Linie lotnicze Ryanair ogłosiły wdrożenie kalkulatora emisji dwutlenku węgla. Nowe narzędzie umożliwi konsumentom pełne zrównoważenie emisji w związku z lotem przewoźnika z Zielonej Wyspy. Nowa funkcja obliczy poziom emisji dwutlenku węgla na pasażera na każdej trasie Ryanair i pozwoli klientom pokryć jej pełny koszt, przyczyniając się do inicjatyw środowiskowych.
Ryanair rozszerza w ten sposób swój program kompensacji emisji, który obecnie pozwala klientom przeznaczyć 2 euro na projekty kompensacji emisji dwutlenku węgla. Składki te wspierają kilka inicjatyw środowiskowych, w tym Renature Monchique – projekt ponownego zalesiania w Algarve; dystrybucja energooszczędnych kuchni w Ugandzie przez First Climate; projekt elektrowni wiatrowej Balikesir w Turcji i ulepszone programy kuchenne w Malawi zasilane przez CO2 Balance (dwa ostatnie we współpracy z Shell).
Klienci Ryanaira przeznaczyli ponad 3,5 mln euro na projekty środowiskowe od rozpoczęcia dobrowolnego programu redukcji emisji.
Kiedyś jeden z większych trucicieli w Unii Europejskiej uważa, że rozszerzenie programu redukcji emisji CO2 zostanie bardzo pozytywnie przyjęte przez mieszkańców Europy. Ryanair już teraz ma najniższe emisje CO2 na pasażera/km spośród wszystkich głównych linii lotniczych w Europie (66g), a pasażerowie, którzy zdecydują się na podróż przewoźnikiem z Irlandii, będą mogli jeszcze bardziej zredukować emisje CO2 związane ze swoimi lotami.
Chociaż emisje CO2 Ryanaira na pasażera/km są już najniższe ze wszystkich dużych linii lotniczych w UE,
niskokosztowiec z Zielonej Wyspy uważa, że lotnictwo musi odgrywać wiodącą rolę w przeciwdziałaniu zmianom klimatu i kładzie większy nacisk na łagodzenie wpływu swojej działalności na środowisko. Do 2030 roku celem Ryanaira jest zasilenie 12,5 proc. swoich lotów zrównoważonymi paliwami lotniczymi – co wraz z inwestycją w wysokości 22 mld dolarów w nowy samolot
Boeing 737 8-200 „Gamechanger” znacznie zmniejszy emisję CO2 i poziom hałasu w ciągu następnej dekady i pomoże osiągnąć swój cel, jakim jest bycie neutralnymi liniami lotniczymi pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku.
– Każdego roku setki tysięcy klientów Ryanair decydują się na wspieranie środowiska, wybierając zrównoważenie emisji CO2 w momencie rezerwacji. Rozszerzenie naszego programu umożliwi naszym klientom pełne zrównoważenie emisji CO2 lotu, znacznie zwiększy możliwości każdego z naszych partnerów środowiskowych, którzy aktywnie pracują nad programami kompensacji emisji dwutlenku węgla. Zrównoważony rozwój i wpływ na środowisko są brane pod uwagę w każdej decyzji biznesowej podejmowanej w Ryanair. Jesteśmy naprawdę zaangażowani w bycie neutralnymi liniami lotniczymi pod względem emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku – podkreślił Thomas Fowler, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju
linii lotniczych z Irlandii.
– Ryanair ma najmłodszą flotę wśród dużych linii lotniczych w UE, a średni wiek naszych samolotów zostanie jeszcze obniżony dzięki dostawie Boeing 737-8200 „Gamechanger” – który jest bardziej oszczędny (spala o 16 proc. mniej paliwa - przyp. red.); obniży emisję hałasu o 40 proc. i zapewnia osiem miejsc więcej na pokładzie. Ryanair wyznaczył sobie cel, aby do 2030 r. zasilać 12,5 proc. wszystkich lotów zrównoważonymi paliwami lotniczymi, ogłaszając niedawno partnerstwo w tym zakresie z Trinity College Dublin. Obsługujemy tylko trasy z punktu do punktu, mamy wiodące w branży współczynniki obłożenia (LF) i cieszymy się, że usunęliśmy już ponad 80 proc. nienadających się do recyklingu tworzyw sztucznych z naszych samolotów - podsumował Thomas Fowler.