Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways rozpoczął użytkowanie nowych B787-9. Na początek loty cargo

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
09-11-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Qatar Airways rozpoczął użytkowanie nowych B787-9. Na początek loty cargo
fot. Piotr Bożyk
Na początku listopada br., prawie rok po pierwszej rejestracji samolotów, Qatar Airways w końcu rozpoczął loty boeingami B787-9 Dreamliner. Na początek wozi nimi tylko cargo lotnicze. W niedzielę (8 listopada) jeden z tych Dreamlinerów (A7-BHC) pojawił się także na warszawskim Lotnisku Chopina.

Dokładnie 1 listopada br. z dawnego lotniska Doha International do Hamad International Airport przebazowano cztery większe B787 o rejestracjach (A7-BHA, BHB, BHC i BHD), a następnego dnia zostały one rozmieszczone w regularnych połączeniach cargo. Kolejne trzy B787-9 (A7-BHE, BHF, BHG) przebazowane zostały na lotnisko Hamad 8 listopada br. Od tego czasu wszystkie Dreamlinery w wersji -9, obsługują takie miasta jak Bruksela, Bangkok, Bombaj, Ostend, Paryż (CDG), Kuwejt, London (LHR) oraz Warszawę. Warto dodać, że na stołecznym lotnisku będziemy go mogli ponownie zobaczyć np. 10 i 15 listopada. W tych dniach przylot rejsu QR8028 zaplanowano kolejno na 12:25 oraz na 12:00 czasu lokalnego.

Qatar Airways początkowo odebrały pierwsze siedem B787-9 w ostatnich dniach 2019 r. Samoloty były jednak przebazowane z Everett do stolicy Kataru tylko na kilka dni, aby formalnie dodać je do floty katarskiego przewoźnika, a następnie poleciały z powrotem do USA do Victorville w celu wyposażenia kabiny. W kwietniu br. zostały one ponownie przebazowane do Dohy i od tego czasu pozostawały tam zaparkowane. Jak informuje ch-aviation nie jest jasne, czy mimo ich długiego postoju ich kabiny zostały w pełni zamontowane.

Qatar Airways zamówiły łącznie 60 Dreamlinerów. W pierwszej transakcji Qatar zamówił 30 B787-8 z opcjami na kolejnych 30 maszyn B787. W lipcu 2018 r. przewoźnik przekształcił opcje na zamówienie 30 B787-9. Do tej pory przewoźnik odebrał siedem większych B787-9.

Katarskie linie lotnicze obsługują flotę dedykowanych frachtowców składającą się z czterech A330-200F, dwóch B747-8F i 21 B777-200F. Z informacji prasowych wynika, że katarska linia odrzuciła koncepcję przekształcenia któregokolwiek z jej samolotów pasażerskich w prowizoryczne frachtowce. Przewoźnik wykorzystuje jednak również pasażerskie B777-300ER do obsługi lotów wyłącznie towarowych.

Flota całej grupy Qatar Airways, składająca się z 254 samolotów, jest podzielona jest na trzy linie. Qatar Airways z flotą 209 samolotów: 29 airbusów A320, trzech A321, 21 A330, 52 A350 XWB, 10 A380, dziewięć boeingów B777-200LR, 48 B777-300ER oraz 30 Dreamlinerów B787-8 oraz siedem B787-9. Qatar Airways Cargo posiadającą 27 samolotów: cztery airbusy A330-200F, dwa boeingi B747-8 oraz 21 B777-200F, a także Qatar Executive mającą 21 samolotów biznesowych: dwa airbusy A319, jednego bombardiera Challenger 605, cztery Global 5000, jeden Global Express XRS, siedem Gulfstreamów G650ER oraz pięć G500.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Prawo i polityka

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Rafał Dybiński 30 czerwca 2023

Qatar Airways: Drugi rejs dziennie do Warszawy od 1 stycznia

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Biznes i przemysł

Samolot M339 Frecce Tricolori rozbił się po starcie

Piotr Bożyk 17 września 2023

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Biznes i przemysł

Nowości lotnicze na 12. Nocy w Instytucie Lotnictwa

Redakcja/inf. pras. 17 września 2023

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Infrastruktura i lotniska

Wizz Air: KE powinna zakończyć monopol Lufthansy

Mateusz Kieruzal 17 września 2023

Zobacz również:

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Prawo i polityka

Bayern zrywa współpracę z Qatar Airways

Rafał Dybiński 30 czerwca 2023

Qatar Airways: Drugi rejs dziennie do Warszawy od 1 stycznia

Pasażer i linie lotnicze

Qatar Airways odebrały pierwszego boeinga 737 MAX 8

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5