Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Radom: Założysz się, że nikt stąd nie poleci?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Radom: Założysz się, że nikt stąd nie poleci?
fot. Port Lotniczy Radom
Ostatni samolot Air Baltic wyleciał wczoraj z radomskiego lotniska. Władze miasta stawiają na rozbudowę infrastruktury, a sami przedstawiciele lotniska przekonują, że zrobią wszystko, bo jeszcze do końca roku pozyskać nowe linie. Tyle tylko, że w ich zapewnienia mało kto wierzy, a bukmacherzy już ustawiają zakłady.

„W związku z zakończeniem rejsów Air Baltic z Radomiu, lotnisko pozostało bez regularnych połączeń. Analitycy STS, największej firmy bukmacherskiej w kraju, są przekonani, że do końca roku regularne loty nie zostaną wznowione. Za każde postawione 100 złotych można wygrać jedynie 105,60 złotych (w przeciwnym wypadku 316,80 złotych). Bukmacherzy nie wierzą także, że do końca marca przyszłego roku uda się lotnisku podpisać terminową umowę (minimum pół roku) z przewoźnikiem na regularne loty międzynarodowe, które odbywałyby się minimum dwa razy w tygodniu. Jeśli jednak ktoś trafnie obstawiłby inaczej, do wygrania jest 184,80 złotych za postawione 100 złotych”.

Tymczasem władze miasta problemów radomskiego lotniska upatrują przede wszystkim w niewystarczającej infrastrukturze. Na nic zdają się komentarze, że radomski port nie ma racji bytu ze względu na swoje fatalne położenie i bliskość warszawskiego portu lotniczego, który dość sprawnie obsługuje region i zawsze będzie, względem Radomia, atrakcyjniejszym lotniskiem pod względem choćby siatki połączeń. Prezydent Witkowski punktuje poprzednie władze miasta i zapowiada przeprowadzenie kolejnych inwestycji, które miałyby postawić lotnisko na nogi. Jego zdaniem, najpoważniejszym błędem było bowiem zaplanowanie inwestycji w niewłaściwej kolejności, dbając przede wszystkim o infrastrukturę dotyczącą obsługi pasażera a nie tą w strefie airside, czyli pas startowy, drogi kołowania i płytę postojową. O te inwestycje zresztą pytaliśmy w niedawnej rozmowie rzecznika prasowego radomskiego portu, Kajetana Orła.

Budowa całego układu dojazdowego do terminala, z siecią wodną, kanalizacyjną, z zasilaniem całego lotniska i parkingiem kosztowała 5,5 mln zł. Port wyłożył na te inwestycje 3,5 mln zł. – To były niezbędne prace, konieczne z punktu widzenia portu lotniczego. Przesunięcie tych środków na rozbudowę infrastruktury airside i tak nie umożliwiłoby na przykład choćby częściowej budowy docelowej płyty postojowej – wyjaśnił rzecznik dodając, że szacunkowy koszt budowy tej płyty to około 30 mln zł. 

Port Lotniczy Radom został uruchomiony w maju ubiegłego roku. Dopiero we wrześniu 2015 roku udało się uruchomić stąd połączenia lotnicze. Obaj przewoźnicy zrezygnowali z nich jednak ze względu na słabe obłożenie samolotów na trasach do Rygi i Pragi. Władze lotniska liczą na to, że tym razem uda się pozyskać takie połączenia, które okażą się znacznie bardziej atrakcyjne dla potencjalnych pasażerów lotniska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Zobacz również:

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Infrastruktura i lotniska

Lotnisko w Dąbiu do pilnej modernizacji

Justyna Urbaniak 31 października 2018

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Infrastruktura i lotniska

Szczeciński terminal cargo z nowym operatorem handlingowym

Justyna Urbaniak 04 października 2018

Wizz Air: Duże zmiany w siatce połączeń z polskich lotnisk

Infrastruktura i lotniska

Lublin traci kolejne połączenie. Konieczna korekta prognoz na bieżący rok

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5