Linie lotnicze Ryanair utrzymują pozycję lidera pod względem obsługi klienta wśród europejskich linii lotniczych. Dane opublikowane przez przewoźnika wskazują, że w ubiegłym miesiącu jego punktualność sięgnęła 84 procent, przy ponad 50 tysiącach zrealizowanych lotach.
W marcu linia odnotowała również zaledwie 3 reklamacje przypadające na 1000 pasażerów. Mniej niż 1 reklamacja na 1000 pasażerów dotyczyła kwestii związanych z bagażem. Odpowiedzi na 99 procent reklamacji udzielono w ciągu 7 dni.
– Ryanair przewiózł w marcu 10 milionów pasażerów. Punktualność naszych lotów (z ponad 50.000) wyniosła 84 proc., głównie z uwagi na opady śniegu w Europie oraz strajki francuskich kontrolerów lotniczych ATC. W ramach realizacji programu „Always Getting Better” klienci Ryanaira korzystają z nowych udogodnień oraz najtańszych lotów – powiedział Kenny Jacobs z Ryanair.
W ubiegłym miesiącu irlandzki przewoźnik odnotował 10 mln obsłużonych pasażerów, co daje wzrost o 6 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Z kolei współczynnik wypełnienia samolotów podskoczył o 1 punkt procentowy, do 95 proc. Ruch lotniczy w ujęciu rok do roku do marca 2018 roku wzrósł natomiast o 9 proc. do 130,3 mln pasażerów.
Pomimo problemów ze strajkami pracowników przewoźnika, którzy od wielu miesięcy skarżą się na niskie, nieadekwatne do wykonywanej pracy wynagrodzenia, linie rozwijają się. W połowie marca informowaliśmy o otwarciu się przewoźnika na
rynek turecki. Ryanair zapowiedział wtedy uruchomienie połączeń między Dublinem i Bratysławą a tureckim Dalaman. Loty będą oferowane od czerwca, raz w tygodniu. To kolejny, po Jordanii, egzotyczny kierunek w siatce połączeń irlandzkiej linii lotniczej.