Linie lotnicze Qatar Airways poinformowały w oficjalnym komunikacie o wznowieniu dwóch tras do Stanów Zjednoczonych.
Narodowy przewoźnik Kataru połączył od 2 września Doha z Houston, a dokładnie dwa tygodnie później ruszy z rejsami do Filadelfii. Loty będą realizowane trzy razy w tygodniu.
Qatar Airways na początku bieżącego miesiąca przywróciły w swojej ofercie trasę do Sialkot w Pakistanie, która jest obsługiwana w tej samej częstotliwości co połączenia do Teksasu i Pensylwanii. 5 września zaplanowano inauguracyjny lot do Katmandu. Do stolicy Nepalu będzie można przemieścić się raz w tygodniu. Listę nowych destynacji uzupełni jeszcze trasa do Mogadiszu, o czym
pisaliśmy w tym tekście.
– Skupiamy się na wzmocnieniu naszego węzła w Dausze z kluczowymi portami całego świata oraz głównymi destynacjami biznesowymi, a także rekreacyjnymi w stopniowej przebudowie naszej sieci - podkreślił prezes Qatar Airways Akbar Al Baker. - Wznowienie lotów do Filadelfii zapewni bezproblemowe połączenia za pośrednictwem naszych amerykańskich partnerów z kilkoma kluczowymi węzłami krajowymi, takimi jak Atlanta, Detroit czy Miami. Proces odnowy ruchu międzynarodowego zajmie jeszcze trochę czasu, ale powrót do oferowania na poziomie 50 proc. sprzed wybuchu kryzysu wywołanego wirusem COVID-19 jest dla nas bardzo ważnym krokiem – dodał Akbar Al Baker.
Narodowy przewoźnik Kataru od początku pandemii obsługiwał przynajmniej 30 miejsc docelowych na pięciu kontynentach. Łagodzenie krajowych restrykcji oraz blokad pozwoliło stopniowo zwiększać siatkę połączeń do aktualnie już 550 lotów w tygodniu do 85 destynacji rozmieszczonych na
sześciu kontynentach.
Qatar Airways ze względu na kryzys wywołany wirusem COVID-19 i spadek popytu na podróże powietrzne podjęły decyzję o uziemieniu swojej
floty airbusów A380. Według sterników przewoźnika z Bliskiego Wschodu eksploatacja tak dużych samolotów na obecnym rynku nie jest uzasadniona komercyjnie i środowiskowo. Najważniejsze strategicznie trasy dalekodystansowe do obu Ameryk, Europy oraz regionów Azji i Pacyfiku obsługuje obecnie 49 maszyn A350 i trzydzieści boeingów 787.