Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Qatar Airways uziemia 13 airbusów A350. Powodem prawdopodobne pęknięcia na kadłubie. W zastępstwie A350 polecą A330


Wstecz Dalej

Autor:

Avgeek

Data publikacji:
2021-08-08 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qatar Airways uziemia 13 airbusów A350. Powodem prawdopodobne pęknięcia na kadłubie. W zastępstwie A350 polecą A330
fot. Piotr Bożyk
Katarski urząd lotnictwa cywilnego nakazał w czwartek (5 sierpnia) natychmiastowe uziemienie 13 A350, po tym jak na ich kadłubie odnaleziono niepokojące pęknięcia. Oprócz regularnych kontroli w celu zapewnienia stałego bezpieczeństwa pasażerów i samolotów, Qatar Airways nadal ściśle monitoruje stan floty airbusów A350, w którym powierzchnia kadłuba pod farbą ulega degradacji w przyspieszonym tempie.
Jak możemy przeczytać w oficjalnym oświadczeniu linia współpracuje z organem regulacyjnym Kataru w celu zapewnienia stałego bezpieczeństwa wszystkich pasażerów i na tej podstawie, zgodnie z wyraźnymi pisemnymi instrukcjami organu regulacyjnego, 13 airbusów A350 zostało uziemionych do czasu, gdy przyczyna będzie ustalona i pojawi się rozwiązanie tego problemu. Bezpieczeństwo i ochrona pasażerów pozostają główną troską Qatar Airways, dlatego przewoźnik zrobi wszystko, co w jego mocy, aby zapewnić, że jego pasażerom nie będzie przeszkadzać nakaz usunięcia tych samolotów z eksploatacji i będzie starał się znaleźć alternatywne rozwiązania, aby zaoferować wszystkim pasażerom wysoki standard usług. W tej kwestii Qatar Airways podjęły już działania w celu przywrócenia swojej floty A330 do użytku ze skutkiem natychmiastowym, aby zrównoważyć część wpływu uziemionych samolotów A350, a obecnie poszukuje również innych rozwiązań.

Katarski przewoźnik współpracuje także ze wszystkimi firmami leasingowymi, których dotyczy uziemienie A350 i które rozpoczęły już inspekcję swoich samolotów.

- Dzięki temu rozwiązaniu szczerze oczekujemy, że Airbus potraktuje tę sprawę z należytą uwagą, jakiej ona wymaga. Qatar Airways nie zaakceptuje niczego poza samolotami, które nadal oferują swoim klientom najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa i najlepsze wrażenia z podróży, na jakie zasługują. Oczekuje, że Airbus ustali pierwotną przyczynę i usunie ten problem w sposób zadowalający Qatar Airways i naszego regulatora, zanim przyjmiemy dostawy kolejnych samolotów A350 - powiedział Akbar Al Baker, dyrektor generalny Qatar Airways Group.

Wcześniejsze problemy z jednym A350-900

Warto dodać, że już w styczniu pojawiały się spekulacje, że jeden z A350 katarskiej linii może posiadać pęknięcia na kadłubie odkryte podczas przemalowania. Francuski producent uspokajał wtedy i twierdzi, że wszystko jest w porządku. Sprawa wtedy dotyczyła czteroletniego A350-900, który posiada rejestrację A7-ALL. Maszyna miała zostać przemalowana w specjalne barwy promujące mundial w Katarze, który odbędzie się w 2022 r. Maszyna została przebazowana 5 stycznia br. do Tuluzy.

- Podczas prac malarskich w Shannon, w samolocie Airbus A350-900 linii Qatar Airways zaobserwowano pewne nieregularności na powłoce powierzchni. Problem jest powierzchowny wręcz kosmetyczny i widoczny dopiero po zdjęciu wierzchniej warstwy farby. Nie jest to na pewno kwestia kompozytu strukturalnego. W porozumieniu z Qatar Airways samolot został przebazowany do Tuluzy w celu dalszej kontroli i ponownego malowania. Nie ma obaw o bezpieczeństwo - mogliśmy wtedy przeczytać w oświadczeniu Airbusa. Teraz Airbus żadnego oświadczenia nie wydał i póki co nie komentuje sprawy. Oficjalny komentarz producenta ma się pojawić w nadchodzącym tygodniu po wstępnym zbadaniu technicznego samolotów A350.

A350 – najnowocześniejszy w rodzinie Airbusa

A350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 915 samolotów A350, w tym na 747 maszyn w wersji A350-900 oraz 168 w większej wersji 1000. Do tej pory dostarczono 436 A350: 380 A350-900 oraz 56 A350-1000. Może dzięki zamówieniom wersji cargo Airbus w końcu przekroczy liczbę 1000 sprzedanych maszyn A350.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Brisbane: 56 proc. mniej pasażerów w ciągu minionego roku

Infrastruktura i lotniska

Brisbane: 56 proc. mniej pasażerów w ciągu minionego roku

Rafał Dybiński 23 lipca 2021

Qatar Airways ponownie wylądowały na Phuket

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways ponownie wylądowały na Phuket

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2021

Qatar Airways nie polecą do Meksyku przez Włochy

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways nie polecą do Meksyku przez Włochy

Rafał Dybiński 29 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5