Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Rekordowy rok cargo w Budapeszcie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-02-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Rekordowy rok cargo w Budapeszcie
fot. Port Lotniczy Budapeszt
Port lotniczy w Budapeszcie świętował rekordowe wyniki przewozów towarów za 2018 r. na gali, podczas której port wręczył nagrody partnerom cargo. Jedno z wyróżnień powędrowało do PLL LOT.

Podczas ceremonii, w której brało udział ponad 300 zaproszonych gości, władze lotniska wręczyły nagrody zwycięzcom w kategoriach najlepszej linii lotniczej Long Time Full-Freighter Cargo, najlepszej linii lotniczej Newcomer Full Freighter Cargo, najlepiej rozwijającej się linii lotniczej full-service, linii lotniczej z największym wzrostem oferowania na trasach dalekodystansowych oraz najlepszego przewoźnika oferującego przewozy zintegrowane.

Rok 2018 w Budapeszcie pod znakiem cargo

– Ostatni rok z wielu powodów był rokiem cargo na lotnisku w Budapeszcie: odnotowaliśmy rekordowe przewozy cargo, rozwijała się siatka połączeń, a obecnie, wraz z nabierającą rozpędu budową BUD Cargo City, jesteśmy na drodze do stworzenia środowiska przyjaznego przewozom cargo – powiedział René Droese, dyrektor ds przestrzeni biznesowej oraz cargo Portu Lotniczego w Budapeszcie.

– Ten dynamiczny rozwój cargo napędzają nasi wspaniali partnerzy cargo. Gala jest dla nas szansą by im podziękować i wyrazić nasze uznanie dla ich nieustających wysiłków. Przyznane nagrody obrazują unikalne i zharmonizowane portfolio klientów portu lotniczego oraz nieprzerwany rozwój w trzech głównych segmentach rynku: w wydzielonych operacjach przewozów towarowych, w przewozach w lukach cargo samolotów pasażerskich oraz w przewozach zintegrowanych – dodał Droese.

Cargolux oraz AirBridgeCargo Airlines najlepszymi operatorami full cargo

W 2018 r. największym oferowaniem cargo na lotnisku w Budapeszcie dysponowały linie lotnicze Cargolux. Przewoźnik od 16 lat nieprzerwanie obsługuje loty do stolicy Węgier towarowymi boeingami 747F, za co otrzymał wyróżnienie najlepszej linii lotniczej Long Time Full-Freighter Cargo. Z kolei tytuł najlepszej linii lotniczej Newcomer Full Freighter Cargo, czyli najlepszego nowego przewoźnika lotniczego cargo, trafiło do AirBridgeCargo Airlines. W 2018 r. linie lotnicze AirBridgeCargo Airlines wybrały Budapeszt jako główne centrum dostaw do Europy Środkowo Wschodniej. Już w pierwszym roku działalności, trasa łącząca stolicę Węgier z globalną siatką połączeń przewoźnika, odnotowała bardzo silne wyniki wyniki przewozowe, informują władze lotniska.

LOT najlepiej rozwijającą się linią lotniczą full-service

O tym, że do uzyskania w ubiegłym roku przez Budapeszt rekordowych wyników przewozowych cargo przyczyniła się działalność operacyjna LOT-u, świadczy przyznanie polskiemu przewoźnikowi nagrody dla najlepiej rozwijającej się linii lotniczej full-service. Jak wyjaśniają władze lotniska, LOT był jednym z największych graczy obsługujących przewozy towarowe w lukach cargo pod pokładem samolotów pasażerskich na trasach do Ameryki Północnej. Możliwe to było dzięki inauguracji przez polskiego przewoźnika w maju ubiegłego roku bezpośrednich połączeń z Budapesztu do Nowego Jorku oraz Chicago.

Qatar Airways z największymi wzrostami oferowania, DHL liderem przewozów cargo

Liniami lotniczymi, które w 2018 r. najbardziej zwiększyły oferowanie cargo w Budapeszcie były Qatar Airways. Przewoźnik, który już wcześniej na trasie do Budapesztu obsługiwał loty full cargo, w ubiegłym roku zwiększył oferowanie na lotach pasażerskich poprzez zamianę samolotu na większy. Dzięki temu łączna dostępna przestrzeń ładunkowa cargo powiększyła się o luki towarowe pod pokładami szerokokadłubowych samolotów pasażerskich przewoźnika obsługujących od ubiegłego roku loty do stolicy Węgier. Zmiana ta spowodowała, iż katarskie linie lotnicze otrzymały nagrodę dla linii lotniczej z największym wzrostem oferowania na trasach dalekodystansowych.

Nagroda dla najlepszego przewoźnika oferującego przewozy zintegrowane w 2018 r. trafiła do linii lotniczych DHL, które są najważniejszym partnerem cargo lotniska w Budapeszcie pod względem liczby operacji lotniczych oraz tonażu przesyłek obsługiwanych we własnym kompleksie przeładunkowym na lotnisku.

Budapeszt z trzycyfrowymi wzrostami przewozów cargo i planami na przyszłość

Łączny tonaż przewozów cargo w Budapeszcie wzrósł od 2015 r. o 60 proc. W 2018 r. lotnisko obsłużyło ponad 146,1 tys. ton cargo lotniczego, co przełożyło się na najwyższe w historii tempo wzrostu rok do roku wynoszące 14,9 proc. Aby obsłużyć stale rosnące przewozy frachtu lotniczego, w ubiegłym roku port lotniczy w Budapeszcie podjął decyzję o zainwestowaniu 32,6 mln euro w stworzenie wydzielonego centrum obsługi cargo o powierzchni 20 tys. m kw., które otrzymało nazwę BUD Cargo City.

Po inauguracji, centrum cargo zwiększy przepustowość cargo węgierskiego lotniska do 250 tys. ton rocznie. W sąsiedztwie centrum cargo powstanie także budynek spedycyjny o powierzchni 10 tys. m kw. oraz płyty postojowe dla samolotów o powierzchni 32 tys. m kw., zlokalizowane w sąsiedztwie drugiej drogi startowej, dzięki którym będzie możliwa równoczesna obsługa dwóch samolotów boeing 747-8F.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Pasażer i linie lotnicze

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Przemysław Farsewicz 06 marca 2024

Umowa Enter Air z Itaka Fly. Rejsy do Omanu i Zanzibaru

Biznes i przemysł

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Biznes i przemysł

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Pasażer i linie lotnicze

Mumbaj: Samoloty czekają w powietrzu po 60 minut

Przemysław Farsewicz 06 marca 2024

Umowa Enter Air z Itaka Fly. Rejsy do Omanu i Zanzibaru

Biznes i przemysł

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Biznes i przemysł

El Al: Spory zysk mimo toczącej się wojny

Mateusz Kieruzal 04 marca 2024

Zobacz również:

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Biznes i przemysł

Rynek cargo będzie rósł i zyskają na tym wszyscy, a przede wszystkim LOT

Rafał Dybiński 17 września 2022

Dr hab. Kozuba: Lokalizacja lotnisk pomaga działalności cargo

Biznes i przemysł

Kloskowski: Nie ma w Gdańsku cargo i nie będzie. Szukam innych przychodów

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5