Partner serwisu
PASAŻER I LINIE LOTNICZE

Qatar: A350 od czerwca w Warszawie


Wstecz Dalej

Autor:

Piotr Bożyk

Data publikacji:
2019-02-25 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
fot. Piotr Bożyk
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Qatar: A350 od czerwca w Warszawie
Od połowy czerwca 2019 r. Qatar Airways wprowadzi na stałe do obsługi jednego z dwóch połączeń dziennie pomiędzy Warszawą a Dohą nowoczesnego airbusa A350-900XWB. Będzie to pierwszy A350 latający na stołeczne lotnisko. Informację potwierdziło nam biuro prasowe przewoźnika.
- Możemy potwierdzić, że począwszy od 15 czerwca 2019 r., planujemy eksploatację airbusa A350-900 na jednym z dwóch połączeń z i do Warszawy. Obecnie jesteśmy w trakcie aktualizacji naszego systemu rezerwacyjnego. Zmiany powinny być widoczne w ciągu najbliższych dwóch dni - powiedziała nam Daisy Omissi, Corporate Communications Manager w Qatar Airways.

Obecnie przewoźnik obsługuje poranny rejs (QR263/264, QR259/260) na tej trasie airbusami A330 w wersji -200 oraz -300, które zabierają na pokład od 260 do 305 pasażerów. Nowy typ samolotu nie przyniesie dużej zmiany oferowania na trasie do/z Warszawy, będzie to bardziej zmiana wizerunkowa dla przewoźnika. Większy komfort na pewno będzie zauważalny dla pasażerów klasy biznes dzięki konfiguracji 1-2-1, ale również pasażerowie klasy ekonomicznej będą czuć się bardziej wypoczęci, a także skorzystają z najnowszego systemu rozrywki pasażerskiej.

- Dzięki wprowadzeniu tego najnowocześniejszego samolotu Airbusa do obsługi połączenia z Warszawą, pasażerowie z Polski będą mogli spodziewać się jeszcze większego komfortu podróży liniami Qatar Airways do Dohy i innych miast z naszej siatki – dodała Omissi.

Według informacji przekazanych przez linie, wieczorna rotacja (QR262/261) będzie w sezonie letnim 2019 obsługiwana bez zmian airbusami A320 lub A321. Natomiast w sezonie zimowym 2019/20 poranne połączenie ma być obsługiwane nadal airbusami A350-900, natomiast wieczorne boeingami B787-8 Dreamliner.

Pokład A350-900XWB Qatar Airways

A350-900 katarskiej linii zabiera na pokład w dwuklasowej konfiguracji 283 pasażerów: 36 w klasie biznes oraz 247 w klasie ekonomicznej. Samolot ten cieszy się już dużą sympatią pasażerów Qatar Airways i za kilka lat stanie się trzonem floty przewoźnika. Obecnie flota katarskiej linii składa się z 224 samolotów, w tym z 38 airbusów A350: 32 A350-900 (dwa wynajęte od LATAM) i sześciu większych A350-1000. Qatar oczekuje na dostawę kolejny 40 A350: czterech A350-900 oraz 36 A350-1000.

Z punktu widzenia pasażerów jedynymi istotnymi przewagami A350 nad konkurencją są szersze fotele oraz cichsza kabina. Podobnie jak w A380 i B787, ciśnienie w kabinie odpowiada temu na wysokości 6000 stóp, czyli 1828 metrów, przez co pasażerowie mogą cieszyć się bardziej komfortowym lotem. Oświetlenie, kontrola klimatu, nowoczesne kuchnie czy większe schowki bagażowe stanowią ważną zmianę w porównaniu do starszych samolotów. Obecnie A350 z pewnością oferuje o wiele lepszy komfort niż airbusy A330 oraz boeingi B777, a porównywalny z A380 czy B787.

Rodzina Airbusa A350XWB


A350 jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje wycofywanego A340 oraz w dalszej przyszłości również A330. Rodzina samolotów A350 XWB składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabiorą odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). Łącznie zamówiono 894 maszyny A350, w tym 724 w wersji -900. Qatar Airways zostały grudniu 2014 r. pierwszym użytkownikiem (launch customer) A350. Katarski przewoźnik jest także największym klientem programu A350, zamawiając łącznie 76 A350: 34 A350-900 oraz 42 A350-1000.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Qatar rozpocznie wycofanie A380 w 2024 r.

Pasażer i linie lotnicze

Qatar rozpocznie wycofanie A380 w 2024 r.

Piotr Bożyk 26 lutego 2019

Qatar Airways liderem monitorowania samolotów

Biznes i przemysł

Qatar Airways liderem monitorowania samolotów

Tomasz Śniedziewski 21 listopada 2018

 

UIA powitały pierwszego Embraera 195

Biznes i przemysł

UIA powitały pierwszego Embraera 195

15 marca 2019

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

Biznes i przemysł

Nowy/stary prezes Polskiego Holdingu Hotelowego

15 marca 2019

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

Infrastruktura i lotniska

ACI: Światowy ranking lotnisk za 2018 rok

15 marca 2019

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair: Z Gdańska do Göteborga, Kopenhagi i Hamburga

15 marca 2019

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair zaoferuje loty do Armenii? Trwają negocjacje

15 marca 2019

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

Pasażer i linie lotnicze

Dwa nowe kierunki Wizz Air z Katowic

14 marca 2019

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5