Partner serwisu
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
BIZNES I PRZEMYSŁ

SAS dostanie 700 mln dolarów na restrukturyzację


Wstecz Dalej

Autor:

Mateusz Kieruzal

Data publikacji:
2022-08-16 15:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

SAS dostanie 700 mln dolarów na restrukturyzację
fot. SAS/Twitter
Skandynawskie Linie Lotnicze SAS ogłosiły, że otrzymały finansowanie w wysokości 700 mln dolarów, będąc przy tym dłużnikiem w posiadaniu. Ogłoszenie pojawia się po tym, jak przewoźnik dobrowolnie złożył w lipcu bieżącego roku wniosek o ogłoszenie upadłości na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego prawa upadłościowego. Umowa finansowa zapewni SAS środki niezbędne do wywiązania się ze swoich zobowiązań w trakcie upadłości.
Debtor-in-Possession (DIP) to specyficzna instytucja amerykańskiego prawa upadłościowego, gdzie upadły działa i funkcjonuje w obrocie prawnym pomimo wcześniej ogłoszonej upadłości. Szczególnie często skrót ten używa się jako DIP Financing, czyli możliwość finansowania takiej sytuacji i działalności. Wśród polskich regulacji, najbardziej zbliżoną konstrukcyjnie wydaje się nie obowiązująca już w polskim prawie tzw. upadłość z możliwością zawarcia układu. Warto dodać, że taka opcja finansowania w USA jest bardzo rozbudowaną instytucją.

Finansowanie dłużnika będącego w posiadaniu będzie musiało zostać zatwierdzone przez Sąd Upadłościowy Stanów Zjednoczonych dla Południowego Okręgu Nowego Jorku. Finansami przeznaczonymi na restrukturyzację będzie zarządzać amerykański fundusz inwestycyjny – Apollo Global Management. Linie przewidują, że plan finansowania zostanie zatwierdzony do połowy września. SAS prognozuje, że proces upadłościowy potrwa od dziewięciu do maksymalnie dwunastu miesięcy.

Gdy sąd zatwierdzi umowę finansową, SAS będzie mógł wykorzystać 350 milionów dolarów, które zostaną przeznaczone na codzienną działalność operatora. Finansowanie DIP ma na celu pomoc w kontynuowaniu prowadzenia działalności lotniczej podczas przechodzenia procesu upadłości na podstawie, słynnego w branży lotniczej, rozdziału 11 amerykańskiego prawa dotyczącego ochrony przed wierzycielami w trakcie restrukturyzacji.

Finansowanie DIP ma strukturę opóźnionego kredytu terminowego z dziewięciomiesięcznym terminem zapadalności, liczonym od tzw. dnia zamknięcia. Termin zapadalności można stopniowo wydłużać do 18 miesięcy.

Obopólny entuzjazm

Prezes Zarządu SAS, Carsten Dilling, stwierdził, że skandynawskie linie lotnicze z niecierpliwością oczekują zatwierdzenia przez sąd partnerstwa z Apollo i optymistycznie patrzą na swoje plany budowania lepszej przyszłości przewoźnika poprzez stworzenie plan restrukturyzacyjnego, SAS FORWARD. – Cieszymy się, że pozyskaliśmy finansowanie funduszu inwestycyjnego - Apollo Global Management. Firmy, która realizuje rozległe i konkurencyjne projekty – stwierdził w komunikacie prasowym Carsten Dilling.

– Dzięki finansowaniu będziemy mieć silną pozycję finansową, aby nadal wspierać nasze bieżące operacje prowadzone w procesie dobrowolnej restrukturyzacji, na podstawie prawa USA. Apollo Global Management ma długą historię pomagania w budowaniu silniejszych, bardziej konkurencyjnych firm i bogate doświadczenie w sektorze lotniczym. Dzięki ich znacznemu zaangażowaniu w finansowanie, możemy teraz całkowicie skoncentrować się na przyspieszeniu wdrożenia naszego planu SAS FORWARD i kontynuować naszą ponad 75-letnią tradycję bycia wiodącym przewoźnikiem lotniczym w Skandynawii – dodał prezes zarządu SAS.

Partner SAS-u, Apollo Global Management, wyraził entuzjazm zespołu wobec pracy pomyślną restrukturyzacją skandynawskich linii lotniczych. – SAS jest jedną z wiodących europejskich linii lotniczych i cieszymy się, że możemy wspierać działalność biznesową podczas wdrażania planów restrukturyzacji, które stworzą silniejszą firmę – powiedział Antoine Munfakh. – Apollo ma bogate doświadczenie w lotnictwie komercyjnym. W pełni wspieramy kompleksowy plan restrukturyzacji przedstawiony przez SAS, a także cele dokapitalizowania spółki po jej wyjściu z procesu upadłościowego na podstawie rozdziału 11 – dodał przedstawiciel Apollo.

Apollo Global Management to wiodący fundusz, który zarządzają alternatywnymi aktywami. Ma siedzibę w USA, lecz działa na całym świecie. Apollo jest notowany na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych, posiada ponad trzy dekady doświadczenia w inwestowaniu i pracy z wiodącymi zespołami zarządzającymi w celu budowania i przekształcania struktur firm. Apollo zapewnia firmom innowacyjne rozwiązania kapitałowe i wsparcie w celu finansowania ich rozwoju i pozycjonowania firm w celu osiągnięcia długoterminowego sukcesu.

SAS FORWARD

Plan SAS FORWARD to inicjatywa mająca na celu zapewnienie linii lotniczej długoterminowej stabilności finansowej. Projekt na celu redukcję kosztów poprzez transformację działalności biznesowej przewoźnika. Linie lotnicze ze Skandynawii wykorzystują swój stan upadłości, aby lepiej przejść przez proces restrukturyzacji.

Plan zakłada roczną redukcję kosztów o 735 milionów dolarów. Linie przewidują, że zmniejszenie kosztów stałych umożliwi zbudowanie bardziej zrównoważonej struktury działalności, a co z tym idzie, lepszego wydatkowania zarabianych pieniędzy. SAS planuje pozyskać 930 milionów dolarów, które będą kapitałem własnym, i przeznaczone będą na dokapitalizowanie spółki.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
SAS porozumiały się z pilotami. Linie straciły 145 mln dolarów

Biznes i przemysł

SAS porozumiały się z pilotami. Linie straciły 145 mln dolarów

Mateusz Kieruzal 20 lipca 2022

Sześć dużych linii anulowało 186 lotów z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Sześć dużych linii anulowało 186 lotów z Polski

Mateusz Kieruzal 07 lipca 2022

SAS pod nadzorem sądu w Nowym Jorku!

Biznes i przemysł

SAS pod nadzorem sądu w Nowym Jorku!

Rafał Dybiński 05 lipca 2022

 

Problemy Polaków w 1. klasie Deutsche Bahn

Pasażer i linie lotnicze

Problemy Polaków w 1. klasie Deutsche Bahn

28 września 2022

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

Pasażer i linie lotnicze

Metro jedzie na Bródno. Trzy nowe stacje otwarte

28 września 2022

Lublin: Więcej lotów do Turcji w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Lublin: Więcej lotów do Turcji w 2023 roku

28 września 2022

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

Pasażer i linie lotnicze

LOT. Pierwsze loty z Radomia 28 kwietnia. Znamy rozkład

28 września 2022

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5