Partnerzy serwisu:
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Rozbudowa Okęcia czy CPK: Czy warto inwestować w oba lotniska?


Wstecz Dalej

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2019-04-08 14:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ enewsroom.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rozbudowa Okęcia czy CPK: Czy warto inwestować w oba lotniska?
fot. Piotr Bożyk
– Bardzo się cieszę, że ruszyła rozbudowa Okęcia, choć tak naprawdę powinniśmy już kończyć tę rozbudowę. Niestety zmarnowaliśmy ponad trzy lata na biadolenie, że Okęcie się zapycha, mimo że istnieje możliwość rozbudowy – mówi Adrian Furgalski, ekspert lotniczy i wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Planowana budowa Centralnego Portu Komunikacyjnego, który ma powstać między Warszawą i Łodzią, kładła się cieniem na niezbędnych renowacjach Lotniska im. Fryderyka Chopina na warszawskim Okęciu. Rozbudowa lotniska jednak ruszyła. Ministerstwo Obrony Narodowej przekazało 8,5 tys. metrów kwadratowych działki, która posłuży do rozbudowania płyty odpraw lotów poza strefę Schengen – na przykład do Stanów Zjednoczonych lub Azji.

To właśnie one są aktualnie główną przyczyną opóźnień i kolejek na lotnisku, gdyż obsługują je duże samoloty, a pasażerowie wymagają dokładnej kontroli. Oprócz tego zmodernizowane zostaną płyty postojowe i płyty kołowania, a odprawa pasażerów zostanie wyposażona w biometryczne bramki. Skrócą one czas odprawy z kilku minut do 15 sekund. Te innowacje kosztują. Dzisiaj widzimy, że koszt wybranych w przetargu ofert sięga około pół miliarda. Jednak są niezbędne – a nawet, według ekspertów, spóźnione.

– Bardzo się cieszę, że ruszyła rozbudowa Okęcia, choć tak naprawdę powinniśmy już kończyć tę rozbudowę – mówi Adrian Furgalski, ekspert lotniczy i wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR w rozmowie z serwisem eNewsroom. – Niestety zmarnowaliśmy ponad trzy lata na biadolenie, że Okęcie się zapycha, mimo że istnieje możliwość rozbudowy – dodaje ekspert.

Zdaniem Furgalskiego, niezależnie od powstania CPK, Okęcie musi zostać rozbudowane. – W innym wypadku za chwilę straciłoby możliwość zdrowego funkcjonowania. Odpowiednio rozbudowane lotnisko na Okęciu – połączone szybką linią kolejową z lotniskiem w Modlinie, może konkurować z CPK przepustowością. Proponuję, by rząd policzył, czy nie jest to korzystniejsze rozwiązanie. Szczególnie, że przyszłość finansowa planowanego Centralnego Portu Komunikacyjnego nie jest pewna. Po co w nowym miejscu budować taki gigantyczny port, który może mieć problemy, by była tam odpowiednia liczba pasażerów – a w związku z tym odpowiednie przychody? – wskazuje Furgalski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Stambuł: Rusza nowe lotnisko. LOT i CPK bacznie obserwują

Infrastruktura i lotniska

Stambuł: Rusza nowe lotnisko. LOT i CPK bacznie obserwują

Łukasz Malinowski 05 kwietnia 2019

CPK: „Niech to będzie Polski Projekt Narodowy”

Infrastruktura i lotniska

CPK: „Niech to będzie Polski Projekt Narodowy”

Aleksander Domański 28 marca 2019

CPK: Kolejny krok w dialogu inwestora CPK z mieszkańcami

Prawo i polityka

CPK: Kolejny krok w dialogu inwestora CPK z mieszkańcami

Emilia Derewienko 28 marca 2019

 

Airbus ogłosi w tym roku A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Airbus ogłosi w tym roku A321XLR

15 kwietnia 2019

Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)

Biznes i przemysł

Stratolaunch rozpoczął loty techniczne (ZDJĘCIA)

14 kwietnia 2019

Rząd Niemiec wybrał nowe samoloty dla VIP-ów

Prawo i polityka

Rząd Niemiec wybrał nowe samoloty dla VIP-ów

14 kwietnia 2019

ZIPAIR prezentuje swoje plany i malowanie

Pasażer i linie lotnicze

ZIPAIR prezentuje swoje plany i malowanie

13 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5