Partner serwisu
INFRASTRUKTURA I LOTNISKA

Radom: Ze świecącego pustkami portu do jednego z najważniejszych ośrodków lotniczych?


Wstecz Dalej

Autor:

Justyna Urbaniak

Data publikacji:
2018-01-14 08:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Radom: Ze świecącego pustkami portu do jednego z najważniejszych ośrodków lotniczych?
fot. Port Lotniczy Radom
W nadchodzącym tygodniu planowane jest podpisanie listu intencyjnego między lotniskiem w Radomiu a Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze” (PPL) . Umożliwi on podjęcie dalszych, szczegółowych negocjacji. Chodzi o przyszłość radomskiego portu, który miałby stać się alternatywą dla Okęcia.
Radom lotniskiem niskokosztowym

W sobotę w Radomiu odbyła się konferencja prasowa, w której udział wziął prezes PPL Mariusz Szpikowski. Zapewnił on, że rozmowy na temat przejęcia radomskiego portu przez PPL trwają od dawna. Jednak dopiero podpisanie listu intencyjnego pozwoli w pełni ocenić sytuację spółki, ryzyko otoczenia rynkowego, czy określić strukturę transakcji.

Na konferencji obecny był również Adam Bielan, wicemarszałek Senatu, który przypomniał, że lotnisko w Radomiu miałoby specjalizować się w obsłudze linii niskokosztowych i czarterowych. Oczywiście, aby było to możliwe, konieczna będzie rozbudowa. Wówczas lotnisko będzie mogło obsługiwać nie tylko region radomski, ale też aglomerację warszawską i całą centralną Polskę, z województwem świętokrzyskim, dużą częścią województwa lubelskiego i łódzkiego.

Dlaczego nie Modlin?

Bielan wyjaśnił również, dlaczego Modlin, jako lotnisko niskokosztowe dla Warszawy, nie spełnia swojej funkcji. Otóż problemem jest tu fakt, iż przez niekorzystną umowę port stał się praktycznie prywatnym lotniskiem Ryanaira, do którego nie odważy się wejść żadna inna linia. A umowa ta obowiązywać będzie przez 10 lat i jest nie do zerwania.

Bielan zapowiedział, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy powinny zapaść wiążące dla Radomia decyzje. Zaznaczył też, że ta najważniejsza – dotycząca sytuacji właścicielskiej portu, realnie może zostać podjęta na początku drugiego kwartału bieżącego roku.

Marek Suski, szef gabinetu politycznego premiera zaznaczył, że radomski port będzie uzupełnieniem działalności Centralnego Portu Komunikacyjnego. O takiej jego funkcji zdecydowały względy demograficzne i komunikacyjne, czyli skrzyżowanie głównych tras drogowych i kolejowych.

Lotnisko stoi puste

Tymczasem Port Lotniczy Radom od 30 października nie obsługuje regularnego ruchu pasażerskiego. Jedyny przewoźnik, który korzystał z mazowieckiego portu, zrezygnował z wykonywania stąd operacji lotniczych.  

SprintAir operował z radomskiego lotniska od kwietnia 2016 roku, oferując przeloty do Gdańska, Pragi i Lwowa. Wcześniej w siatce połączeń był również Wrocław. Innymi przewoźnikami, operującymi z radomskiego lotniska, były również łotewskie linie Air Baltic i czeski Czech Airlines.



Kongres Rynku Lotniczego
 

Lotnictwo cywilne to niezwykle dynamicznie rozwijająca się gałąź naszej gospodarki. Łączna liczba pasażerów na polskich lotniskach w minionym roku osiągnęła rekordowy wynik 40 milionów osób. O tym jak dalej wspierać ten proces rozmawiać będziemy podczas Kongresu Rynku Lotniczego, który odbędzie się 12 września w Warszawie.

Kongres (wcześniej jako Forum Lotnicze) już od 2015 roku jest jedyną tej skali płaszczyzną do dyskusji między instytucjami rządowymi, organizacjami i podmiotami gospodarczymi na temat najważniejszych kwestii mających miejsce na rynku lotniczym w Polsce i za granicą.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie www.kongresrynkulotniczego.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Modlin: W umowie z Ryanairem nie ma praktyk niedozwolonych

Biznes i przemysł

Modlin: W umowie z Ryanairem nie ma praktyk niedozwolonych

Magdalena Wosińska 30 kwietnia 2018

Będzie due diligence Modlina. PPL: Czekamy na wgląd do umowy Ryanaira

Prawo i polityka

Będzie due diligence Modlina. PPL: Czekamy na wgląd do umowy Ryanaira

Magdalena Wosińska 19 kwietnia 2018

Zarząd Modlina się niecierpliwi. Wkrótce spotkanie udziałowców

Prawo i polityka

Zarząd Modlina się niecierpliwi. Wkrótce spotkanie udziałowców

Emilia Derewienko 14 kwietnia 2018

 

Co Modlin przygotował na lato

Pasażer i linie lotnicze

Co Modlin przygotował na lato

27 czerwca 2018

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

Infrastruktura i lotniska

Radom: Jest zgoda na umowę dzierżawy z PPL

27 czerwca 2018

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

Prawo i polityka

Ryanair po raz kolejny staje w obliczu strajku

27 czerwca 2018

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dublinie do pilnej rozbudowy

27 czerwca 2018

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS