Partner serwisu
Prawo i polityka

Rząd Belgii negocjuje z Lufthansą wsparcie dla Brussels Airlines

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Agencja Reutera/aero.de

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Rząd Belgii negocjuje z Lufthansą wsparcie dla Brussels Airlines
fot. Wikipedia
Rząd belgijski chce wspierać Brussels Airlines pod warunkiem, że kierownictwo Lufthansy w zamian zagwarantuje dalsze istnienie spółki zależnej – informuje Agencja Reutera. Państwo domaga się biznesplanu, który wdroży oszczędności oraz uwzględni zachowanie jak największej liczby miejsc pracy.

Spółka stowarzyszona z Grupą Lufthansa miała poważne trudności finansowe od dłuższego czasu. Francuskojęzyczny serwis informacyjny LN24 uznał wręcz linię lotniczą wirtualnym bankrutem. W związku z tym poszukiwała do pomocy zespołu ekspertów finansowych w celu ustalenia najlepszego rozwiązania. Specjalną grupą kieruje Pierre Wunsch (National Bank), Koen Van Loo (SFPI) oraz Olivier Vanderijst (SRIW). Zespół rozważał szereg opcji dla belgijskiego przewoźnika, z których jedną była renacjonalizacja linii lotniczej.

Brussels Airlines w obecnej formie nigdy nie były własnością państwa. Jej poprzednikiem była Societe Anonyme Belge d'Exploitation de la Navigation Aerienne. Kiedy SABENA zbankrutowała w 2001 roku nowo utworzona spółka przejęła część aktywów linii lotniczej, a następnie połączyła się z Virgin Express w 2007 roku i stała się Brussels Airlines.

Lotnisko w Brukseli uzależnione od narodowego przewoźnika

Brussels Airlines zatrudniały przed wybuchem pandemii 3500 pracowników i generowały 40 proc. ruchu na lotnisku w stolicy Belgii, mając kluczowe znaczenie dla krajowej gospodarki. Przewoźnik zapewniał również wiele tysięcy miejsc pracy w całym sektorze lotniczym, obejmującym obsługę naziemną i organizacje turystyczne.

Rząd Belgii i kierownictwo Lufthansy uzgodniły już wstępne warunki możliwej pomocy publicznej. Zgodnie z tym zwolnienia wynikające z kryzysu należy ograniczyć do minimum. Kierownictwo Lufthansy oczekuje od Belgów wsparcia na poziomie 390 mln euro dla Brussels Airlines, a rząd zasygnalizował gotowość wniesienia wkładu w wysokości 290 mln euro.

Redukcja zatrudnienia i zmniejszenie floty

Przewoźnik zakłada plan dalszego rozwoju sieci tras w kierunku Afryki i Ameryki Północnej. Zarząd linii lotniczych poinformował również wcześniej o zmniejszeniu floty o 30 procent i zwolnieniu około 1000 pracowników z 3500 zatrudnionych.

Brussels Airlines oferowała przed wybuchem pandemii loty do Warszawy, Krakowa i Wrocławia. 58 maszyn narodowego przewoźnika Belgii, z dominującą liczbą modeli Airbusa A319-100 i A320-200 obsługiwało w sumie 100 destynacji, obejmujących trasy na Starym Kontynencie oraz do Azji, Ameryki Północnej i Afryki. Linia jest członkiem sojuszu Star Alliance.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines odebrały pierwszego airbusa A320neo (zdjęcia)

Piotr Bożyk 03 listopada 2023

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines wiosną wrócą do Krakowa

Mateusz Kieruzal 20 października 2023

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Pasażer i linie lotnicze

Brussels Airlines z drugą rotacją w Warszawie

Piotr Bożyk 07 sierpnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5