bożyk
SAS Scandinavian Airlines planuje wprowadzić swoje dwie nowe marki, SAS Connect i SAS Link, w pierwszym kwartale 2022 r. - powiedział dyrektor naczelny Anko van der Werff podczas rozmowy o wynikach przewoźnika, która odbyła się w pierwszym tygodniu grudnia.

- Rozpoczynamy działalność marki SAS Connect z lotniska w Kopenhadze (Kastrup) na początku 2022 r. i obecnie oceniamy możliwości rozszerzenia SAS Connect w celu otwarcia dodatkowych baz operacyjnych w Sztokholmie (Arlanda) i Oslo (Gardermoen) w ciągu roku. Operacje lotnicze marki SAS Link planowane są również na początku 2022 r. z bazy w Kopenhadze – powiedział Anko van der Werff.

SAS Connect będzie obsługiwał loty airbusami A320neo i będzie oparty na istniejącym certyfikacie przewoźnika lotniczego SAS Scandinavian Airlines Ireland, który w swojej flocie posiada dziewięć samolotów A320neo. SAS ma zamówienia na kolejnych 35 samolotów A320neo, z czego 13 ma zostać dostarczonych do końca października 2022 r., kolejne 12 do października 2023 r., a pozostałe do października 2025 r. Nie potwierdziło, ile z nich będzie obsługiwał SAS Connect – obecnie większość samolotów SAS A320neo, czyli 36 jednostek, obsługiwana jest przez główną linię skandynawską. Nie skomentował również, czy linia lotnicza planuje przenieść którykolwiek z A320neo ze Skandynawii do irlandzkiego AOC.

Dostawy A320neo pozwolą wycofać linii SAS wszystkie pozostałe B737, a van der Werff zauważa, że ​​do końca 2022 r. „prawie wszystkie znikną”. Obecnie skandynawski przewoźnik posiada w swej flocie 26 B737: 13 B737-700 oraz 13 B737-800, które zarejestrowany są pod skandynawskim AOC. Nieznaczna część B737 należy do SAS, a sześć egzemplarzy każdego typu jest leasingowanych.

Z kolei SAS Link będzie zupełnie nowym segmentem, ponieważ będzie korzystał z regionalnych odrzutowców embraer w wersji E195. Linia niedawno podpisała list intencyjny, aby dodać około 15 samolotów tego typu jako rozwiązanie tymczasowe w oczekiwaniu na zamówienie odrzutowców regionalnych nowej generacji (E2 lub A220). SAS ujawnił jedynie, że w 2022 r. spodziewa się odebrać sześć maszyn E195. Pierwszy z nich o rejestracji SE-RSK (MSN 19000120) otrzymał już pełne barwy przewoźnika. 14-letni samolot jest własnością firmy Falko Regional Aircraft, a wcześniej latał dla linii flybe, która użytkowała go od 2007 r. do swojego upadku w marcu 2020 r.

Dwie nowe marki będą obsługiwać loty pod kodem SAS-u (SK), a van der Werff podkreśla, że ​​dla klientów nie powinno być zauważalnej różnicy w rezerwacji lub podróży.

- Nie zamierzamy na tym etapie komercjalizować tych lotów inaczej, to wszystko jest pod główną marką SAS. Sądzimy, że ten model operacyjny zapewni dalszą elastyczność przy jednoczesnym zmniejszeniu złożoności i zwiększeniu odpowiedzialności na każdej niezależnej platformie, przy jednoczesnym zwiększonym ukierunkowaniu na koszty i wydajność – wyjaśnił van der Werff.

Porównał najnowszy pomysł SAS-u do obecnej konfiguracji KLM Royal Dutch Airlines i KLM cityhopper lub linii Iberia oraz Iberia Express. Jak podkreśla przewoźnik, marka SAS Link będzie niezależna od operacji regionalnych zlecanych zewnętrznym dostawcom, a sam SAS planuje kontynuować leasing regionalnych turbośmigłowców i mniejszych regionalnych odrzutowców.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Czerwiec rekordowym miesiącem od początku pandemii w SAS

Biznes i przemysł

Czerwiec rekordowym miesiącem od początku pandemii w SAS

Rafał Dybiński 13 lipca 2023

SAS doda latem nowe trasy i wznowi rejsy do Tokio

Pasażer i linie lotnicze

SAS doda latem nowe trasy i wznowi rejsy do Tokio

Rafał Dybiński 17 marca 2023

SAS uruchomi drugą daleką trasę do Azji. Rejsy obsłużą A350

Pasażer i linie lotnicze

SAS odwołuje kolejne 1700 lotów. Także z Polski

Pasażer i linie lotnicze

SAS odwołuje kolejne 1700 lotów. Także z Polski

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2022

SAS dostanie 700 mln dolarów na restrukturyzację

Biznes i przemysł

SAS dostanie 700 mln dolarów na restrukturyzację

Mateusz Kieruzal 16 sierpnia 2022

Zobacz również:

Czerwiec rekordowym miesiącem od początku pandemii w SAS

Biznes i przemysł

Czerwiec rekordowym miesiącem od początku pandemii w SAS

Rafał Dybiński 13 lipca 2023

SAS doda latem nowe trasy i wznowi rejsy do Tokio

Pasażer i linie lotnicze

SAS doda latem nowe trasy i wznowi rejsy do Tokio

Rafał Dybiński 17 marca 2023

SAS uruchomi drugą daleką trasę do Azji. Rejsy obsłużą A350

Pasażer i linie lotnicze

SAS odwołuje kolejne 1700 lotów. Także z Polski

Pasażer i linie lotnicze

SAS odwołuje kolejne 1700 lotów. Także z Polski

Mateusz Kieruzal 21 sierpnia 2022

SAS dostanie 700 mln dolarów na restrukturyzację

Biznes i przemysł

SAS dostanie 700 mln dolarów na restrukturyzację

Mateusz Kieruzal 16 sierpnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5