Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rosja wspiera budowę następcy An-2

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-10-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ altair.com.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rosja wspiera budowę następcy An-2
Fot. Aleksandr Markin, Wikipedia, CC BY-SA 2.0
Program budowy nowego samolotu, który docelowo ma zastąpić An-2, ma kosztować 1,2 mld rubli. Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, prototyp maszyny powstanie do końca przyszłego roku. Rosja uczestniczy w projekcie – wsparcie zadeklarowało już Ministerstwo Przemysłu i Handlu (MPiT).

Samolot ma zostać zaprojektowany na bazie istniejącego już TWS-2DTS Bajkał. To modyfikacja An-2, opracowana z wykorzystaniem materiałów kompozytowych i zarazem maszyna eksperymentalna, skonstruowana specjalnie do testowania nowych technologii.

To właśnie TWS-2DTS Bajkał miał być następcą Antonowa, a jego produkcja miała rozpocząć się w 2021 roku w zakładach w Ułan-Ude – już w roku 2024 fabryka mogłaby produkować nawet 50 samolotów rocznie.

Nowy samolot zostanie skonstruowany przede wszystkim z myślą o trudno dostępnych terenach Rosji. „Odświeżenie” An-2 jest konieczne – po pierwsze samolot, którego produkcję rozpoczęto 70 lat temu, jest już mocno przestarzały. Po drugie – bez podobnej maszyny, mogącej przewieźć od 9 do 14 osób na swoim pokładzie, dotarcie do niektórych obszarów Federacji Rosyjskiej może okazać się bardzo trudne.

Warto przypomnieć, że legendarny już Antonow był niegdyś produkowany w polskich zakładach w Mielcu, gdzie powstawały elementy płatowca. Zakłady były również odpowiedzialne za ostateczny montaż. Głównym odbiorcą samolotu był Związek Radziecki, a produkcja An-2 w Polsce trwała przeszło 30 lat: od roku 1960 do 1991. W pierwszych latach w Mielcu wytwarzano około 400 maszyn, by w latach 70. XX wieku dojść do liczby 600 samolotów w ciągu roku. Ocenia się, że w sumie w Mielcu powstało 12 tys. samolotów An-2.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Biznes i przemysł

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Rafał Dybiński 18 sierpnia 2023

An-225 "Mrija" mógł lecieć do Lipska. Zarzuty dla dyrektora Antonowa

Biznes i przemysł

An-225 Mrija: Budowa się nie zaczęła, trwają prace projektowe

Biznes i przemysł

Chiny: An-2 otrzyma drugie życie jako dron

Biznes i przemysł

Chiny: An-2 otrzyma drugie życie jako dron

Tomasz Sniedziewski 22 października 2018

Zobacz również:

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Biznes i przemysł

"Mrija" nieopłacalnym projektem? "Lepiej odbudować Rusłana"

Rafał Dybiński 18 sierpnia 2023

An-225 "Mrija" mógł lecieć do Lipska. Zarzuty dla dyrektora Antonowa

Biznes i przemysł

An-225 Mrija: Budowa się nie zaczęła, trwają prace projektowe

Biznes i przemysł

Chiny: An-2 otrzyma drugie życie jako dron

Biznes i przemysł

Chiny: An-2 otrzyma drugie życie jako dron

Tomasz Sniedziewski 22 października 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5