Partner serwisu
BIZNES I PRZEMYSŁ

Qantas postawią na Dreamlinery, jak wróci popyt na długie trasy


Wstecz Dalej

Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2020-09-08 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Qantas postawią na Dreamlinery, jak wróci popyt na długie trasy
Fot. Qantas
Prezes Qantas Alan Joyce zakłada wznowienie międzynarodowych tras dopiero od 1 lipca przyszłego roku. Do ich obsługi wyznaczone będą Boeingi 787.
Dreamlinery narodowego przewoźnika Australii, których posiada jedenaście, a dostawa kolejnych trzech jest odroczona, początkowo będą latać do Nowej Zelandii oraz Japonii. Później, jak poprawi się popyt na długodystansowe trasy międzykontynentalne, wyruszą do obsługi połączeń z Perth do Londynu i Paryża, a także z Sydney do Chicago. Rejsy do największych miast Stanów Zjednoczonych będą dostępne dopiero po wynalezieniu i powszechnym wdrożeniu szczepionki na wirusa COVID-19.

Narodowy przewoźnik Australii pozostawi na co najmniej trzy lata uziemione swoje airbusy A380. Dwanaście Super Jumbo, które są zaparkowane w Kalifornii, muszą czekać na lepsze czasy. Nie nastąpi to wcześniej, niż w roku podatkowym 2023-24, jak przewiduje Joyce. Dopiero wtedy popyt na międzykontynentalnych trasach osiągnie rozmiary sprzed wybuchu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Wcześniej wycofano z floty boeingi 747.

Qantas przed kryzysem wywołanym wirusem COVID-19 planował złożyć zamówienie na samoloty airbusa A350-1000. Jak ujawnił Joyce maszyny europejskiego producenta miały obsługiwać trasy z Adelajdy, Brisbane, Melbourne oraz Sydney do Nowego Jorku i Londynu. Prezes linii lotniczych zdradził, że do sfinalizowania transakcji zabrakło zaledwie kilku tygodni. Plany zniweczyła jednak pandemia. Joyce zakłada jeszcze powrót do negocjacji, jeśli poprawi się sytuacja finansowa narodowego przewoźnika Australii.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
Qantas straciły dwa mld dolarów i uziemią A380 na trzy lata

Biznes i przemysł

Qantas straciły dwa mld dolarów i uziemią A380 na trzy lata

Rafał Dybiński 21 sierpnia 2020

B747 linii Qantas pożegnał Australię śladem kangura na niebie

Biznes i przemysł

B747 linii Qantas pożegnał Australię śladem kangura na niebie

Rafał Dybiński 22 lipca 2020

Nowa fala zachorowań torpeduje plany Qantas i Virgin Australia

Pasażer i linie lotnicze

Nowa fala zachorowań torpeduje plany Qantas i Virgin Australia

Rafał Dybiński 07 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5