Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Ryanair zrealizuje do końca lipca 90 proc. zwrotów za bilety


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-07-10 10:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ryanair zrealizuje do końca lipca 90 proc. zwrotów za bilety
fot. Piotr Bożyk
Ryanair poinformował, że ​​oprócz realizacji 90 proc. wszystkich zwrotów do końca lipca, opublikowała nowy film instruktażowy dla tych klientów, których wnioski o zwroty zostały zablokowane przez pośredniczące biura podróży online.
Nieautoryzowane strony internetowe, takie jak Kiwi.com, Last Minute.com, On The Beach and Love Holidays (między innymi) przekazują fałszywe dane kontaktowe klienta Ryanairowi i dodają nazwiska klientów do "wirtualnych' kart kredytowych, które blokują zwrot pieniędzy bezpośrednio na konto klienta.

Nowa opcja "weryfikacji klienta" pomoże tysiącom pasażerów, którzy nie byli w stanie uzyskać zwrotu w związku z faktem, iż skorzystali z usług nieautoryzowanych pośredników maskujących dane kontaktowe klientów i dane dotyczące płatności, a następnie odmawiających odpowiedzi na prośby klientów o zwrot pieniędzy.

W ostatnich tygodniach Dział Obsługi Klienta Ryanair był zalewany skargami na te nieautoryzowane internetowe biura podróży, które odmawiają współpracy z Ryanair i z klientami. Ryanair wzywa wszystkich klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza "weryfikacji klienta" na oficjalnej stronie.

- Z powodzeniem zwracamy gotówkę milionom klientów, którzy dokonali bezpośredniej rezerwacji w Ryanair, a dzięki temu ​​dysponowaliśmy prawdziwymi adresami e-mail i danymi dotyczącymi płatności. Nie byliśmy jednak w stanie poradzić sobie z tysiącami zwrotów dla klientów, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem tych nieautoryzowanych witryn, gdyż te dostarczają Ryanairowi fałszywe/fikcyjne dane kontaktowe klienta i płatności podczas procesu rezerwacji - podkreślił Eddie Wilson, prezes przewoźnika powietrznego z Irlandii.

- Te praktyki antykonsumpcyjne powinny zostać zbadane przez stowarzyszenia konsumentów i organy regulacyjne (CAA i CAR), aby upewnić się, że te nieautoryzowane internetowe biura podróży są zmuszone do przekazywania dokładnych danych kontaktowych klientów, aby Ryanair mógł rozpatrywać wnioski o zwroty, informować o zmianach w rozkładzie lotów i przesłać pilne powiadomienia - zaznaczył sternik Ryanaira.

- W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces "weryfikacji klienta" online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanair - kontynuował Wilson.

- Aby korzystać z najtańszych lotów, klienci powinni zawsze rezerwować loty bezpośrednio w Ryanair. Nieautoryzowane witryny wprowadzają klientów w błąd poprzez dodatkowe opłaty i podają fałszywe dane kontaktowe/płatnicze, przez co nie mogą otrzymać zwrotu ani ważnych informacji od Ryanair - podsumował Wilson.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Ryanair kolejny raz na liście największych trucicieli w UE

Prawo i polityka

Ryanair kolejny raz na liście największych trucicieli w UE

Emilia Derewienko 06 lipca 2020

Poznań Airport: Liczymy na sporą frekwencję

Infrastruktura i lotniska

Poznań Airport: Liczymy na sporą frekwencję

Rafał Dybiński 06 lipca 2020

Ryanair spodziewa się przewieźć w lipcu 4,5 miliona pasażerów

Biznes i przemysł

Ryanair spodziewa się przewieźć w lipcu 4,5 miliona pasażerów

Emilia Derewienko 01 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5